Канал «Україна» багато років планомірно і, головне, продуктивно оре ниву серіального контенту, а от на територію великих шоу заходить нечасто. Зазвичай мовник довго придивляється та прицінюється, потім довго виробляє, і в підсумку його аудиторія дивиться якийсь масштабний проект у найкращому випадку раз на рік. Так вийшло і з «Маскою», причому тривалість продакшен-періоду цього разу не пішла каналові на користь: перегони за формат The Masked Singer «Україна» виграла у травні 2020-го, а «Плюси», що програли цей забіг, за минулий від тієї миті час устигли не лише набути дуже схоже шоу, а й показати його в ефірі.
Про скандали навколо «Маскараду» я вже неодноразово розповідала, та й залаштункові подробиці «Маски» ви теж знаєте. Ну а позаяк до прем'єри шоу лишається аж геть мало (вона відбудеться завтра ввечері), сьогодні я не можу відмовити собі в задоволенні пограти з вами, любі читачі, в добре знайому гру - «Вгадай частку». У ній ви традиційно зможете перевірити не лише свої знання розкладів у телевподобаннях співвітчизників, а й власну інтуїцію. А щоб угадувати було простіше, я забезпечу вас декількома підказками.
Почну з того, що час для прем'єри «Маски» канал «Україна» вибрав доволі вдалий: у по суті перший постсвятковий вікенд мовники-конкуренти не покажуть своїм глядачам чогось такого, тож причин не подивитися шоу, яке пресслужба каналу інакше як грандіозним і не називає, в українців немає.
На «Плюсах» у цей час крутитимуть черговий випуск «Жіночого кварталу», останній ефір якого (від 26 грудня) зібрав частку 7,7% за аудиторією 18-54, 50+ та 8,7% за 18+, 50+
А СТБ покаже другий епізод нового сезону «Званої вечері». Перший випуск, прем'єра якого відбулася 9 січня, зібрав 7,7% за аудиторією 18-54, 50+ та 5,7% за 18, 50+
Також є ймовірність, що комусь захочеться провести суботній вечір у компанії ICTV або «Нового каналу», але й тут прямих конкурентів «Маски» мені відшукати не вдалось: мовники заповнили слот голлівудськими стрічками «Хижак» і «Боги Єгипту» відповідно
Особливих попередніх заходів щодо розігріву слота для «Маски» канал «Україна» не вживав: увечері минулої суботи аудиторії показували заключні серії мелодрами «Компаньйонка», які зібрали 10% за 18-54, 50+ та 16,4% за 18+, 50+. Геть не факт, що аудиторії серіалу та великого розважального проекту перетнуться, тому, аби на руках у вас було якнайбільше карт, я вирішила копнути глибше і згадати, які показники демонстрував цікавий для нас слот зимово-весняного сезону минулого року. Основним його драйвером були ті самі прем'єрні мелодрами, і протягом дванадцяти тижнів (із 18 січня по 4 квітня 2020-го) середня частка трималася на рівні 10% за 18-54, 50+ та 17% за 18+, 50+.
Препарування дивлення «України» в контексті розважальних шоу було б неповне без згадки попередніх спроб каналу увійти в цю річку. Останніми 10 роками їх було не так багато, як, скажімо, в СТБ або «Плюсів», не всі вони були успішні, та й середня частка мовника за цей період не стояла на місці. Тому однозначної відповіді на те, чи буде частка «Маски» корелювати з показниками вже відгримілих в ефірі проектів, не чекайте - просто використовуйте їх як маячки в океані теледивлення та якір для власної інтуїції.
Почати пропоную здалеку - з 2013 року, коли в ефірі «України» виходив проект «Як дві краплі». І хоча сьогодні його опис має такий вигляд, як ніби воно прийшло до нас із минулого життя (наприклад, однією з ведучих була Анастасія Заворотнюк, а в журі сидів Гарік Мартиросян), із «Маскою» у цього шоу чимало спільного. В основі обох лежить популярний міжнародний формат (у разі з «Як дві краплі» - Your Face Sounds Familiar від компанії Endemol), і обидва - не перша його адаптація на українському телебаченні. І якщо «Маскарад» від «Плюсів» знімався за схожим, та все ж іншим форматом (румунським Mysteries in the spotlight), то за рік до прем'єри «Як дві краплі» українцям уже показали нашу версію Your Face Sounds Familiar - на «Новому каналі» адаптація отримала назву «Шоумаsтгоуон».
Від історії перейдімо до цифр. Шоу виходило в ефірі «України» в не найкращі для каналу часи - із 6 жовтня по 31 грудня 2013 року. Аби не заглиблюватись у суспільно-політичні розклади, які ви й без мене чудово пам'ятаєте, відзначу, що проекту вдалося зібрати середню частку 7,4% за 18-54, 50+ та 8% за 18+, 50+. Вона може видатись доволі скромною, але зважте на те, що середня частка неділі (день, коли виходили випуски проекту) в цей період теж не була захмарна і трималася в межах 7,5% за 18-54, 50+ та 8% за 18+, 50+. На другий сезон «Як дві краплі» не продовжили, але це вже геть інша історія.
Наступною спробою «України» закріпитися на території великих розважальних проектів було шоу «Хочу до Меладзе», яке виходило осіннього сезону 2014 року. Цікаво, що й цього разу естафета до мовника перейшла від «Плюсів»: роком раніше Костянтин Меладзе шукав співаючих дівчат за допомогою шоу «Хочу до «ВІА Гри» на «1+1», а потім підключив «Україну» до пошуку таких самих співаючих хлопців. Сміливий експеримент, прямо скажемо, провалився: середня частка проекту становила 6,4% за 18-54, 50+ та 6,3% за 18+, 50+, тимчасом як середня частка неділі на «Україні» в цей період трималась на рівні 8,6% за 18-54, 50+ та 9,5% за 18+, 50+. Чи треба казати, що продовження в проекту не було.
2015-го естафету розважального контенту прийняв проект «Співай як зірка» - адаптація турецького формату Keep Your Light Shining, виробництвом якої для каналу «Україна» опікувалася компанія Олексія Гончаренка Friends Production. Тут хитромудрої передісторії не чекайте - мовник став першим, хто показав шоу українській аудиторії. Але незадовго до прем'єри трапилася трагедія: в результаті ДТП загинув Кузьма Скрябін, який брав участь у проекті в ролі судді, і «Співай як зірка» став останньою його появою на українському телебаченні. Втім, навіть це не допомогло шоу досягти помітних успіхів: середня частка за аудиторією 18-54, 50+ становила лише 7,3%, а за 18+, 50+ - 8,5%. З огляду на те, що середня частка п'ятниці в цей період трималася на рівні 9,1% та 10,3%, недивно, що саме після «Співай як зірка» канал надовго охолов до розважальних шоу.
Реінкарнація ніші сталась лише весняного сезону 2019-го, коли в ефірі «України» з'явився проект «Дивовижні люди». Його подробиці ще свіжі в пам'яті, тож пропоную на них не відволікатись і перейти відразу до цифр. Чи то завдяки масштабній промокампанії шоу, чи то через те, що аудиторія каналу зголодніла за таким контентом, підсумкові результати були набагато кращі: прем'єрний випуск проекту зібрав 13% за 18-54, 50+ та 19,4% за 18+, 50+, а середня частка всього сезону становила 11,3% та 16,4% відповідно. Середня частка суботи на «Україні» в цей період трималась на рівні 11,2% та 14,5%, тож цілком логічно, що мовник замислився про продовження проекту на другий сезон. І хоча його виробництво досі так і не розпочалось, ризикну припустити, що без успіху «Дивовижних людей» не було б і «Маски».
Багато в чому добрі показники проекту залежать від якості його промокампанії, але у разі з «Маскою» вона виявилася не те щоб зайвою, але другорядною (втім, білборди, що, за запевненнями рекламістів, як і раніше, працюють у випадку з телебаченням, принаймні в Києві все ж установили). Всі, хто хоч трохи цікавиться українським телебаченням, дізнались про шоу задовго до прем'єри завдяки гучному скандалу між «Україною» та Плюсами на ґрунті звинувачень проекту «Маскарад» у плагіаті, тому бонус у вигляді подробиць виробництва «Маски» став лише приємним доповненням до її просування.
З огляду на конфіденційність, якою буквально просочений прийдешній проект (тобто на інстаграми зіркових учасників піарникам розраховувати не доводиться), непоганою підмогою в питаннях промо став міжнародний успіх оригінального формату. На сьогодні власні адаптації набули 29 країн, серед яких Великобританія, Франція, Італія та Китай, а у США не лише чекають п'ятого сезону проекту, а й придумали до нього спіноф The Masked Dancer - те саме, але учасники не співають, а танцюють.
На цьому можна було б поставити крапку та перейти до головної розваги - власне вгадування частки, але я ж знаю, як ви полюбляєте дух суперництва. Тому крім уже озвучених цифр забезпечу вас показниками «Маскараду» від «Плюсів» - аби ви не просто пророкували долю «Маски», а й гадали, чи вдасться їй покласти на лопатки свого головного конкурента.
Отже, прем'єрному епізодові шоу, який вийшов у жовтні 2020-го, вдалося зібрати частку 17,3% за аудиторією 18-54, 50+ та 16,9% за 18+, 50+, проте згодом цікавість глядачів охолола, і середні показники за сезон становили 15% та 14,5% відповідно. Але навіть вони виявилися вищими за середню частку суботи на «Плюсах» у період, коли виходив проект, - 9,8% та 9% відповідно.
Заплющте очі, затримайте дихання та відповідайте: скільки збере прем'єрний випуск «Маски»?