Минулого тижня Рада з державної підтримки кінематографії провела чергове засідання, на якому переможці П'ятнадцятого конкурсу Держкіно почали формально отримувати державне фінансування. «Почали» - тому що наразі розглянули підтримку проектів лише у двох категоріях (короткометражні тематичні фільми «30-річчя незалежності України» й анімаційні дитячі «Безбар'єрність»). А «формально», позаяк реальні гроші будуть пізніше - зараз просто ухвалили відповідні рішення, офіційно все затвердивши на папері. Й потім, стільки, скільки просили переможці, можуть не дати. Принаймні комусь точно не дадуть у повному обсязі. На це явно натякнув голова Ради Артем Колюбаєв, сказавши, що всі заявки розглядає фінансово-економічна комісія, і до низки проектів уже є серйозні зауваження, які треба усунути (вважай: скоротити бюджет).
Отже, оголошено, що гроші дадуть таким проектам (зазначена запитувана, але не остаточна сума підтримки):
- «Теплі лиця» (ТОВ «Продакшн Далі буде філмз») - 1 млн 997 тис. грн;
- «Етнофонія. Феномен українського багатоголосся» (ТОВ «Мистецьке агентство «Арт велес») - 790 тис. 730 грн 84 коп;
- «Небесні мотори» (ТОВ «Маланка Студіоз») - 721 тис. 540 грн;
- ГКЧП (ТОВ «Фемілі Продакшен Студіо») - 2 млн грн;
- «Згасаюче світло» (ФОП Омельянов Олександр Ігорович) - 1 млн 325 тис. грн;
- «Блуд і Кавун» (ФОП Рай Андрій Володимирович) - 1 млн 992 тис. 25 грн;
- «Човники» (ФОП Анучін Іван Олександрович) - 1 млн 299 тис. 750 грн;
- «Хуха Моховинка» (ТОВ «210 добрих справ») - 2 млн грн;
- «Конституція для всіх: і великих, і малих» (ФОП Холодкевич К. А., анімаційна студія ToonDrive) - 1 млн 361 тис. 300 грн;
- «Бздюх» (ТОВ «Світ Незнайки») - 1 млн 950 тис. грн;
- «Муніме» (ТОВ «Хеппі хіппі лаб») - 823 тис. 695 грн;
- «Мушля для вушка» (ТОВ «Новаторфільм») - 1 млн 977 тис. 677 грн.
Переходимо до інших питань порядку денного. Із цікавого: ТОВ «Трумен Продакшн» удалося чи не втричі збільшити бюджет фільму «Донбас - Гімалаї» з 3 млн 660 тис. 720 грн до 9 млн 886 тис. 598 грн, адже продюсери одержали підтримку франко-німецького каналу Arte. При цьому мажоритарна частка Держкіно не змінюється та залишається на рівні 31%. Логічно, що проект перетворився на копродакшен, а термін його здачі хочуть перенести майже на рік, до 26 серпня 2022-го. Проте питання зміни дати Рада ухвалюватиме вже після перегляду готового матеріалу.
ТОВ «ІнсайтМедіа» Продюсерський центр» дозволили замінити режисера фільму «Франтішек Крігель проти…» (Петро Ніколаєв замість Івана Філи), а також подовжити термін здачі стрічки аж до 17 лютого 2023 року. Аргумент на користь такого рішення простий: «Франтішек Крігель проти…» - міжнародна копродукція з міноритарною часткою участі України (11%). Зніматимуть в нашій країні небагато (за планом уже в листопаді), та загалом фільм через локдаун і карантин у країнах, де зареєстровані копродюсери, невблаганно відстає від графіка. Володимир Філіппов пообіцяв показати відзнятий в Україні матеріал якомога раніше, однак іноземна сторона все одно зніматиме свою частину не раніше за 2022-й. А потім іще й монтажно-тонувальний період. Тож стрічку орієнтовно здадуть наприкінці 2022 - на початку 2023 року.
