В умовах відсутності гучних голлівудських релізів третіми січневими вихідними касові збори на всіх європейських територіях скоротилися проти попереднього тижня. Лідерство у більшості країн зумів зберегти грудневий реліз про нові пригоди Людини-павука, у Литві й Польщі перші місця кінопрокатних чартів посіли релізи локального виробництва, а в Росії та Україні - комедійний пригодницький бойовик «Кінгс Мен». Підзвітного вікенду Словаччина нарешті відкрила свої кінотеатри для глядачів після майже двомісячного локдауну.
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія та Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України й сусідів із Центральної і Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Третіми вихідними січня касові збори кінотеатрів Франції становили $12,2 млн, що поступається показникові попереднього вікенду на 25,6%. На першому рядку місцевого кінопрокатного рейтингу втримався американський фантастичний пригодницький бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» (Spider-Man: No Way Home), який заробив $2,23 млн. Дебютна французька драма Adieu Monsieur Haffmann із касою $1,67 млн виявилася другою у загальному кінопрокатному забігу. А анімація копродукції США, Франції та Японії «Співай-2» (Sing 2), зібравши $1,1 млн, опустилася з другого місця на третє. Ще одна прем'єрна французька драма - Ouistreham - вторгувала $805 тис., що відповідає шостій позиції. Свіже французьке драмеді Placés з результатом $338 тис. стало тринадцятим, а прем'єрна документалка спільного виробництва Франції, Великобританії та Японії Jane par Charlotte з бокс-офісом $133 тис. - дев'ятнадцятою.
На вершині кінопрокатного олімпу Великобританії аналізованого вікенду лишився американський фантастичний пригодницький бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $4,4 млн. Прем'єрний американський хорор «Крик» (Scream), зібравши $3,38 млн, ромістився на другому рядку. А комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен» (The King's Man) опустився з другого місця на третє, вторгувавши $823 тис. Чотирнадцятою з результатом $55 тис. виявилася прем'єрна науково-фантастична драма спільного виробництва Великобританії, Колумбії, Франції, Німеччини, Таїланду, Мексики, Катару, Китаю та Швейцарії «Пам'ять» (Memoria). Свіжа британська документальна стрічка Cow, заробивши $29 тис., розташувалася на шістнадцятому місці. Сумарні збори британських кінотеатрів становили $12,08 млн, а це на 1,5% менше за аналогічний показник попереднього тижня.
Третіми вихідними 2022 року кіноглядачі Росії витратили на придбання квитків $7,7 млн, що на 55,9% менше, ніж тижнем раніше. Першу позицію в місцевому прокаті посів дебютний комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен», зібравши $2,06 млн. На друге місце опустилася російська фантастична сімейна стрічка «Последний богатырь: Посланник тьмы», що заробила $2,07 млн. Третій рядок дістався прем'єрному голлівудському жахастикові «Крик» (Scream) із виторгом $1,23 млн. Єдиний дебют локального виробництва - комедія «Убить босса» - заробив $4 тис., опинившись із цим результатом за межами першої двадцятки найкасовіших релізів тижня.
Лідером кінопрокатного забігу в Німеччині підзвітного тижня лишився голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема» з результатом $2,82 млн. Другим до фінішу прийшов прем'єрний американський хорор «Крик», який зібрав $881 тис. Трійку лідерів доповнив комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен», який заробив $802 тис. Сьоме місце дісталося прем'єрній біографічній драмі копродукції Великобританії, США, Німеччини й Чилі «Спенсер: Таємниця принцеси Діани» (Spencer) з касою $263 тис. Загалом кіноглядачі Німеччини витратили на придбання кіноквитків майже $7,21 млн, що на 20,8% менше проти зборів попереднього тижня.
Перше місце в кінопрокаті Іспанії третіми січневими вихідними знову дісталось американському фантастичному пригодницькому бойовикові «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $960 тис. Віцечемпіоном зі зборів став свіжий американський хорор «Крик», який заробив $732 тис. Анімаційна стрічка копродукції США, Франції та Японії «Співай-2», що вторгувала $624 тис., опустилася з другої позиції на третю. Прем'єр локального виробництва аналізованими вихідними не було. Сумарні збори іспанських кінотеатрів становили $3,89 млн, а це на 21,3% менше за аналогічний показник попередніх вихідних.
Найкасовішим релізом в Італії підзвітного тижня лишилася чергова частина фантастичної франшизи «Людина-павук» із бокс-офісом $579 тис. Другою за виторгом із результатом $452 тис. стала прем'єрна американська спортивна біографічна драма «Король Річард: Виховуючи чемпіонок» (King Richard). Трійку лідерів доповнила італійська сімейна комедія Me Contro Te Il Film - Persi Nel Tempo, що зібрала $357 тис. Дебютний трилер копродукції Італії та Франції America Latina вторгував 265 тис., що відповідає шостому рядку місцевого кіночарта. Загалом кінотеатри Італії продали квитків на $3,24 млн, що на 43,1% менше за аналогічний показник попереднього тижня.
