На засіданні Нацради з питань телебачення і радіомовлення відбулась досить незвична подія – якщо зазвичай НСТУ переоформлює додатки до ліцензій або дозволи на тимчасове мовлення, то сьогодні розглядалось питання щодо її позапланової перевірки. І проект підтримали одноголосно.
За словами Юрія Зіневича, моніторинг каналу «UΛ: Перший» (ПАТ НСТУ) зафіксував відхилення від програмної концепції мовлення і трансляцію рекламного ролика алкогольного напою.
Так, 11 травня було зменшено мінімальну частку національного аудіовізуального продукту (у тому числі власного виробництва), яка за ліцензією має становити не менше 19 год. 30 хв. на добу (81,25% від загального обсягу мовлення), а фактично склала 16 год. 09 хв. на добу (67%). Таке відхилення є ознакою порушення ліцензіатом вимог частини сьомої статті 27 і частини восьмої статті 28 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».
А в період з 06.07.2020 по 02.08.2020 в ефірі «UΛ: Перший» після 23:00 транслювався рекламний ролик алкогольного напою торгової марки Marengo. Що суперечить пунктам статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» і абзацу п’ятого частини четвертої статті 14 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», які забороняють трансляцію реклами, а також повідомлень про спонсора - виробника алкогольних напоїв, пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі.
За результатами перевірки Національна рада ухвалить рішення відповідно до вимог законодавства.