Відтоді як StarLightMedia оголосив про проект «Трансформація» (трохи пізніше він трансформувався, вибачте за каламбур, у проект Spring), йому так чи інакше було присвячено чимало публічних заходів. Але святкування 10-річчя холдингу, що відбулося минулого тижня, можна назвати апогеєм цього процесу. Вечірка для співробітників мала місце за день до, а 21 листопада свято влаштували для рекламодавців.
Зазвичай на таких заходах телегрупи надягають усе найкраще відразу озвучують безліч цікавої інформації. Цього разу її кількість була подвоєна: про підписання угоди між StarLightMedia та «Дизель Студіо» щодо заснування продакшена, із Sony Pictures Television - про виробництво спільних проектів, а також про запуск у роботу адаптації серіалу The Good Wife я вам вже розповіла. Тепер поговорімо докладніше про те, чим іще хвалилась компанія на вечірці з нагоди 10-річчя.
Прийшовши раніше за всіх, я теж певною мірою зустрічала гостей.
Які в очікуванні початку могли сфотографуватися на отакій цікавій локації
І відпочити заразом
Для святкування компанія орендувала цілий Stereo Plaza
І запаслася алкоголем
Підозрюю, що на заході в середу ведучих телегрупи було набагато більше. Але і в четвер зібралася хороша компанія: Михайло Присяжнюк та Катерина Безвершенко,
Олена Філонова
І без екстрасенса Хаяла Алекперова не обійшлося
Олексій Гладушевський був одним зі спікерів заходу
А Олена-Христина Лебідь прийшла просто подивитися та послухати
Як і Олександр Педан
З Ігорем Кондратюком
Чоловік Людмили Шупенюк - у справжньому квітнику: крім дружини поряд із ним Надя Матвєєва, Катерина Безвершенко й Олена Курилова
Гаразд, не втомлюватиму вас перерахуванням гостей - час переходити до головного.
Першим слово взяв, звісно ж, СЕО компанії Михайло Царьов. І відразу оголосив про три свята: 10-річчя компанії збіглося з Міжнародним днем телебачення; день народження Володимира Локотка (який хоч і не затримався на afterparty, та досягненнями дивізіону «Виробництво» похвалитися встиг); і, врешті-решт, із Днем святого Михайла! Тож без шампанського тут не обійтись (до речі, його запаси не закінчилися навіть до фіналу свята).
Загалом, пожартували - і годі. Серйозне досягнення StarLightMedia, яким СЕО не міг не поділитися, - цей рік група завершує як прибуткова компанія. І підкреслив, що вона є першою саме прибутковою медіагрупою. А все завдяки «Трансформації», котру певної миті перейменували на Spring. Якщо ви раптом подумали, що проект назвали на честь весни, то ні. Михайло Царьов зазначив: це слово має ще два важливі значення - джерело та пружина.
«Для нас цей проект став джерелом творчих та фінансових ресурсів для побудови компанії майбутнього, - підкреслив Царьов. - Ще одне значення слова - весна. А весна - це оновлення. От і ми оновили модель, ставши з компанії медіахолдингом, що розподіляється не просто на канали, а на бізнес-напрямки. 2019 року в новій системі ми запустили понад 90 проектів, і немає жодного співробітника, який би у цьому не брав участі».
Замість резюме - головні принципи, що на них зосередилися в компанії:
Далі слово взяв Андрій Партика, який зі StarLightMedia пішов недалеко, продовживши з нею співпрацювати як СЕО компанії Ocean Media. Про своє дітище він, власне, і розповів партнерам, що сиділи в залі. Не повторюватиму - чим займається Ocean Media, мої читачі вже знають.
Загалом, зі своїм завданням Андрій впорався - прорекламував рекламодавцям і свою компанію, і StarLightMedia та закликав партнерів до подальшої співпраці.
Далі за Андрієм на сцену піднявся голова дивізіону «Мовлення» Дмитро Троїцький, який решту вечора ще й виконував роль ведучого. Але поки - про досягнення.
Сукупна частка шести каналів StarLightMedia становить 27%. А якщо окремо, то найуспішніший канал групи на сьогодні - ICTV: протягом двох років він тримається на другому місці серед мовників України, а останні три місяці взагалі посідає лідерську позицію за аудиторією 18-54 (50+).
Іще один привід для гордості Дмитра - щоденні новини холдингу дають на 33% більше рейтингу, ніж найближчі конкуренти.