На верхньому рядку кінопрокатного рейтингу України третього вікенду січня розташувався прем'єрний комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен» із бокс-офісом $897 тис. На другу позицію опустився голлівудський фантастичний бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $388 тис. Третім став дебютний американський жахастик «Крик», що зібрав $352 тис. Також підзвітними вихідними у прокаті стартувала українська комедія «Справжній Санта», що з виторгом $22 тис. розташувалася на дванадцятому місці кінопрокатного чарта. Сумарно кіноглядачі України витратили на придбання квитків у кіно $2,51 млн, що поступається показнику попереднього тижня на 7,8%.
Кінотеатри Польщі третіми січневими вихідними реалізували квитків на $1,62 млн, що поступається аналогічному результатові попереднього вікенду на 21,7%. Лідером місцевого кінопрокатного чарта з касою $798 млн лишилася польська комедія Koniec swiata czyli Kogel Mogel 4. Друге місце посів новий американський жахастик «Крик», бокс-офіс якого становив $198 тис. На третю позицію (з другої), зібравши $115 тис., опустився комедійний бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен».
Підзвітного вікенду кінотеатри Чехії продали квитків на $743 тыс., що на 17,1% менше за аналогічний показник попереднього тижня. Лідером місцевого кінопрокатного рейтингу, вторгувавши $250 тис., лишився голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема». На другій позиції з касою $95 тис. розмістився мультфільм копродукції США, Франції та Японії «Співай-2». Трійку лідерів доповнив прем'єрний американський містичний хорор «Крик», який зібрав $85 тис.
Третій січневий вікенд приніс кінотеатрам Угорщини майже $583 тис. як виторг від реалізації квитків, що менше за аналогічний результат попередніх вихідних на 18,2%. Перший рядок місцевого кінопрокатного рейтингу, заробивши $128 тис., утримав голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема». Другим став дебютний містичний хорор виробництва США «Крик», який вторгував $111 тис. Комедійний пригодницький бойовик копродукції Німеччини, США, Великобританії, Франції та Італії «Кінгс Мен» із показником $50 тис. знову замкнув трійку найкасовіших релізів тижня.
Третіми вихідними січня кінотеатри Словаччини нарешті відчинили свої двері після чергового ковідного локдауну, який стартував у цій країні 20 листопада 2021 року. А позаяк за останні два місяці у прокат вийшло багато міцних релізів, то природно, що всі лідери словацького кінорейтингу були для місцевих кіноглядачів прем'єрні. Найбільшу суму - $237 тис. - у перший посткарантинний вікенд зібрав американський фантастичний пригодницький бойовик «Людина-павук: Додому шляху нема». Кримінальна драма американо-канадського виробництва «Дім Ґуччі» (House of Gucci) з касою $89 тис. стала другою у словацькому кінозаліку. Третє місце посіла анімація «Батьківщина Адамсів - 2» (The Addams Family 2), що зібрала $11 тис. Загалом словацькі кінотеатри заробили на продажу квитків $374 тис.
Лідером кінопрокатного змагання в Литві аналізованими вихідними знову стала литовська романтична комедія Vyras uz pinigus, яка заробила $85 тис. На другому рядку розмістився голлівудський блокбастер «Людина-павук: Додому шляху нема» з касою $43,4 тис. Третьою за виторгом стала сімейна пригодницька комедія копродукції США, Канади та Великобританії «Великий червоний пес Кліффорд» (Clifford the Dog) - $42,7 тис. Проти попередніх вихідних сумарні збори литовських кінотеатрів скоротилися на 22,2% - до $309 тис.
Євротоп 13-16 січня 2022 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
12 200 549 |
5 |
-25,6% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
2 |
Великобританія |
12 084 830 |
3 |
-1,5% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
3 |
Росія |
7 659 555 |
4 |
-55,91% |
Кінгс Мен The King's Man |
4 |
Німеччина |
7 207 197 |
4 |
-20,8% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
5 |
Іспанія |
3 890 898 |
3 |
-21,3% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
6 |
Італія |
3 237 227 |
3 |
-43,1% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
7 |
Україна |
2 507 908 |
4 |
-7,8% |
Кінгс Мен The King's Man |
8 |
Польща |
1 619 577 |
3 |
-21,7% |
Koniec swiata czyli Kogel Mogel 4 |
9 |
Чехія |
743 204 |
3 |
-17,1% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
10 |
Угорщина |
583 189 |
4 |
-18,2% |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
11 |
Словаччина |
374 419 |
3 |
- |
Людина-павук: Додому шляху нема Spider-Man: No Way Home |
12 |
Литва |
309 172 |
3 |
-22,2% |
Vyras uz pinigus |
За даними boxofficemojo.com, sfp.org.pl, kinometro.ru, bfi.org.uk