Facebook й Instagram запровадили контроль за використанням фотографій. Власники знімків тепер зможуть поскаржитися на їх неправомірне використання сторонніми користувачами. Facebook вже оновила свою платформу управління правами на контент.
Правовласники можуть завантажити дані про зображення, що їм належать, через інструмент Rights Manager у Сreator Studio. Після цього компанія почне відстежувати розповсюдження конкретних кадрів в Facebook й Instagram. Якщо алгоритми знайдуть збіги, система надішле правовласникам повідомлення.
Тобто тепер користувачі не зможуть вільно завантажувати будь-які знімки, що їм сподобалися. Правовласники відстежуватимуть їх, вводитимуть територіальні обмеження на використання і навіть повністю блокуватимуть такі репости.
Поки що інструмент Rights Manager доступний обмеженому колу партнерів Facebook - наприклад, власникам великого обсягу контенту і професійним фотографам. Але сервіс планують розширити його для всіх користувачів, хоча коли саме це станеться, поки невідомо. Facebook повідомляє, що доступ до нового інструменту спочатку буде відкритий для тих, хто подасть заявку.
Правовласники і раніше могли блокувати зображення, але тепер це легше зробити зі спеціальним вбудованим функціоналом. Якщо раніше соцмережі блокували контент після скарг і перевірки їх на обґрунтованість, то тепер автори і видавці отримали можливість управляти своїми фото безпосередньо.
Щоб заявити право власності на фото, необхідно надати Rights Manager метадані оригінального зображення у форматі CSV. Також необхідно вказати обмеження застосування. На авторство одного фото може претендувати кілька людей, але автором, найімовірніше, визнають того, хто першим подав заявку. Що вважатиметься оригінальним контентом і як бути з мемами, поки невідомо.
А ось для рекламістів є хороші новини: обидві соцмережі вирішили остаточно відмовитися від заниження показів через обмеження у вигляді 20% тексту на зображенні. Інформація про обмеження зникла з довідкового центру, залишилася тільки рекомендація.