Саме час передати слово президентові StarLightMedia та керівникові дивізіону «Новини» Олександру Богуцькому
Трошки статистики:
А на сайті «Фактів» узагалі - 3 млн переглядів щодня
Потім Дмитро Троїцький знову вийшов на сцену - повідомити всім, що СТБ збільшує кількість серіального контенту, - і наголосив: відтепер усе (і шоу теж) вони робитимуть з одним головним фактором, любов'ю. І закликав розповісти про це докладніше іменинника Володимира Локотка, який очолює дивізіон «Продакшен».
Ще трохи статистики: 1000 годин контенту на рік
«У наших студіях працюють висококласні фахівці, що готові виконати замовлення будь-якої складності. Нам немає рівних ані у креативі, ані у вибудовуванні ефективних виробничих процесів. Ми виробляємо для наших каналів найуспішніші телехіти», - сказав Локотко, демонструючи ролики проектів «МастерШеф»,«Холостяк»,«Х-фактор» та інших шоу СТБ. До речі, про «Холостяка» - вже навесні в ефір вийде 10-й сезон, і так довго в ефірі тримаються лише українська й американська версії формату. Крім того, «МастерШеф» цього року встановив рекорд на ринку спонсорства - дохід від спонсорських зборів обчислюється мільйонами доларів.
Ну, тепер до серіалів. Хто про них розповість краще, ніж Галина Балан-Тимкіна, яка від літа очолює департамент серіального виробництва?
Одним із наймасштабніших проектів для СТБ стане «Україна в Іменах» - цикл мінісеріалів про видатних українців, маловідомих широкій аудиторії.
Також департамент Галини планує знімати адаптації американського серіального формату «Акушерки» та турецького «Сестри». У центрі сюжету - сильні жіночі характери, а головні цінності - шлюб та материнство.
Ну і всесвітній хіт - американський формат «Хороша дружина», що придбаний для адаптації багатьма країнами. Роботу над українською версією розпочав канал СТБ.
Далі на сцені - Людмила Семчук, керуючий директор СТБ. Вона проанонсувала вихід нових сезонів уже знайомих глядачам програм, а також несподівані повернення - наприклад, новий проект Дмитра Карпачова. І багато-багато серіалів (якщо точніше, 450 годин прем'єрного контенту).
Одна з головних прем'єр - адаптація ізраїльского формату «Слід» (компанії TeleAlliance Israel), виробництвом якої займеться SPACE Production.
І певна річ, третій сезон «Кріпосної» виробництва FILM.UA та СТБ. Із цього приводу на сцені - Мачей Музичук, директор серіального виробництва польського телеканалу TVP1, який показав два сезони «Кріпосної», зібравши біля екранів 3,5 млн глядачів. Причому навіть раніше, ніж сам СТБ. Цілком імовірно, що третій сезон Україна і Польща створюватимуть у копродукції.
Єдине, що поки відоме напевне: у планах - 48 серій, прем'єра - 2021 року
У розмові зі мною Мачей зізнався: спеціально приїхав до України, аби відсвяткувати разом зі StarLightMedia ювілей. А ще, скажу по секрету, Музичук уже пригледів для трансляції на TVP1 іще один серіал СТБ, щоправда, доволі старий. Детальніше про це ви зможете дізнатися трохи пізніше - з його інтерв'ю MBR.
Щодо «Нового каналу», то наступного року мовник продовжить демонструвати успішні розважальні шоу, реаліті, а також фільми, відомі в усьому світі. А от із того, до чого глядач іще не звик, але помалу починає, - трилер «Перші ластівки».
І звісно, хто про них розповість краще за гендиректора «Нового каналу» Олексія Гладушевського?
«Я пишаюся, що завдяки цьому проекту «Новий канал» за одну ніч перетворився з розважального каналу на певний рупор для сучасної молоді, що хоче говорити на часом жорсткі, проте саме ті теми, які її хвилюють. Телефон гарячої лінії після виходу першої серії розривався. Багато питань дійсно стосувались життя і смерті», - зізнався Олексій. І закликав рекламодавців не боятися співпрацювати з такими проектами.
Згодом Гладушевський повідомив: канал веде перемовини зі «світовою компанією» про продаж серіалу на один із діджитал-майданчиків. Отож, чекаємо новин.
Та повернімося до ефірних планів «Нового» - наступний рік не обійдеться без «Будиночка на щастя», який глядачі вже встигли полюбити. Восени 2020-го вийде третій сезон, і кількість серій у ньому перевищуватиме 32 (саме стільки у другому сезоні).
