Нові члени Ради з державної підтримки кінематографії часу дарма не втрачають: травень ледь перевалив за середину, а вони вже встигли ухвалити багато важливих рішень. Минулої п'ятниці Рада провела третє засідання у поточному складі, і зараз ми з вами швиденько обговоримо його результати.
Насамперед держорган затвердив перелік експертних комісій, що оцінюватимуть учасників конкурсів Держкіно, та розподілив їх за напрямами конкурсних відборів. Для цього провели таємне рейтингове голосування, під час якого кожен з членів Ради міг обрати необмежену кількість із запропонованих 113-ти кандидатів, а до фінального списку експертів пройшли ті, хто отримав шість і більше голосів. Виглядає він так:
«Ігрові повнометражні фільми /телевізійні фільми для широкої глядацької аудиторії»: Андрій Корнієнко, Аркадій Непиталюк, Тарас Босак, Денис Тарасов, Вероніка Крижна, Петро Нікітін, Іван Тімшин, Юлія Мельник, Злата Єфіменко, Лариса Гутаревич, Станіслав Притула, Валентин Шпаков, Андрій Негрескул, Дар'я Трегубова, Олександр Омельянов, Лариса Руснак.
«Неігрові (документальні) повнометражні фільми для широкої глядацької аудиторії»: Ольга Бесхмельниціна, Семен Мозговий, Аліна Горлова, Валерія Іваненко, Ганна Капустіна, Фатіма Османова, Антон Гойда, Дмитро Криворучко, Іванна Хіцінська, Олександра Братищенко, Олеся Анастасьєва, Олександр Авшаров, Олександр Дмитренко, Людмила Бобруйко, Олександр Шпилюк, Володимир Войтенко.
«Авторські ігрові / неігрові (документальні) фільми, фільми-дебюти (всіх видів), короткометражні фільми (всіх видів)»: Андрій Корнієнко, Семен Мозговий, Віктор Андрієнко, Олександр Чубко, Анна Соболевська, Олександр Галицький, Іван Тімшин, Юлія Мельник, Станіслав Притула, Володимир Яценко, Валерія Кальченко-Донцова, Іванна Хіцінська, Олександра Братищенко, Олеся Анастасьєва, Дар'я Трегубова, Олександр Омельянов.
«Фільми, що створюються у міжнародній копродукції»: Віктор Андрієнко, Аркадій Непиталюк, Тарас Босак, Денис Тарасов, Вероніка Крижна, Іван Тімшин, Юлія Мельник, Злата Єфіменко, Валерія Кальченко-Донцова, Антон Гойда, Мар'яна Когут, Сергій Неретін, Анастасія Іващук, Андрій Негрескул, Дар'я Трегубова, Олександр Омельянов.
«Анімаційні фільми / телевізійні фільми / телевізійні серіали»: Олександр Бєляк, Людмила Ткачикова, Валентина Тужина, Віктор Андрієнко, Аліна Горлова, Ольга Гаврилова, Олег Маламуж, Фатіма Османова, Олександр Авшаров, Олена Голубєва, Анастасія Верлінська, Сергій Мельніченко, Ігор Лоташевський, Андрій Кокотюха.
«Ігрові / неігрові (документальні) телевізійні серіали для широкої глядацької аудиторії»: Тарас Босак, Денис Тарасов, Олександр Галицький, Іван Тімшин, Юлія Мельник, Володимир Яценко, Валерія Кальченко-Донцова, Антон Гойда, Дмитро Криворучко, Валентин Шпаков, Сергій Неретін, Анастасія Іващук, Андрій Негрескул, Дар'я Трегубова, Ігор Діденко, Олександр Омельянов.
Після проведення жеребкування експертами П'ятнадцятого конкурсу Держкіно стали:
«Ігрові повнометражні фільми /телевізійні фільми для широкої глядацької аудиторії»: Андрій Корнієнко, Валентин Шпаков, Дар'я Тригубова, Петро Нікітін, Лариса Гутаревич, Лариса Руснак, Аркадій Непиталюк. До резервного списку, що створений на випадок конфлікту інтересів у когось з основного складу комісії, увійшли Злата Єфіменко, Іван Тімшин і Тарас Босак.
«Авторські ігрові / неігрові (документальні) фільми, фільми-дебюти (всіх видів), короткометражні фільми (всіх видів)»: Анна Соболевська, Юлія Мельник, Олександр Чубко, Андрій Корнієнко, Олександр Галицький, Станіслав Притула, Олександр Омельянов. Резерв: Валерія Кальченко-Донцова, Олександра Братищенко, Віктор Андрієнко.
«Анімаційні фільми / телевізійні фільми / телевізійні серіали» (плюс спецкатегорія «До тридцятиріччя Незалежності»): Андрій Кокотюха, Сергій Мельніченко, Олександр Авшаров, Олександр Бєляк, Олена Голубєва, Людмила Ткачикова, Ігор Лоташевський. Резерв: Ольга Гаврилова, Аліна Горлова, Віктор Андрієнко.
