Не секрет, що українські телевізійники дуже чекають січня 2020 року, коли нарешті в повному обсязі буде реалізований проект кодування супутникового сигналу. Незважаючи на те, що до дня Х ще є час, кроки в цьому напрямку робляться вже зараз. Один з них - кодування супутникового сигналу національним цифровим оператором «Зеонбуд», яке відбулося сьогодні.
Про це повідомила прес-служба компанії, і стосується це сигналу, розміщеного на супутнику Astra4A, за допомогою якого «Зеонбуд» здійснює доставку телесигналу каналів від своєї головної станції до більш ніж 140 станцій наземного ефірного мовлення. Для кодування використовується система умовного доступу IRDETO, відповідно до угоди, підписання якого було анонсовано в липні.
Для коректного прийому та подальшої ретрансляції сигналу приймальне супутникове обладнання наземних передавальних станцій трьох цифрових мультиплексів (МХ-1,2,3) вже укомплектовано пристроями декодування супутникового сигналу, що забезпечують повний захист від незаконного доступу та перегляду. Телеглядачі, які приймають сигнал цифрової мережі Т2 з ефіру, будуть і надалі мати можливість безкоштовного перегляду телепрограм у відкритому, незакодованому вигляді.
Наступним кроком у проекті кодування супутникового сигналу стане інтенсивна інформаційна кампанія та короткочасні маятникові відключення сигналу супутникового телебачення, які розпочнуться з 4 листопада. Мета відключень – ще раз звернути увагу абонентів супутнику на факт невідворотності кодування сигналу, а також нагадати про те, аби вони завчасно спланували сімейний бюджет та придбали або замінили свої супутникові приймачі (декодери супутникового сигналу) на сертифіковані приймачі із підтримкою системи кодування VERIMATRIX, які розповсюджуватимуться у роздрібних мережах під торговою маркою «УТБ».
Крім того, абонент супутникового прийому може обрати інші сучасні способи прийому та перегляду телевізійних каналів: ефірне мовлення (Т2), кабельне ОТТ або IPTV-телебачення.
На крок «Зеонбуда» вже відреагували головні ідеологи кодування - група 1+1 media. «Наша медіагрупа рада, що настільки довгоочікуваний крок нарешті відбувся. Це справді визначна подія, на яку чекала вся індустрія протягом кількох років. Ми вітаємо дотримання «Зеонбудом» визначених ринком термінів кодування, адже лише завдяки спільним та уніфікованим діям усіх учасників ми можемо ефективно розвивати ринок платного телебачення в Україні», − прокоментував Андрій Мальчевський, директор департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення холдингу.
Цікаво, що з цього приводу відчувають інші гравці ринку?