Серед новинок - іще один комедійний серіал. На «Новому» тривалий час не могли вирішити, хто має бути головним героєм історії - чоловік чи жінка, а тому віддали головну роль… домовику. Знайомтеся - Любчик, така от суміш Ральфа й Колобка. Він живе у звичайній українській родині на Троєщині, йому лише 160 років.
На сцені тим часом знову Дмитро Троїцький, який повідомляє, що в холдингу з'явився новий партнер - Sony Pictures Television, про нього я вам уже розповідала. Старший віцепрезидент Брендан Фітцджеральд особисто приїхав оголосити про це рекламодавцям StarLightMedia. Компанії співрозроблятимуть, співфінансуватимуть і зніматимуть разом драми та комедії, які покажуть не лише в Україні, а й в усьому світі.
Далі на черзі - проекти ICTV.
«Вважається, що своїм успіхом канал завдячує унікальній формулі, - каже Дмитро Троїцький. - У кадрі неодмінно мають бути голомозий чоловік і пес. Але насправді формула неповна, адже або в кадрі, або за кадром має бути жінка. Зустрічайте, керуючий директор ICTV - Анастасія Штейнгауз».
Анастасія з'явилась не сама, а з псом, який заробив дуже багато грошей
Окрім серіалу «Пес» 2020 року глядачі каналу обов'язково побачать новий сезон детективу «Нюхач». А серед анонсованих новинок - народний детектив «Дільничний з ДВРЗ», серіал про захисників нашої країни «Доброволець» та іронічний детектив «Закляті друзі». І звичайно, серіал, для створення якого привозили найкращу техніку й замовляли найкращих американських консультантів, - «Козаки».
Ну й історична мить - «Дизель Студіо» і StarLightMedia підписують контракт про створення спільного продюсерського центру «Супер Дизель». Дмитро Троїцький жартує: краще кров'ю, щоб уже напевне.
А що там у М1 і М2, запитаєте ви? Генпродюсер М1 Натела Чхартішвілі-Зацаринна підкреслила - останнього року частка української музики на цих каналах склала 75%. І навіть більше, команді вдалося відродити премію «Жар-птиця», повернути «Чорноморські ігри», та, певна річ, не можна не згадати наймасштабнішу музичну премію M1 Music Awards, яка цьогоріч відбудеться вп'яте.
Далі на сцену вийшов глава StarLight Brand Content Андрій Тюлєнєв - показувати рекламодавцям, як холдинг вводить у проекти бренди. Він, до слова, вважає, що саме українці є для Європи прикладом того, як треба працювати з брендами.
І декілька порад від Андрія
А ось і ідеальний персонаж для продакт-плейсменту - той самий Любчик із Троєщини. Рекламодавці, гайда - він і їжу, і гребінці, і шампуні рекламувати може!
Фінальний виступ - на сцені директор напрямку Digital & Pay TV Юлія Трибушна:
За її словами, одним із найправильніших рішень StarLightMedia шість років тому був початок пошуку додаткових джерел доходу. Наразі з цим завданням непогано справляються і веб-сайти телеканалів групи, і YouTube-канали з мільйонами підписників. І певна річ, велике досягнення компанії - те, що її контенту практично немає на піратських сайтах, а відео можна переглянути виключно легально у партнерів групи.
Ну і слова подяки всім від Олександра Богуцького
А тепер - фуршет.
Навіть Леся Нікітюк на нього встигла - і вітає Олексія Бланаря з угодою
А десь у центрі залу за столом зібралась суто чоловіча компанія. Єгор Крутоголов налагоджує контакт із Бренданом із Sony
Є про що з ним поговорити і Михайлові Царьову
А потім його змінюють Олександр Педан і Дмитро Кицай
До речі, навіть Михайло Царьов - фанат «Кріпосної». А ще не можу не відзначити: відпрацювавши на сцені, Михайло не поїхав, а лишився вести бесіди з гостями до самого кінця
А гостей було чимало
І всіх треба розважити
Бармени не встигають наповнювати келихи
А поки всі насолоджувалися частуванням, я окупувала столик Дмитра Троїцького - вже надто багато запитань накопичилось, тож із перекусом йому довелося зачекати:
- На самому початку заходу Михайло Царьов сказав, що цей рік StarLightMedia завершує як прибуткова компанія. Уточнімо, за рахунок чого вона такою стала?