Окрім того, в «ІнсайтМедіа» зауважили технічну помилку: на минулому засіданні фільму «Незвичайні грецькі похорони в Карпатах» подовжили термін здачі до 2 жовтня, хоча документи видали із зазначенням відтермінування не на дві місяці, а на один. Але вписати репліки російською мовою поки не вийшло: члени Ради спершу хочуть віддивитись тонований відеоматеріал. Утім, Філіппов запевнив, що нічого критичного там немає, адже йдеться про пісні, які не хочуть перекладати (8% від хронометражу реплік).
Проте були й невтішні новини. Зокрема, без запитуваного обсягу фінансування залишився черговий проект Дениса Іванова: епопея з переносами питання щодо фінансування міжнародного кінофестивалю «Київський тиждень критики» нарешті закінчена, але замість понад 1,22 млн грн на захід виділили 500 тис. грн (навіть не 600 тис. грн, як пропонували раніше, коли Іванов заявляв - для івенту такого рівня це вкрай мало).
Рішення Ради Денис не коментував, натомість висловився Андрій Різоль, котрий просив на Четверту Премію кінокритиків «Кіноколо» 438 тис. 480 грн. На поточному засіданні члени держоргану повідомили, що можуть виділити на захід 200 тис. грн, і продюсер попросив поки не ухвалювати рішення. Його команді треба подумати, чи зможуть вони взагалі провести церемонію за такого бюджету. Розгляд питання знову перенесли.
Організаторам івенту Script & Cast Pitch 2021 від освітньої платформи Terrarium відмовили у підтримці. Планувалось - гроші підуть на промо сценаріїв, а не кіно як такого, що суперечить політиці Держкіно. Без грошей залишився і захід Forum Cast - на думку членів Ради, він уже має підтримку, адже проходить у межах Одеського міжнародного кінофестивалю.
Коротенько про інші рішення:
- ТОВ «Тинк Тенк Юкрейн» отримає 700 тис. грн на організацію і проведення шостого кінофестивалю Kharkiv MeetDocs. Це менше, ніж просили, позаяк членам Ради не сподобалась велика кількість сувенірної продукції та поліграфії у кошторисі.
- ТОВ «Віател» дозволили збільшити бюджет фільму «Ля Палісіада» з 13 млн 12 тис. 181 грн до 14 млн 192 тис. 401 грн. Питання виявилося суто формальним, адже раніше стрічка отримувала грант УКФ, котрий не знали, як правильно записати. Грантоотримувачем було об'єднання «Сучасне українське кіно», що передало всі права «Віател». Члени Ради зазначили - грант УКФ, певна річ, не можна вважати інвестиціями продюсера, але як «гроші фондів» до бюджету записати можна. Тим паче, що частка Держкіно з повернення коштів ніяк не змінюється.
- ТОВ «Студіо ВІК» дозволили змінити оператора на фільмі «В зеніті». Препродакшен стартує восени.
- Термін здачі стрічки «Я, Ніна» (ТОВ «Яніна Соколова Продакшн») подовжений до 31 грудня 2021 року - монтаж і візуальні ефекти робитимуть у Німеччині. При цьому фільм узяли до програми Work in Progress два фестивалі категорії А.
Серед перенесених питань - підтримка 2-го Конкурсу короткометражних проектів «Короткі зустрічі» ім. Кіри Муратової, організація Карпатського Гірського Міжнародного кінофестивалю (CMIFF) та підтримка містичного трилера «13 автобус» через претензії до фінального бюджету стрічки. За підсумками засідання члени Ради просять кінематографістів бути уважнішими до бюджету на промо (розраховувати, за допомогою яких каналів комунікації можна достукатись до своєї ЦА без зайвих витрат), а також ставитися до онлайн-виступів на засіданнях як до пітчингів і не виходити на зв'язок із барів чи парків. З останнім, мабуть, складно не погодитись.