Останнього січневого вікенду кінотеатральна каса зросла лише на двох європейських територіях - у Великобританії та Італії. А релізи локального виробництва очолили кінотеатральні чарти у Польщі, Чехії і Литві. Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія та Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Лідером кінопрокатного змагання у Великобританії останніми вихідними січня стала прем'єрна анімаційна стрічка копродукції США, Франції і Японії «Співай-2» (Sing 2), що зібрала $9,2 млн. Другим лишився британський байопік «Белфаст» (Belfast), який вторгував $2,54 млн. На третю позицію (з першої) опустився американський фантастичний пригодницький бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» (Spider-Man: No Way Home) з касою $2,38 млн. Свіжий містичний хорор спільного виробництва Великобританії та ОАЕ «Амулет» (Amulet) заробив $18,4 тис., що відповідає двадцятому рядку кіночарта. Сумарний бокс-офіс британських кінотеатрів становив $17,82 млн, що на 54,8% більше за аналогічний показник попереднього вікенду.
Останніми вихідними січня кінотеатральна каса Франції становила $10,39 млн, що поступається показникові попереднього вікенду на 3,6%. На вершині місцевого кінопрокатного рейтингу лишився американський фантастичний пригодницький бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» (Spider-Man: No Way Home), який заробив $1,05 млн. Другою в загальному кінопрокатному заліку стала дебютна французько-швейцарська комедія Presque з бокс-офісом $935 тис. Прем'єрна японська анімація «Моя геройська академія. Фільм 3: Місія світових героїв» (Boku no Hero Academia: World Heroes Mission), зібравши $925 тис., посіла третє місце. Дебютна французька драма Les promesses вторгувала $812 тис., розташувавшись на п'ятому рядку. Свіжа французька історична драма Une jeune fille qui va bien з результатом $424 тис. вийшла на дев'яту позицію. А прем'єрна комедія спільного виробництва Франції та Бельгії Adieu Paris стала шістнадцятою, заробивши $223 тис.
Кінопрокатний чарт Німеччини підзвітного тижня очолив мультфільм спільного виробництва США, Франції та Японії «Співай-2», з бокс-офісом $2,98 млн піднявшись із другого місця. А на друге опустився голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема» з результатом $1,76 млн. До трійки найкращих також увійшов комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен» (The King's Man), що заробив $537 тис. Прем'єр локального виробництва аналізованими вихідними не було. Загалом кіноглядачі Німеччини витратили на придбання кіноквитків майже $6,46 млн, що на 43,2% менше проти зборів попереднього тижня.
Аналізованими вихідними кіноглядачі Росії витратили на придбання квитків $3,85 млн, що на 23,6% менше, ніж тижнем раніше. Першим у місцевому прокаті лишився американо-мексиканський трилер «Алея жаху», який зібрав $727 тис. Другим - комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен», який заробив $487 тис. На третьому місці розмістився американський фантастичний пригодницький бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» з виторгом $414 тис. Також підзвітного тижня в прокаті стартували три локальні стрічки, що не увійшли до першої двадцятки: воєнна драма «Мария. Спасти Москву» (каса $24,2 тис.), драма копродукції Росії та Нідерландів «Обходные пути» (Detours, $6,4 тис.) і драмеді «Сдохнуть нужно, чтоб вы приехали» ($0,8 тис.).
Першим у кінопрокатному забігу Іспанії п'ятими січневими вихідними знову став американський фантастичний бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $582 тис. Друге місце посів дебютний жахастик копродукції Іспанії, Франції та Бельгії La abuela, який заробив $569 тис. Анімаційний фільм копродукції США, Франції та Японії «Співай-2», зібравши $439 тис., розмістився на третьому рядку. Прем'єрна документалка іспансько-перуанського виробництва No somos nada вторгувала $30 тис., що відповідає дев'ятнадцятій позиції кіночарта. Сумарні збори іспанських кінотеатрів становили $3,73 млн, а це на 3,6% менше за аналогічний показник попереднього вікенду.
Найкращим із погляду касових зборів в Італії підзвітними вихідними став прем'єрний трилер копродукції США та Мексики «Алея жаху» (Nightmare Alley), який заробив $708 тис. На друге місце опустилася сімейна стрічка спільного виробництва Франції та Канади «Вовк і лев» (The Wolf and the Lion), що вторгувала $566 тис. На третє - голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема» з бокс-офісом $387 тис. Четвертою з результатом $351 тис. стала прем'єрна документальна музична стрічка копродукції Італії, Нідерландів, Бельгії та Японії Ennio. Дебютна італійська драма La notte più lunga dell'anno з касою $46 тис. стала п'ятнадцятою у загальному кінотеатральному заліку. Сумарно кінотеатри Італії продали квитків на $3,24 млн, що на 4,9% більше за аналогічний показник попереднього тижня.
