18 та 19 вересня під час копродукційної секції KYIV MEDIA WEEK українські продюсери мали можливість розглянути пропозиції щодо співпраці з іноземними колегами чи запропонувати їм свої проекти. Нагадаємо, платформа CoProduction Meetings створена для посилення міжнародної копродукції у виробництві кіно та серіалів й існує у програмі форуму з 2013-го. Цього року захід відбувся в оновленому форматі: українські учасники змогли відвідати його безкоштовно, лише зареєструвавшись онлайн окремо на кожен день заходу. Це стало можливим за підтримки Українського культурного фонду.
Модераторка зустрічі Алла Преловська, менеджер міжнародних проектів MRM
У перший день KMW CoProduction Meetings 2019 відбулася презентація компаній та міжнародних проектів, що мають потенціал для партнерства або копродукції з Україною. До участі було запрошено п'ять іноземних продюсерів, котрі представляли компанії з різних країн. Отже, про кожного з них - докладніше.
Першим із доповідачів виступив Ґевін Рірдон (Gavin Reardon), представник канадського кіновиробника Incendo. Компанія була заснована 2001 року, вона базується у Монреалі, має офіси в Торонто і Лос-Анджелесі, спеціалізується на міжнародній дистрибуції художніх та документальних фільмів і серіалів. Майже 10 років Ґевін відповідає в Incendo за розвиток міжнародних продажів та копродукції. Тож він розповів про проекти, над якими зараз працюють у компанії. Це драматичний серіал Disasterland про навчання пожежників і поліцейських на курсах швидкого реагування в Техасі, історія канадської полісменки у серіалі Unfound, кримінальна драма Faithless, а також проекти Next of kin, White heat, High life та Lost Juniors.
Ґевін Рірдон (Gavin Reardon) відповідає за розвиток міжнародних продажів та копродукції в Incendo
Ізраїльську компанію Endemol Shine Israel (з 2013 року є частиною найбільшого незалежного кіновиробника Endemol, що у 2014 році об'єднався у Endemol Shine Group) представив Галь Заїд (Gal Zaid) - керівник відділу драми. Він презентував проект другого сезону шоу Queens, що вийде в ефір 2020-го. Перший сезон, запущений у грудні минулого року, був, за його словами, надзвичайно популярний. У серіалі йдеться про жінок, представниць мафіозного клану, в якому одного дня було вбито всіх чоловіків. Тож удовам мафіозі довелося самостійно керувати справами та ще й мститися за вбитих. Як, власне, творець серіалу Галь Заїд зазначив: «Queens розповідає про родину сміливих та розлючених жінок, котрі прагнуть досягти успіху в чоловічому злочинному світі. Це захоплююча розповідь, і ми раді презентувати нові пригоди, що очікують на цю сім'ю».
Галь Заїд (Gal Zaid), керівник відділу драми в Endemol Shine Israel
Він також повідомив, що серіал, можливо, частково буде знятий в Україні - наразі йдуть перемовини щодо співпраці з FILM.UA. Також продюсерська компанія Endemol Shine Israel має нові проекти: Killer Heart - чорна комедія про трансплантацію серця, Dead Sea - поліцейське розслідування щодо зниклих у Мертвому морі німецьких туристів, історія про жінок-пілотів (поки що без назви) та деякі інші.
Власне героїні серіалу Queens виробництва Endemol Shine Israel
Далі дійшла черга виступити Мартічці Божіловій (Martichka Bozhilova), що представила відомий болгарський продакшен Agitprop. Божілова є продюсером Agitprop з 1999 року, а також співзасновником і директором Балканського документального центру. В Україні вона не вперше, проте цього разу зацікавлена саме у копродукції. Колись Agitprop виробляв одну-дві стрічки на рік, зараз - до восьми на рік, хоч продакшен і невеличкий: усього сім співробітників. У проморолику Agitprop звернув увагу на мінісеріал «День батька», що став дуже успішним у Болгарії, тож наразі є намір продовжити його на другий сезон. Особисто Мартічка зараз працює над двома документальними проектами: «Автомобілі, на яких ми в'їхали у капіталізм» та «Всередині євро», присвячений 20-й річниці інавгурації євро. Крім того, для каналу National Geographic зараз створюється історія про юнака-альпініста з Болгарії, котрий загинув під час підйому на Еверест. Ще один проект продакшену - серіал Baby Land, в якому йдеться про питання сурогатного материнства.
Мартічка Божілова (Martichka Bozhilova), продюсерка Agitprop
Наступним доповідачем став Растіслав Шестак (Rastislav Šesták) - співвласник словацької компанії DNA Production і член словацької Академії кіно та телебачення. Свою діяльність DNA Production, що працює понад 18 років, починала з продюсування незалежних короткометражних стрічок, а до повного метру перейшла 2007-го. Компанія не використовує готові формати, адже займається розробками власних сценаріїв. Ростислав Шестак презентував кілька готових проектів, найуспішніший з ких - «Розлом» (The Rift) Петера Бебьяка. Це трилер про одну з найбільших загадок Словаччини - незрозумілі зникнення людей у гірському масиві Трибек.