- Відбулися оптимізація витрат і реструктуризація, почали ефективніше програмувати сітки, дуже багато окремих процесів і поліпшень були зроблені в межах того, що називається трансформацією.
- Сьогодні ви оголосили про укладання декількох угод. Зокрема із Sony Pictures Television. Як ви переконали їх «зайти» у партнерство?
- Частина їхнього бізнесу - розвиток локальних ринків, і вони, мабуть, єдині з усіх мейджорів, хто це робить успішно в декількох країнах. Ми домовилися про початок низки спільних проектів.
- На яких умовах ви працюєте?
- Умови на всіх проектах різні. Але точно можу сказати, що ці відносини взаємовигідні.
- Ви тільки-но почали працювати чи вже є про що розповісти?
- Два проекти вже на етапі активної розробки. Думаю, перші результати ми покажемо наступного року.
- Це серіали?
- Так, комедії та драми.
- А хто їх виробляє? Лише ваші команди? Чи можуть бути інші продакшени?
- Різні абсолютно, не обов'язково наші. Головне, що продюсерський контроль здійснює StarLightMedia.
- Як ви розподілили обов'язки з тією стороною?
- Це звична практика. Якщо ми ліцензуватимемо проект, консультанти допомагають нам робити формат, навчають персонал, за потреби затверджують ключові творчі моменти. Можливий також спільний девелопмент власних ідей. Тоді наш міжнародний партнер може сказати - хороший проект, є потенціал, що це спрацює, наприклад, у Болівії, Аргентині та Швеції. Ймовірно, ми спробуємо розробити так кілька проектів. До речі, «Перші ластівки» викликали інтерес у низки дистрибуторів, й із Sony ми зокрема говорили про те, що вони можуть бути цікаві своєю автентичністю в інших країнах і культурах, хоч це і локальна українська історія. Зараз багато прикладів того, як молодь цінує саме автентичні прояви інших культур, мовою оригіналу, без дубляжу, із субтитрами. Дівчинці в Японії, приміром, цікаво дізнатися про життя українських підлітків, адже проблеми в них у всьому світі по суті ті самі.
- Я правильно розумію, міжнародна дистрибуція в цьому партнерстві лежить на Sony Pictures Television?
- Я не виключаю такої можливості.
- Поговорімо ще про «Дизель Студіо». Ви й раніше доволі успішно з ними співпрацювали: чому вирішили «узаконити» відносини в такому форматі саме зараз?
- Ну, ми дали одне одному певні обіцянки і вирішили їх формалізувати, хочемо зробити співпрацю активнішою та системнішою.
- За ким останнє слово в цьому тандемі?
- Щодо креативу все вирішуємо Олексій Бланар і я. А ми так багато робочого часу проводимо разом, що професійна думка майже завжди збігається.
- Плануєте робити лише комедії? Чи є плани й на інші жанри?
- Здебільшого це буде пов'язане з гумором - комедії, студійні шоу. Та ми не виключаємо можливості роботи й з іншими форматами.
- Іще одна новина року - Дмитро Карпачов повертається на СТБ. Як так вийшло? Адже він поїхав до Америки.
- У нього ж дистанційний бізнес, цілком може собі дозволити приїздити до нас. Ми придумали дуже цікавий проект про мам: їх четверо, вони по черзі протягом тижня ходять одна до одної і дивляться, як хто виховує дітей. І Діма їм усім у фіналі каже, як краще, адже поглядів на це питання приблизно стільки ж, скільки тактик ігри в шахи. Діма подивився, йому сподобалось, вирішили працювати.
- І ще запитання про адаптацію «Хорошої дружини». В релізі йдеться, що проект уже в розробці. Хто його виробляє?
- Наш власний серіальний продакшен, який очолює Галина Балан-Тимкіна. Вона розробляє сценарій разом з автором оригінальної версії. В існуючому вигляді формат в Україні не працюватиме, а тому ми його зараз «докручуємо». Ну не може в нас бути головна героїня матір'ю, котра розмовляє з дітьми 15 секунд за всю серію, - українська жінка не така. І ми над цим працюємо, хочемо зробити героїню цілковитою українкою.
- Я правильно розумію, зараз усе на етапі розробки сценарію?
- Так. Ми погоджуємо концепцію й отримуємо «добро» на своє бачення.
Що з цього вийде - побачимо 2020 року. Неодмінно вам доповідатиму про перебіг подій, не перемикайтесь.