На першому місці кінопрокатного п'єдесталу України аналізованого вікенду втримався комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен» із бокс-офісом $273 тис. На друге (з третього) піднявся голлівудський фантастичний бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $197 тис. Трійку лідерів замкнув трилер копродукції США і Мексики «Алея жаху», який вторгував $185 тис. Прем'єр національного виробництва підзвітними вихідними не було. Сумарно кіноглядачі України витратили на придбання квитків у кіно $1,51 млн, що поступається показнику попереднього тижня на 21,4%.
Останніми січневими вихідними кінотеатри Польщі реалізували квитків на $1,27 млн, що поступається аналогічному результатові попереднього вікенду на 66,7%. Перший рядок місцевого кінопрокатного чарта з бокс-офісом $424 тис. посіла прем'єрна польська комедія 8 rzeczy, których nie wiecie o facetach. На другій позиції лишилася польська біографічна драма Gierek, яка заробила $277 тис. На третій - польська комедія Koniec swiata czyli Kogel Mogel 4 зі зборами $159 тис.
Підзвітного вікенду кінотеатри Чехії продали квитків на $661 тис., що на 11,7% менше за аналогічний показник попереднього тижня. Володарі перших місць у кінопрокатному рейтингу не змінилися: локальна комедія Srdce na dlani, яка зібрала $199 тис., голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема», що заробив $122 тис., і мультфільм копродукції США, Франції та Японії «Співай-2» з касою $59 тис.
П'ятий січневий вікенд приніс кінотеатрам Угорщини майже $436 тис. як виторг від реалізації квитків, що менше за аналогічний результат попередніх вихідних на 21,5%. На першому рядку місцевого кінопрокатного рейтингу, заробивши $73 тис., утримався голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема». Другим лишився містичний хорор виробництва США «Крик» (Scream), який зібрав $46 тис. Комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен» із бокс-офісом $41 тис. розмістився на третій позиції.
На вершині кінопрокатного рейтингу Словаччини аналізованого вікенду лишився американський фантастичний пригодницький бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $115 тис. На другу позицію піднялась анімація копродукції США, Японії та Франції «Співай-2», яка заробила $91 тис. А на третю, помінявшись місцями з мультфільмом, опустилась американо-канадська кримінальна драма «Дім Ґуччі» (House of Gucci) з виторгом $50 тис. Сумарні збори словацьких кінотеатрів становили $310 тис., а це на 29,6% менше за аналогічний показник попереднього вікенду.
Останнього січневого вікенду кінотеатральний бокс-офіс Литви становив $152 тис., що поступається показникові попередніх вихідних на 14,3%. Найкращою з погляду касових зборів знову стала локальна романтична комедія Vyras uz pinigus, яка вторгувала $25,8 тис. Другим лишився голлівудський фантастичний бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $16,5 тис. Трійку лідерів доповнила прем'єрна французька драма «Мій вовк» (Mystère) із бокс-офісом $14,5 тис.
Євротоп 27-30 січня 2022 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Великобританія |
17 818 634 |
3 |
+54,8% |
Співай-2 Sing 2 |
2 |
Франція |
10 388 515 |
5 |
-3,6% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
3 |
Німеччина |
6 457 210 |
4 |
-43,2% |
Співай-2 Sing 2 |
4 |
Росія |
3 848 879 |
4 |
-23,6% |
Алея жаху Nightmare Alley |
5 |
Іспанія |
3 732 103 |
3 |
-3,6% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
6 |
Італія |
3 244 827 |
3 |
+4,9% |
Алея жаху Nightmare Alley |
7 |
Україна |
1 514 926 |
4 |
-21,4% |
Кінгс Мен The King's Man |
8 |
Польща |
1 273 094 |
3 |
-66,7% |
8 rzeczy, których nie wiecie o facetach |
9 |
Чехія |
661 160 |
3 |
-11,7% |
Srdce na dlani |
10 |
Угорщина |
435 972 |
4 |
-21,5% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
11 |
Словаччина |
310 131 |
3 |
-29,6% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
12 |
Литва |
151 547 |
3 |
-14,3% |
Vyras uz pinigus |
За даними boxofficemojo.com, sfp.org.pl, kinometro.ru, bfi.org.uk