Фільм «Перший код», який стартував у національному прокаті вчора, складно вписати в межі одного жанру. За початковим задумом це документальне кіно про українську IT-індустрію. Але водночас це і художня історія, де є елементи комедії та навіть екшену. Основу фільму становлять інтервʼю з найвідомішими українськими айтівцями, які проводив ініціатор цього проекту і головний продюсер Владислав Савченко. Між ними – художні вставки, що ілюструють розказане про становлення вітчизняної IT-індустрії. Серед спікерів – віцепрезидент Epam Юрій Антонюк, президент корпорації SoftServe Тарас Кицмей і багато інших. Більшість інтервʼю була записана ще 2021 року, і деякі слова тепер звучать пророчо. Наприклад, засновник компанії Eleks Олексій Скрипник казав, що певної миті росіяни нападуть на всю територію України і треба до цього готуватися, зокрема розвиваючи технологічну сферу. Він помер 23 лютого 2022 року, за день до повномасштабного вторгнення.
«Перший код» – це перша стрічка новоствореного продакшену Code, який очолює Владислав Савченко. Компанія вже планує інші проекти. Але про все по черзі.
Перше, що зустрічало гостей на премʼєрі, – їжа. Зізнаємося, сьогодні не кожен продакшен може собі дозволити на премʼєрі такі вишукані канапки
Фільм іще не почався, а перші гості вже задоволені. Секрет доброго маркетингу – смачна піца
А коли задоволені гості, задоволені й творці: Влад Савченко й обличчя проекту, ведучий Анатолій Анатоліч
На презентації перед показом режисер Артур Лерман розповів, що за час повномасштабної війни Україна зазнала найбільшої кількості кібератак у світі. І завдяки професійним діям спеціалістів пересічні громадяни нічого особливо не відчули. Зокрема, цьому допомогли й деякі герої фільму «Перший код»
А ще організатори премʼєри облаштували спеціальний куточок, аби кожен охочий міг відчути атмосферу 90-х, у якій зароджувалася наша IT-галузь
Деталі інтерʼєру було відтворено настільки точно, що мені здалось, я навіть відчула запах із того часу
Можна було навіть спаяти собі якусь плату
Танцівник із гурту Kalush, Килиммен, спробував себе у цій ролі. Але танці та пісні у нього, мабуть, усе ж виходять краще
Утім, на презентації були не тільки технології 90-х: про сьогодення організатори також не забули
У залі було доволі спекотно, декому навіть знадобився вентилятор
І мабуть, причина не лише в тому, що добре працюють київські ТЕЦ
На відповідальному заході Владислава Савченка підтримувала його дружина, Наталія Савченко
Показ, до речі, відвідали не тільки айтівці. Наприклад, актор Роб Фельдман
і ведучий Микола Матросов
Кажуть, Володимиру Остапчуку ця премʼєра сподобалася на 10 із 10
– Владиславе, як розписали «Перший код» у кінотеатрах? Чи важко було вибити хороші сеанси для документальної стрічки?
– Ну це не зовсім документальне кіно. Це докудрама, документально-художня історія. Розписали загалом нормально. Ми показуватимемось у 75 містах, 98 кінотеатрах, здається. Бо проект важливий. Це історія про розвиток української нації. Це навчання та мотивація, оскільки всі підприємці, які дивилися це кіно, були дуже змотивовані.
– На презентації ви зазначили, що плануєте прокат у Польщі. Також возили фільм до США: мабуть, там теж буде прокат. У яких іще країнах плануєте виходити?
– В нас зацікавлені Латвія, Естонія, Литва та Польща. Також бачу цікавість від німців. Але треба розуміти, що робити з дубляжем. Зараз завершуємо дубляж англійською за допомогою штучного інтелекту – це робить український стартап. І ми обрали для себе шлях дистрибуції на великих платформах, які будуть в усіх регіонах. Ми будемо представлені в Азії, всій Європі, Північній Америці, Австралії. Одна платформа, не можу сказати яка, подивилася наш продукт. І попросила написати original, щоб стрічка була представлена тільки у них – так їм сподобалося.
– Ви з Анатолієм Анатолічем зняли окремий промофільм у США. Який у вас промобюджет? Та яким вийшов остаточний бюджет виробництва «Першого коду»?
– Зараз увесь бюджет фільму приблизно $780 тисяч. Саме виробництво обійшлося десь у $360 тис., решта – це промо, саундтреки, різні промокампанії, акції. Наприклад, один показ у Києві нам коштував $33 тис., у Варшаві – 32 тис. євро. Ми зацікавлені якнайсильніше розповсюдити цей фільм і коштів на промо не шкодуємо. Це далося в копійчину, але треба, щоб про стрічку знали всі.
– Ви також плануєте показ свого фільму на Web Summit. Які ще події плануються в межах промокампанії?
– Ми багато чого плануємо. Але дуже важко операційно тягнути такий проект. Показ у кожній країні – це певна специфіка, ти шукаєш професіоналів на місці, щоб вони допомогли все організувати. Спочатку ми робили промо на навколоайтівну аудиторію. Бо вона може нам практично допомагати у донатах, в тому, щоб українці отримували нові замовлення. Один із планів – у Маямі плануємо представити наше кіно на одному з кінофестивалів наступного місяця. Вони самі прийшли до нас із пропозицією представити фільм. Для мене це показник того, що ми робимо дуже добре промо. Ми використовуємо всі джерела, які вдається. І нетворк, звісно. Завдяки цьому ми вже поспілкувались із людьми з кіноіндустрії в США. І вони дуже хочуть заходити у другий проект, який ми робимо. Це вже буде цілковито художня історія. І там уже бюджет буде $2–3 млн щонайменше.
– З якою з великих стримінгових платформ ведете перемовини?
– У нас є погодження від Amazon і від Apple, але ще треба зрозуміти, як робитимемо селфдистрибуцію та маркетинг. І адаптувати фільм під кожен ринок, бо там є вимоги до описів, субтитрів.
– Те саме питання про наш ринок: чи ведуться перемовини з вітчизняними OTT-платформами?
– Ми зараз ведемо перемовини з MEGOGO. Ми зацікавлені в цьому, вони – також, тому гадаю, що першим наше кіно вийде на цій платформі.
– А з телеканалами говорили про «Перший код»?
– Так, два чи три канали, здається, з нами контактували, ми перебуваємо в діалозі. Наразі наш пріоритет – офлайн-прокат: потрібно завершити цей кейс, і далі рухатимемо кіно вже потужніше на захід.
– Ви згадали про наступний художній проект, який вже у розробленні. Що про нього можете розповісти?
– Ми вже створили продакшен – Code. Вироблятимемо фільми для іноземців, для внутрішнього ринку. Так, наступний проект буде художньою стрічкою. І туди будуть залучені голлівудські продюсери, режисери, автори сценарію. Вже українська команда працює. І ми обираємо, кого залучити з кіноіндустрії Америки, щоб зробити це американським продуктом. Плануємо навіть кілька голлівудських акторів, яких також зараз обираємо. Ми дивимося, хто лояльніший до України, бо це, звісно, буде про українське IT. Плануємо робити інтелігентну, правильну пропаганду та просувати Україну в правильному річищі.
Зізнатись, я вже й не пригадаю, коли востаннє бачила на нашому ринку таких амбітних дебютантів, та ще й з таким фінансовим розмахом. До речі, «Перший код» завершується багатообіцяючим написом to be continued – власне, цього і побажаємо новоствореному продакшену Code.