Розуміючи усю складність фінансової ситуації, що виникла на ринку через пандемію, та вважаючи за необхідне зробити посильний внесок у підтримку української кіноіндустрії у кризовий період, громадська організація «Гільдія сценаристів України» запропонувала Держкіно новий механізм роботи зі сценаріями на етапі девелопменту. Він полягає у проведенні конкурсу сценаріїв фільмів та телесеріалів з подальшим державним фінансуванням переможців.
«Такий конкурс допоможе відібрати найкращі роботи українських сценаристів, дасть змогу підтримати авторів потенційно успішних проектів, публічно обговорити та визначити пріоритети і напрямки розвитку українського кіно і телебачення в контексті тематики і жанрів», - вважає керівництво Гільдії.
Механізм проведення конкурсу такий:
- на першому етапі пропоновані Гільдією експерти - українські сценаристи - відбиратимуть сценарії за коротким описом ідей (синопсисами). Експерти можуть подавати на конкурс власні доробки, але не оцінюють свої роботи, щоб уникнути конфликту інтересів.
- переможці першого етапу проводять консультації з експертами, після чого пишуть сценарії з корективами, внесеними у синопсиси. Ці сценарії беруть участь у другому турі конкурсу.
- переможці у різних напрямках (повнометражні та короткометражні, ігрові й анімаційні, авторські та розраховані на масового глядача фільми, копродуції та тематичні серіали) отримують фінансову винагороду за сценарії.
- роботи, що були визнані переможцями, мають пріоритет на конкурсах Держкіно (наприклад, одразу виходять до другого туру та отримують визначену кількість балів «фори» - за умови відповідності фінансової частини проектів критеріям конкурсів).
Для того, щоб розробити правила, підготовити та провести такий конкурс сценаріїв, члени Гільдії сценаристів України пропонують створити робочу групу із посадовими особами Держкіно та представниками творчих спільнот.
Детальний опис пропозиції можна знайти в фейсбуці, а також побачити відгуки представників галузі на неї - від запитань на кшталт «як захистити конкурсантів від необ'єктивного оцінювання з особистих причин» до робочих пропозицій:
Та навіть від членів Ради з держпідтримки кінематографії: