Учора у Fedoriv Hub відбулася перша пресконференція, присвячена 49-му Київському міжнародному кінофестивалю «Молодість». З огляду на нинішню епідеміологічну ситуацію, більшість зацікавлених дивилась її в режимі онлайн. І не можу не похвалити організаторів, які підійшли до заходу з усією відповідальністю: і картинка була чітка, і звук - на рівні, і слайди на екран виводилися вчасно. Загалом, насолода для душі після того, що відбувалось на пітчингах Держкіно.
Конференцію зібрали, аби розповісти про нововведення, яких очікує багато хто - все ж таки фестиваль цього року робить нова команда на чолі з гендиректором Іваном Адамчуком. Модератором заходу виступив Дмитро Онисович, маркетинг-директор «Молодості».
Першим на сцену вийшов артдиректор кінофестивалю, колишній гендиректор Андрій Халпахчі. Він підтвердив, що дати проведення заходу лишаються колишніми, 22-30 серпня, і в онлайн «Молодість» наразі не переводиться.
Цього року кінострічок буде показано відчутно менше, а все тому, що через пандемію виробництво багатьох не вдалося завершити вчасно. Трохи цифр: усього команда розглянула 2206 фільмів. Через систему FreeWay було подано 1910 із них, запрошено на відбір - 276. Повних метрів - 557, коротких - 908, студентських робіт - 551. Ігрових фільмів - 1589, документальних - 402, анімаційних - 145. Заявки приходили з 91 країни.
Зазвичай для конкурсної програми відбирають 250-280 стрічок, але цього року їх, імовірно, буде менше - зі зрозумілих причин. Станом на сьогодні попередньо відібрані 20 фільмів, вісім - підтверджені. Вони будуть оголошені на другій конференції. А от фільм відкриття відомий вже, і він - український, чим особливо пишається Андрій Халпахчі. Це стрічка «Забуті» Дар'ї Онищенко з історіями реальних людей з окупованих територій. 22 серпня під час церемонії відкриття «Молодості» відбудеться українська прем'єра фільму.
Раніше «Забуті» показували в Польщі та Швейцарії
В Україні фільм адаптують для незрячих і нечуючих людей, чим опікуватиметься компанія «Доступне кіно».
Далі слово взяв Іван Адамчук, підкресливши, що йому особливо радісно бачити всіх наживо, а не в Zoom, як він уже звик.
«Фестиваль - це лише вишенька на торті, - почав він. - Моя мета - розвивати й супутні івенти, які допомогли би стати нам успішним бізнес-проектом. Але на жаль, пандемія зламала нам плани, й усе зсунулося щонайменше на чотири місяці».
Попри те що зірвалась, наприклад, зустріч із Сергієм Лозницею, як і Дні українського кіно за кордоном, один захід усе ж буде - 24 та 25 липня на даху коворкінгу Kooperativ відбудеться форум, присвячений продакшену в Україні.
Ну й до локацій. Цього року кіно знову можна буде подивитись просто неба, але не на Поштовій площі, а біля Арки дружби народів. Коли величезний екран установлений на тлі краєвиду на весь лівий берег - чи це не чудово? Всього планується 600 посадкових місць. Там само відбудуться церемонії відкриття (мабуть, плани щодо Палацу «Україна» скасувались) та нагородження переможців. Головне нині - аби погода не підкачала!
І звісно, не обійдеться без Будинку кіно та кінотеатру «Жовтень». Там обіцяють зробити якісний звук і картинку, для чого домовились про співпрацю з компанією M.A.G., що опікується акустичними системами та професійним звуковим обладнанням. Годуватиме гостей на відкритому майданчику компанія Ulichnaya Eda - вони встановлять спеціальний фудкорт.
Нова команда також поставила собі за мету зробити з «Молодості» потужний бренд і запросила для цього до співпраці різні компанії. Айдентику заходу розробила студентка Kyiv Academy of Media Arts Оксана Черниченко.
Як лого використовували візуалізацію проектора й екрана, а текст на ньому говорить #SEEMO49, тобто «дивись більше». Ну або можна прочитати як «дивись «Молодість».
Колірна гамма - як у кінотеатрів радянських часів: синій, зелений і червоний.
Хоча червоним його складно назвати
За стратегію відповідає креативне агентство IAmIdea. За час підготовки до фестивалю вони, наприклад, визначили образ відвідувача фестивалю. Це якась Настя, котрій 20 років. Вона приїхала до Києва з Тернополя, вчиться в Могилянці, полюбляє фільми на кшталт «Леона-кілера», вона - космополіт і екофрендлі.
Збірний портрет свого глядача й інші висновки команді допомогли зробити кілька інтерв'ю та опитувань, а також аналіз усіх аспектів роботи, покликаний відповісти на головне питання: як поліпшити й осучаснити фестиваль.
До речі, в телеграмі нині будуть стікери «Молодості» - теж робота IAmIdea.
Ну і, звісно, одне з головних нововведень - «Молодість» працює над створенням онлайн-платформи. Точніше, цим опікується вебпродакшен-студія Vintage, котрій поставили надзавдання: за два місяці створити «свій нетфлікс», як висловились замовники. Платформу планують запустити 22 серпня. Має вийти своєрідний трансформер, що продовжуватиме функціонувати навіть після проведення фестивалю.
На цьому - все, більше подробиць обіцяють розповісти на наступній пресконференції. Чекаємо!