Пам’ятаєте, минулого засідання Нацрада з питань телебачення і радіомовлення ухвалила рішення про створення нової робочої групи з моніторингу під час виборів? Група почала роботу і вже має доволі багато запитань до мовників, як телевізійних, так і радіо.
Одразу ж відзначимо, що за чинним законодавством проводити політичну агітацію можна, починаючи з наступного дня після ухвалення виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата і закінчуючи о 24:00 останньої п’ятниці, що передує виборам. Поза строками проводити агітацію заборонено. Висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочалось лише 15 вересня. Але як показав моніторинг Нацради, деякі мовники розпочали агітацію ще 9 вересня.
Йдеться про чотири телеканали:
10 вересня «112 Україна» в блоках комерційної реклами показав рекламу політичної партії «Пропозиція» Андрія Пильченка;
9 та 10 вересня «Інтер» показав рекламу партії «Наш край» Олександра Мазурчака, Антона Кіссе та Сергія Шахова;
9 та 10 вересня канал «Україна» показав рекламу партій «Наш край» та «УДАР» Віталія Кличка;
«1+1» 9 та 10 вересня транслював рекламу партії «УДАР».
Серед радіостанцій порушниками можуть визнати 10 мовників:
«Ретро ФМ» - за рекламу партій «Наш край» і «Пропозиція» 9 і 10 вересня;
«Наше радіо» - за рекламу партій «Наш край», «УДАР»;
«Русское радио Україна» - 9 та 10 вересня в ефір виходила реклама партій «Наш край», «УДАР» та «Пропозиція»;
«Хіт ФМ» - 9 вересня вийшла реклама партій «Наш край», «УДАР» та «За майбутнє», а 10 вересня - «Наш край» і «За майбутнє»;
«KISS FM» - 9 та 10 вересня в ефір ставили рекламу партії «УДАР»;
«Люкс ФМ» - 9 та 10 вересня в ефір ставили рекламу партії «Пропозиція» та «За майбутнє»;
«Перець ФМ» - 9 вересня рекламували партії «Пропозиція» та «За майбутнє», а 10 вересня - «Пропозицію»;
«Мелодія ФМ» - 9 вересня транслювалась реклама партій «Наш край», «УДАР» та «За майбутнє», а 10 числа - «Пропозиція»;
«Пятница» - 9 вересня виходила реклама партій «Наш край» та «За майбутнє»;
«Шансон» - 9 та 10 вересня рекламувалися «Наш край» і «За майбутнє».
Від усіх без винятку мовників Нацрада вимагає до 1 жовтня надіслати копії угод та платіжних документів, за яких відбулись трансляції. Тобто телеканалам та радіостанціям необхідно довести, що це була саме комерційна реклама, яка не має стосунку до політичної агітації. Інакше їм загрожують санкції.