Анімаційна студія Happy Hippie Lab, що створила цьогорічну айдентику фестивалю Brave Factory, та компанія Because Production за підтримки Українського культурного фонду спільно знімають мультиплікаційний фільм «Муніме», що створюється в техніці лялькової стоп-моушен анімації.
Мультфільм розповідає історію пригод маленького хлопчика, який прокидається ранком і поспішає розбудити своїх батьків. У цей момент увагу малого бешкетника привертає Сонячний Зайчик, і хлопчик вирішує його наздогнати. Так починається фантазійна подорож Муніме квартирою з джунглями з кімнатних рослин, живим динозавром із іграшкового конструктора, каструлями-сумо та рибою-пральною машиною. Це історія про добро, традиційні сімейні цінності та дитячу невимушеність, яка вчить позитивно сприймати навколишній світ, щоб він відповідав взаємністю.
Прототипом хлопчика на ім’я Муніме став старший син режисера Тіни Танащук та аніматора проекту Андрія Міськіва – Сава.
«Саме у той час, коли ми розмірковували, про що буде наша історія, Сава надихнув нас, вщент рознісши квартиру, поки ми спали. Це і стало відправною точкою. Далі ми звернулись до письменниці Катерини Бабкіної, яка допомогла перетворити нашу історію на повноцінний сценарій. Мені близька тема дитячого сприйняття світу, адже у мене двоє маленьких дітей, і я кожен день спостерігаю і надихаюсь ними. Сьогодні ми оточені такою кількістю цифрової інформації, що майже розгубили вміння фантазувати. І чим дорослішими стаємо, тим більш прісним стає світ навколо. А діти дарують можливість повернути забуте відчуття великого, цікавого, непізнаного, справжнього. Наш мультфільм – про фантазійну подорож хлопчика Муніме і його дитяче вміння сприймати реальність казково, яку дорослі з часом втрачають», – розповідає Тіна.
Стиль стоп-моушен анімації теж обраний не навмання - команда студії Happy Hippie Lab вже понад дев’ять років працює у різних техніках цього стилю. До того ж зараз покадрова анімація продовжує завойовувати світ і широку глядацьку аудиторію. В 2019 році серед номінантів на «Оскар» був анімаційний фільм Веса Андерсона «Острів собак», головним аніматором якого є Тім Аллен. Американський стимер Netflix інвестував у два повнометражні проекти, що створюються у техніці стоп-моушен, і в наступні два роки глядачі зможуть побачити анімаційні фільми «Піноккіо» від режисера Гільєрмо дель Торо та Wendell And Wild режисера Генрі Селіка.
Продовжує роботу в цьому напрямку лідер мультиплікаційного ринку – студія Laika, у доробку якої вже 5 лялькових фільмів, кожен з яких має численні міжнародні нагороди та номінації. Крім того, цього року на найбільшому анімаційному фестивалі в Ансі (Франція) техніка покадрової анімації була винесена в усі рекламні прояви форуму, та навіть офіційний трейлер фестивалю був створений у стоп-моушен. А презентація проекту «Муніме» від України в рамках індустріальної секції викликала неабиякий інтерес у представників галузі та продемонструвала світові високий технічний і художній рівень української покадрової анімації, що відповідає сучасним тенденціям.
Режисером сімейної анімації «Муніме» є Тіна Танащук, автори сценарію - Катерина Бабкіна, Тіна Танащук та Андрій Міськів, який є і аніматором проекту. Автор концепт-артів - Дмитро Бессонов, художник-постановник - Олексій Дородько, композитор - Валерій Бежевець. Продюсери проекту - Анатолій Крапівін, Олександра Костіна та Олександр Коваленко. Бюджет 4-хвилинної стрічки складає 3 581 988 грн.
Глядачам «Муніме» буде представлений 2020 року. Проте, світ малого бешкетника не обмежиться лише екраном. За словами авторів проекту, планується випуск дитячої книги з ілюстраціями з «Муніме», а також створення іграшок із персонажами мультфільму та проведення воркшопів з дитячими та сімейними психологами на базі цієї історії. Декорації та ляльки, створені для зйомок, залишаться для публічної демонстрації у рамках тематичних виставок, фестивалів та майстер-класів.