Переходимо до рішень під кодовою назвою «Розповсюдження та популяризація національних фільмів». Тут Рада переважно розподіляла фінансування кінозаходів, і далеко не всім вдалося отримати бажану суму. Наприклад, «Чілдрен кінофесту», попри зменшення запиту з 1 240 200 грн до 990 600 грн, виділили тільки 500 тис. грн; оргкомітету церемонії Національної кінопремії «Золота Дзиґа», котрий за рахунок партнерів скоротив бюджет з 1 839 820 грн до 1 647 700 грн, дали лише 50% суми - 800 тис. грн; а заходу Dzyga Industry Forum взагалі відмовили у фінансуванні. Кошторис дводенного форуму для кінематографістів, що включає пітчинг для комерційних партнерів, котрі в майбутньому долучаться до виробництва українських фільмів, скоротили на 300 тис. (також за рахунок залучення партнерів) - з 947 тис. грн до 604 тис. грн, але члени Ради назвали підтримку такого заходу державою недоречною.
При цьому проведення Першого Коростенського фестивалю вуличного кіно профінансували на 400 тис. грн, порадивши переглянути бюджет у бік зменшення (просили 500 тис. із загального кошторису в 1 млн 200 тис. грн). А на організацію представлення України на 74-му міжнародному кінофестивалі в Каннах виділили 1 млн 100 тис. грн. За словами Андрія Халпахчі, після максимального скорочення кошторис заходу складає 1 млн 504 тис. 543 грн, але у держави просять менше завдяки фінансовій підтримці вітчизняних кіноасоціацій, а також посольства України у Франції, котре надає $17,5 тис. - навіть більше, ніж очікували організатори. «Зважаючи на те, що гроші будуть надані після завершення проекту, є можливість скорочення цієї суми - можливо, ще знайдуться донори з кіноіндустрії», - додав Халпахчі. Та пообіцяв: якщо українським стрічкам пощастить потрапити до програми фестивалю (її оголосять 6 червня), у роботі павільону, що готується для кіноринку, будуть зроблені додаткові акценти.
Підходимо до найцікавішого - питання, котре було заховано у порядку денному серед пунктів «Різне» і не привертало до себе уваги аж до початку розгляду. Якщо пам'ятаєте, тема впровадження в Україні системи єдиного електронного квитка обговорюється років п'ять мінімум, і останні новини про неї з'являлися ще 2019-го, коли Спілка кінотеатрів України заявила про розробку технічного завдання для створення системи. Виявляється, за час, що минув, статус проекту змінився, і єдиний електронний квиток запрацює у нас буквально за рік. За фінансовою підтримкою з метою розробки та впровадження єдиної державної системи електронного обігу квитків «Єдиний електронний квиток» у сумі 2 млн 569 тис. 477 грн звернулася компанія «Еспорт груп», котра й створюватиме систему за технічним завданням (втім, авторів ТЗ представник компанії Роман Порядченко не назвав). Затребувана сума покриватиме розробку мінімального робочого стану системи, що дозволить забезпечити виконання технічного завдання (на це піде приблизно п'ять місяців). А далі «з появою нових бізнес-процесів можливе її доопрацювання».
Здивовані? Я теж. Але у членів Ради ця історія уточнюючих питань, окрім термінів, не викликала - запитувану суму виділили одноголосно. Що ж, найближчим часом я намагатимусь з'ясувати подробиці, а поки переходимо до рішень щодо безпосередньо фільмів.
- Строки виробництва фільму «Донбас-Гімалаї» (ТОВ «Трумен Продакшн») подовжено до 26 серпня 2021 року.
- А виробництва стрічки «Незвичайні грецькі похорони в Карпатах» (ТОВ «ІнсайтМедіа») - до 2 серпня 2021-го.
- Строки виробництва фільму «Будинок зі скалок» (ТОВ «МУН МЕН») подовжено на 3,5 місяці - до 30 листопада 2021-го - через карантини в Україні та країнах-партнерах (Данія, Швеція, Фінляндія).
- Стрічка «Один білборд біля цвинтаря» отримала нового режисера - Артура Скоробагатського замінить Юрій Ластівка. Враховуючи, що йдеться про дебют, звучить дивно, але Скоробагатський не може працювати над фільмом з особистих причин, тому продюсеру Євгену Коваленко довелося шукати іншого дебютанта. Через заміну режисера терміни виробництва стрічки також подовжили, адже зйомки, зрозуміло, ще не розпочинали.
- Строки виробництва фільму «Українське кіно. Становлення» (ТОВ «Біг Хенд Філмс») подовжено до 23 липня 2021-го, адже продюсери отримали фінансування Держкіно лише 14 квітня цього року.
- Через аналогічну затримку (а також необхідність дочекатися літньої натури) ТОВ «Кіновир» звернулося за подовженням строків виробництва стрічки «Наказ» до 27 жовтня 2021 року - і Рада прохання задовольнила.
- ТОВ «Мейнстрім пікчерс» збільшило строки виробництва фільму «Свято хризантем» з 10 листопада 2021-го до 1 червня 2022-го, а також збільшило загальний кошторис на 10 млн 569 тис. 127 грн за рахунок продюсерів. Проект знайшов партнерів з Сербії, Хорватії та Македонії - тож тепер його статус буде змінено з національного на міжнародну копродукцію.
Втім, не кожний продюсер може просто так взяти і збільшити бюджет свого фільму навіть за власний рахунок. Зробити це не дозволили Максиму Асадчему («Пронто Фільм»), оскільки залучення грошей інвестора на стічку «Довбуш» спричинило зміну пріоритетності повернення грошей державі. Детальніше про цей кейс я розповім вам наступного разу: члени Ради вдруге поспіль перенесли розгляд питання (тепер - аби опрацювати план повернення коштів).