У той час, як Китай бореться зі смертельною епідемією коронавирусу, тисячі кінотеатрів країни були змушені тимчасово припинити роботу. Скасували покази в частині своїх кінотеатрів такі великі мережі як Wanda, Dadi, Lumiere Pavilions and CGV. Шанхайський Діснейленд також був змушений закритися у відповідь на спалах хвороби.
Поки що ця тенденція не стала загальнонаціональною. Під закриття в основному потрапила густонаселена провінція Гуандун. Інші демонстратори отримали розпорядження продовжувати роботу від регулюючого урядового органу - Бюро кінопродукції, якщо місцеві органи влади не наполягають на закритті.
Наприкінці 2019 року в Китаї налічувалося близько 70 тисяч екранів в 11 тисячах комплексів, а китайський Новий рік - головна комерційна подія року в кіноіндустрії країни. Касові збори в цей вікенд мали скласти близько $1 млрд.
Ще вчора місцеві дистрибутори відкликали прем'єри, заплановані на період святкування Нового року. Серед високобюджетних фільмів, які мали стартувати в суботу, були комедійний сіквел «Детектив Чайнатаун 3» (Detective Chinatown 3) від Wanda Pictures, комедія Huanxi Media «Загублений в Росії» і спортивна епопея «Стрибок», «Авангард» Джекі Чана, бойовик Данте Лема «Спасіння» і сімейна анімація - «Ведмеді Буни: Дике Життя».
Попередній продаж квитків сягнув $67,5 млн (468 млн юанів) до ранку четверга, але студії та інтернет-платформи зараз працюють над поверненням грошей.
Після новин про закриття кінотеатрів індустрія в роздумах, що робити з фільмами, запланованими у прокат на цей період. Графік релізів сильно зміниться. Ймовірно, що деякі стрічки все ж покажуть на великих екранах або по закінченню карантину, або їх перенесуть на жовтень, на час іншого важливого китайського свята - Національного дня.
Інші прем'єри також постраждають через значні затримки або будуть витіснені повністю. Наприклад, американські прем'єри, заплановані на найближчі місяці («Дуліттл», «Шлюбна історія», «Маленькі жінки» і «Мулан»), теж перебувають під загрозою.
Щоб мінімізувати пов'язані з цим втрати студіям доводиться шукати нові варіанти прокату.
Тим часом, китайська студія Huanxi Media оприлюднила несподіваний план - зробити свою комедію «Загублені в Росії» доступною безкоштовно онлайн. Компанія порадила кіноманам «залишатися вдома і дивитися фільм з мамою».
Фільм розповідає про нелегку подорож Росією матері і вже дорослого сина, який все ще бореться з її задушливим впливом (цікаво, чи буде ця стрічка такою ж гарною, як недавня українська прем'єра «Мої думки Тихі»). За версією режисера, мета картини - змусити глядачів задуматися про часто смішну, але й глибоку природу відносин між матерями і дітьми в Китаї.
Huanxi уклала угоду на суму 630 млн юанів ($90,8 млн) з ByteDance, медіаконгломератом, який володіє безліччю додатків, в тому числі TikTok, а також відео-платформою Douyin. Huanxi також повідомила, що комедія буде доступна для безкоштовного перегляду на власній потокової платформі Huanxi Premium сьогодні опівночі. Після цієї новини акції компанії зупинили падіння в ціні, в той час як ціни на акції багатьох інших великих китайських медійних компаній значно просіли.