За синопсисом, випускник університету Ігор знаходить звіти про психіатричний стан Вальтера Фішера, який сімдесят років тому зник за загадкових обставин у горах. Через два місяці він знову з'явився і мав дивні рани та опіки по всьому тілу. Повністю дезорієнтований чоловік так ніколи і не одужав. До того ж справа Фішера не була поодинокою. У розслідуванні Ігорю допомагають подруга Міа, теоретик змови Андрій та завзятий скептик Девід. Вони вирушають в експедицію до лісів Трибеку, де їхні спершу невинні пошуки закінчуються трагедією. Фільм, знятий за однойменною книгою, став найкасовішою прем'єрою Словаччини за результатами першого уік-енду (83 тис. глядачів).
Растіслав Шестак (Rastislav Šesták), співвласник словацької компанії DNA Production
Наразі компанія готує нову копродукцію за тією ж книгою. У проекті хочуть поєднати казки у сучасній інтерпритації, де буде чарівний ліс, секретний народ і темна кримінальна драма. Зйомки мають відбуватися на кордоні трьох країн: Польщі, України та Словакії.
Девід Лідер (David Leader), представник Viafilm
Ще один спікер заходу - Девід Лідер (David Leader), представник норвезько-американського продакшену Viafilm. Він працював майже з усіма етапами кіновиробництва, має 20-річний досвід написання сценаріїв, режисури і постановки, брав участь у зйомках у Скандинавії, США, Бразилії, Європі та Північній Африці. До Viafilm Девід приєднався 2017 року. Це міжнародна виробнича та дистрибуторська компанія з офісами в Лос-Анджелесі, США і Норвегії. Viafilm випускає та розповсюджує телевізійні серіали й художні фільми з універсальною тематикою для світової аудиторії. В Україні Лідер представив три серіали. Усі вони мають окремі англійську та норвезьку версії: романтична драма One Night, Magnus - гібридна таємнича драма - та третій сезон комедійного серіалу Norsemen.
Кадр із романтичної драми One Night
Для копродукції Лідер пропонує фантастичний серіал для дітей Music Box. За синопсисом, четверо дітей потрапляють до музичної скриньки, що належала їхньому дідусеві. Кожен із них отримує певну роль і вчить танець до неї: виконавши правильно свої ролі, діти зможуть потрапити у паралельний світ і врятувати дівчину - давно втрачену любов дідуся. Це їм необхідно, аби повернутися додому. У Viafilm є ідея зібрати для різних мовних версій різні команди акторів.
Ще один варіант копродукції з Viafilm - проект Question, зйомки якого планують провести лише у двох кімнатах. Це серіал про розслідування злочину, у центрі котрого - образ жінки-детектива, що має розкрити правду. У продакшені розуміють: зйомки проекту обійдуться дешево, та за таких умов доведеться розробити потужний сценарій.
Крім того, є інший варіант співпраці: Viafilm забезпечує спільне виробництво чи фінансування зйомок у Скандинавії, якщо запропонований проект їх зацікавить.
На запитання, що найбільше могло б зацікавити їх для підписання нових домовленостей, усі спікери відповіли: найважливішою є історія. Якщо вона видасться їм гідною уваги і вони дійсно повірять в її успіх - це найкращий старт для спільної роботи. Ґевін Рідрон також зазвичай звертає увагу на досвід потенційних партнерів за копродукцією, а ще розраховує на попереднє особисте знайомство. Крім того, для нього важливо побачити кошториси та зрозуміти фінансову вигоду від співпраці.
Гал Заїд фокусується на меті копродукції. Він наголошує: коли мета розмита, є варіант втратити цільову аудиторію в обох країнах-копродукторах.
Продюсерка Мартічка Божілова дуже ретельно ставиться до вибору партнерів для копродукції і вважає, що це не менш важливо, ніж вступ до шлюбу. На початку роботи вона акцентує увагу на якість проекту і талант та досвід того, хто його представляє. Мартічка відзначає національну специфіку роботи в різних країнах і готова миритися з нею в разі справді хорошого, на її погляд, проекту.
Девід Лідер цікавиться тим, що можна знімати у Скандинавії. Головним викликом у копродукції він вважає віру в проект, щоб самому захопитися так, аби потім переконати бродкастерів і дистрибуторів взяти продукт. Це можна зробити лише в разі цілковитої впевненості, що проект вартий зусиль.
Ростислав Шестак приїжджає на форум уже вдруге і зазначає, що тепер двері для співпраці здаються йому відчиненішими, ніж під час попередніх візитів в Україну. Що ж, це не дивно.
Після панельної дискусії майже 150 професіоналів української аудіовізуальної індустрії отримали час для неформального спілкування з іноземними фахівцями.
А другий день CoProduction Meetings був присвячений індивідуальним зустрічам у форматі face-to-face, заявки на ці зустрічі надіслали близько 50 українських учасників.
Сподіваємось, за підсумками копродукційної сесії будуть укладені нові угоди, про які ми обов'язково розповімо.