Українська кіноасоціація за підтримки Держкіно презентує унікальний проект - детальну програму ознайомчого туру українськими локаціями для кіновиробників з усього світу. Вона знаходитиметься онлайн у вільному доступі.
Чому «Гру престолів» (HBO) знімали в Хорватії, а не в Україні? «Відьмака» (Netflix) - в Угорщині? Ба навіть «Чорнобиль» (HBO) - переважно в Литві? Очевидна відповідь - через відсутність кеш-рібейтів. Цьогоріч систему відшкодування витрат закордонним кінокомпаніям нарешті було запроваджено. Та постає інша проблема: про унікальні українські локації досить мало знають у світі. І саме її має на меті вирішити цей проект.
Від «марсіанських» Олешківських пісків до витонченого Підгорецького замку, від краси незайманої природи Бузького Гарду до індустріальної міці київської «Кузні на Рибальському» - і ще багато-багато різноманітних вражаючих локацій семи областей і столиці нашої держави. Це - не туристичний, а кінопутівник Україною, що його вже в грудні буде представлено на найбільшій і найпрестижнішій виставці локацій FOCUS Digital у Лондоні, а згодом і на інших профільних міжнародних заходах, де продюсери з усього світу обирають місця для майбутніх зйомок своїх проектів.
«Однією з перешкод популяризації зйомок в Україні є відсутність єдиного системного підходу до просування нашої держави як ефективного майданчика для зйомок та обмежена кількість інструментів для промо. І за допомогою проекту ми прагнемо подолати цю перешкоду, - пояснює виконавчий директор Української кіноасоціації Вікторія Ярмощук. - Завдяки підтримці Держкіно ми змогли долучити до проекту професійних українських локейшен-менеджерів, провести ретельну підготовчу роботу, розробити стандарти та організувати повноцінний локейшен-скаут. Також нам дуже допомогла експертна підтримка колег із Української кіноасоціації, адже у багатьох з них є досвід співпраці з міжнародними партнерами, а без розуміння існуючих запитів щодо зйомок в Україні, працювати над проектом було б набагато складніше».
Задля реалізації проекту професійні локейшен-скаути дослідили локації в Одеській, Миколаївській, Херсонській, Кіровоградській, Черкаській, Львівській, Закарпатській областях та у Києві. Проект розпочався наприкінці 2019-го й мав закінчитися навесні 2020-го, та через карантин терміни були продовжені до кінця року.
Результати дослідження Українською кіноасоціацією було оформлено у зручний онлайн-формат з відкритим доступом до всіх матеріалів у вигляді:
- програми маршруту для міжнародних партнерів - комплексної кіномандрівки країною, розрахованої на десять днів, проте адаптивної, адже за потреби її легко можна самостійно скоротити чи переструктурувати;
каталогу локацій англійською мовою, із великою кількістю професійних фотоматеріалів.
Але це - лише один крок на великому шляху. Адже Українська кіноасоціація ставить на меті комплексно сприяти популяризації українських локацій, оскільки вони - один з козирів, який Україна має використовувати у стратегії виходу на міжнародний аудіовізуальний ринок: разом із кеш-рібейтами, конкурентоспроможними цінами, креативним потенціалом, високим професійним рівнем українських продакшен-сервісів тощо. Вже розроблено і пропонуються ринку єдиний стандарт роботи з локаціями: принципи їхньої категоризації, формат «паспорту локації». А польові дослідження українських локацій планується зробити регулярними.
Усі матеріали першого кінопутівника Україною є загальнодоступними для завантаження або для перегляду онлайн. Ознайомитися з ними можна тут.