В Європі з'явилася перша країна, що офіційно пережила вже два локдауни: третього вікенду листопада Словаччина відчинила двері своїх кінотеатрів після місяця повторного карантину. Втім, двері відчинилися за указом уряду, а не за бажанням самих кінотеатрів (докладніше про ситуацію у Словаччині читайте нижче). У Великобританії підзвітного тижня відбувалися обмежені кінопокази, тож уважати локдаун повним і абсолютним аж ніяк не можна. В Україні продовжував діяти карантин вихідного дня, за якого кінотеатри працювали п'ять днів на тиждень. Фактично повноцінний кінопоказ тривав лише у двох країнах - Росії та Іспанії. Решта ж увели або повний, або частковий локдаун.
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія та Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (в Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо фільмам локального виробництва і їхньому успіхові на тлі американських стрічок.
Росія, як і раніше, лишається європейським лідером за касовими зборами в умовах кінотеатрального локдауну на більшій частині територій. Третіми вихідними листопада російські кінотеатри вторгували від реалізації квитків майже $3,27 млн, що на 35,9% менше за показники попереднього вікенду. Місцевий кінорейтинг знову очолила російська комедія «Непосредственно Каха», яка другого тижня свого прокату зібрала $1,18 млн. На другому місці з бокс-офісом $405 тис. розмістився прем'єрний американський комедійний бойовик «Афера по-голлівудськи» (The Comeback Trail). Трійку лідерів доповнив дебютний американський трилер-жахастик «Тікай» (Run), заробивши $256 тис. Сьомий рядок локального рейтингу найкасовіших релізів тижня - у прем'єрного російського екшен-трилера «Смертельные иллюзии» з виторгом $110 тис. Іще один «свіжачок» локального виробництва - трилер «Бег» - зібрав свого першого вікенду $62 тис., що відповідає дванадцятому рядку кіночарта.
Кіноглядачі Іспанії аналізованими вихідними витратили на придбання квитків майже $636 тис., що на 24,5% менше за показники попереднього тижня. Лідером іспанських кінопрокатних перегонів лишився американський мультфільм «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) з бокс-офісом $130 тис. Сімейна комедія копродукції США, Мексики та Канади «Відьми» втрималася на другому рядку рейтингу зі зборами $89 тис. А іспанська комедія «Без жартів» (Ni de coña) зберегла третю позицію, заробивши в кінотеатрах майже $78 тис. Прем'єрний кінотеатральний показ концерту Leiva, Madrid Nuclear зібрав трохи менше за $20 тис., розмістившись із цим результатом на восьмому місці.
Тим часом в Україні продовжував діяти карантин вихідного дня (в суботу та неділю кінотеатри не працювали). Сумарний виторг кінотеатрів країни підзвітного вікенду зріс на 26,6% і становив майже $91 тис. Лідером за проданими квитками став американський комедійний жахастик «Химери» (Freaky) - $19,3 тис. Друге місце посів прем'єрний шведський трилер «Лінія горизонту» (Horizon Line) з бокс-офісом $14,4 тис. До трійки лідерів також увійшов ререліз фентезійного блокбастера 2004 року «Гаррі Поттер і в'язень Азкабану» (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban), що зібрав $10,1 тис.
На верхньому рядку кінопрокатного чарта Великобританії третього листопадового вікенду розмістилася анімаційна стрічка спільного виробництва Ірландії та Люксембургу «Упс... 2: Земля на горизонті» (Two by Two: Overboard!) із сумою $4,5 тис. Другий рядок місцевого рейтингу найкасовіших релізів тижня в умовах дуже обмеженого прокату посіла фентезійна драма спільного виробництва Великобританії, Китаю, США та Франції «Таємничий сад» (The Secret Garden) із касою $3,5 тис. На третій позиції розташувалася прем'єрна документалка копродукції Румунії та Люксембургу «Колектив» (Collective) із виторгом $2,6 тис. Загалом британські кіноглядачі витратили на придбання квитків майже $35 тис., що на 18,9% менше за аналогічний показник попереднього вікенду.
Ситуацію з кінопрокатом у Словаччині можна назвати показовою з погляду впливу локдаунів на кінопрокатний бізнес. Із 16 листопада уряд країни дозволив кінотеатрам відкритися після місячного локдауну (кінотеатри не працювали від 15 жовтня) за умови не більш ніж 50% заповнюваності. Проте профільні кінотеатральні асоціації вирішили, що відкриватись в умовах, коли вся інша Європа перебуває на локдауні, комерційно невигідно. По-перше, жодних гучних голлівудських прем'єр не очікується. По-друге, ніхто в уряді Словаччини не зміг гарантувати, що невдовзі не станеться чергового локдауну. Відповідно, свої двері для глядачів відчинили лише з десяток немережевих малозальних кінотеатрів (які часто підтримуються місцевою владою та різноманітними фондами). В результаті виторг від продажу квитків першого вікенду після повторного відкриття становив мізерні $3,8 тис. Найбільшу суму - $841 - водночас зібрала історична драма спільного виробництва Чехії, Словаччини, Польщі й Ірландії «Шарлатан» (Charlatan). На другому місці розмістилася прем'єрна драма польського виробництва «Тіло Христове» (Corpus Christi) з касою $592. На третьому - дебютна мелодрама копродукції Швеції та Норвегії «Надія» (Hope) з показником $391.
Євротоп 19-22 листопада 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Росія |
3 274 562 |
4 |
-35,9% |
Непосредственно Каха |
2 |
Іспанія |
635 752 |
3 |
-24,5% |
Тролі-2: Світове турне Trolls: World Tour |
3 |
Україна |
90 939 |
4 |
+26,6% |
Химери Freaky |
4 |
Великобританія |
34 993 |
3 |
-18,9% |
Упс... 2: Земля на горизонті Two by Two: Overboard! |
5 |
Словаччина |
3774 |
3 |
- |
Шарлатан Charlatan |
|
Польща |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Угорщина |
0 |
4 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Литва |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Франція |
0 |
5 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Німеччина |
0 |
4 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Італія |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Чехія |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
За даними: boxofficemojo.com, kinometro.ru, taquillaespana.es