Національний центр Олександра Довженка оприлюднив спільне звернення до Кабінету міністрів України з проханням підтримати галузь культури. Документ підписали виконавчий директор Українського культурного фонду Юлія Федів, директор «Мистецького Арсеналу» Олеся Островська-Люта, директор Українського інституту книги Олександра Коваль, гендиректор Українського інституту Володимир Шейко та гендиректор Національного центру Олександра Довженка Іван Козленко.
У зверненні йдеться, що галузь культури стала однієї з жертв коронавірусу через неможливість провадити публічну діяльність. Українські культурні інституції і незалежні виробники вже опинилися без ресурсів, що дозволило б виплачувати зарплати, фінансувати першочергові протиаварійні чи реставраційні роботи і навіть настільки насущні потреби як охорону державної частини українського музейного фонду. Це загрожує не просто зупинкою розвитку чи замороженням досягнень останніх років, а розпадом інституційної системи і втратою цілого покоління талановитих творців і менеджерів культури.
Тому діячі культури звернулись до Кабміну з проханням переспрямувати видатки розвитку, передбачені на культуру або інші цілі в межах бюджетів головних розпорядників, що управляють інституціями культури, на поточну інституційну підтримку.
«Необхідно зберегти робочі місця і належний безпековий стан інституцій. Для цього дуже важливо відмовитися від потенційного скорочення видатків на оплату праці. Принципово важливо скористатися усіма можливостями, що мають Український культурний фонд та Український інститут книги, на вирішення проблем, котрі виникають з нинішньою кризою. Це надзвичайно важливі інституції, від яких наразі чекають підтримки як ніколи раніше», - йдеться у зверненні.
Діячі культури також просять дослухатися до пропозицій самих УКФ та УІК щодо переформатування їхніх програм. Відтак, зберегти фінансування проектів Українським культурним фондом, бюджет якого спрямований в першу чергу на підтримку самих продуцентів культури, і таким чином допомогти їм подолати кризу.
«Те саме стосується і виробництва кіно: успіх останніх років був можливим завдяки сталості підтримки через механізми Держкіно, оскільки створення фільму - це багатолітній процес. Різке припинення підтримки знецінить уже зроблені інвестиції (зокрема, співфінансування від міжнародних партнерів), спровокує декваліфікацію і втрату кадрів», - підсумовується у документі.