Першого жовтневого вікенду виручка зросла лише на трьох із дванадцяти аналізованих нами європейських територіях - у Франції, Великобританії й Іспанії. При цьому в умовах дефіциту прем'єрних голлівудських блокбастерів фільми місцевого виробництва зайняли лідерські позиції одразу в п'яти країнах: у Франції, Росії, Німеччині, Польщі та Чехії. А у Словаччині на верхньому щаблі кінопрокатного рейтингу опинився чеський реліз. Найбільше падіння бокс-офісу у відсотковому співвідношенні продемонстрували Словаччина, Чехія і Німеччина (показники Литви не враховані, позаяк інформація з цієї країни доступна тільки за невеликою кількістю проектів). Окремо відзначимо, що єдиною територією, де до трійки найкасовіших релізів тижня ввійшли стрічки виключно національного виробництва, стала Чехія.
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині і Литві). Особливу увагу ми приділяємо фільмам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського кіно.
Лідером кінопрокатних перегонів Франції першими вихідними вересня стала прем'єрна французько-бельгійська комедія «Мій кузен» (Mon Cousin), яка заробила близько $1,37 млн. На другій сходинці рейтингу найуспішніших релізів тижня втрималася локальна романтична комедія «Антуанетта у Севеннах» (Antoinette dans les Cévennes) із виручкою $1,13 млн. Третє місце посів американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» (Tenet) із результатом $1,12 млн. На сьомому рядку розташувалась дебютна національна анімаційна комедія «Джозеп» (Josep) із касою $374 тис. Проти минулого тижня сумарні збори французьких кінотеатрів зросли на 3,3% - до $6,42 млн.
Протягом аналізованого вікенду кінотеатри Росії заробили на реалізації квитків $3,46 млн - на 18,6% менше, коли порівняти з попереднім. На першому місці залишилася локальна спортивна мелодрама «Стрельцов» із показником $949 тис. На другому - американо-британський фантастичний бойовик «Тенет», який зібрав $586 тис. Третьою за виручкою стала дебютна французько-бельгійська анімація «Сімейка Бігфутів» (Bigfoot Family) із сумою $484 тис. Прем'єрний місцевий бойовик «Русский рейд» зайняв чотирнадцяту сходинку в топі найуспішніших релізів тижня з бокс-офісом $32,5 тис. А свіжа національна комедія «Хандра» принесла своїм творцям $23 тис., розташувавшись на шістнадцятому місці кінопрокатного чарта. Ще одна локальна новинка - жахачка «Сэттээх сир. Ыйаах» («Проклятая земля. Рок») - заробила $21 тис., що відповідає вісімнадцятій позиції.
Першість у кінопрокаті Великобританії підзвітними вихідними знову зумів утримати американо-британський блокбастер «Тенет», котрий зібрав $813 тис. На другій позиції з касою $591 тис. опинилася нова американська сімейна комедія «Кішки проти собак - 3: Лапи об'єднуйтеся» (Cats & Dogs 3: Paws Unite). Трійку лідерів доповнила американська мелодрама «Після сварки» (After We Collided) із результатом $501 тис. Прем'єрне національне драмеді «Вічна краса» (Eternal Beauty) виручило $27 тис., опинившись на сімнадцятому рядку місцевого рейтингу. А дебютна драма «Ріалто» (Rialto) - копродукція Великобританії та Ірландії - взяла $7,4 тис., що відповідає двадцять сьомій позиції. Сумарно кінотеатри Туманного Альбіону заробили близько $3,41 млн, а це на 26% перевищує аналогічний показник попереднього тижня.
Лідером за касовими зборами у кінотеатрах Іспанії аналізованого вікенду лишився американо-британський екшен-трилер «Гренландія» (Greenland) із бокс-офісом $505 тис. На другій позиції - знову фентезі-казка 2019 року «Пригоди Піноккіо» (Pinocchio) - копродукція Італії, Франції й Великобританії, яка принесла своїм творцям $442 тис. Третє місце посіла прем'єрна локальна документальна стрічка «Те, що ти мені даси» (Eso que tu me das) із сумою $353 тис. Нова комедія «Фестиваль Ріфкіна» (Rifkin’s Festival) виробництва Іспанії, Італії та США заробила $244 тис., що відповідає п'ятій позиції. Дебютний іспано-італійський мюзикл «Вибухнути Вибухнути» (Explota Explota) продемонстрував результат у $216 тис., зайнявши сьомий рядок. Свіжа історична жахачка «Акелларе» (Akelarre) спільного виробництва Іспанії, Аргентини і Франції зібрала $91 тис. (дев'яте місце), а прем'єрна драма «Острів брехні» копродукції Іспанії, Аргентини та Португалії - $8 тис., посівши двадцять другу позицію місцевого кінопрокатного чарта. Проти попереднього вікенду загальна виручка кінотеатрів Іспанії збільшилась на 5,6% і склала $2,88 млн.
Підзвітними вихідними каса Німеччини, якщо порівняти з попереднім тижнем, скоротилася на 35%, становивши $2,79 млн. Найбільший показник - $1,4 млн - кінотеатрам принесла нова пригодницька фантастика місцевого виробництва «Джим Ґудзик і скажена тринадцятка» (Jim Knopf und die Wilde 13). На другу сходинку спустився американо-британський фантастичний бойовик «Тенет», який заробив $1,05 млн. Третім за бокс-офісом за тиждень став американський фантастичний екшен-хорор «Нові мутанти» (The New Mutants), що приніс своїм творцям $210 тис.
Пальма першості кінопрокату Італії першими жовтневими вихідними лишилася в американського трилера «Безжальний» (Unhinged), що зібрав $403 тис. Другим найкасовішим релізом тижня стала прем'єрна італійська драма «Зв'язки» (Lacci), яка заробила $353 тис. На третьому рядку лишився американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» із касою $311 тис. Іще одна прем'єра італійського виробництва - комедія «Фатальний Буракко» (Burraco fatale) - зібрала $175 тис. і розмістилася на шостій позиції місцевого кіночарта. Загалом італійські кіноглядачі витратили на придбання квитків близько $2,45 млн, що менше на 10% за показник попереднього тижня.
Першого вікенду жовтня лідерство в Польщі продовжила втримувати польська драма «25 років невинуватості. Справа Томека Коменди» (25 lat niewinnosci. Sprawa Tomka Komendy), що зуміла третього тижня прокату зібрати $440 тис. На другому місці у списку найкасовіших стрічок розмістився американський мультфільм «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) з касою $343 тис. На третьому лишився американо-британський екшен-трилер «Гренландія» з результатом $127 тис. Четвертий рядок польського кіночарта - в дебютної музичної комедії локального виробництва «Як стати зіркою» (Jak zostac gwiazda) з виторгом $111 тис. Іще одна місцева прем'єра - музична документалка Skandal. Ewenement Molesty - зібрала $42 тис., що відповідає дев'ятій позиції рейтингу. Сумарний бокс-офіс кінотеатрів Польщі за результатами аналізованого вікенду зменшився на 25%, становивши $1,46 млн.
Кінопрокатний рейтинг України аналізованими вихідними очолило американське драмеді «Війна з дідусем» (The War with Grandpa), що зібрало $106,3 тис. На друге місце локального кіночарта опустився американо-британський екшен-трилер «Гренландія» з бокс-офісом $106,2 тис. Трійку лідерів доповнила дебютна франко-бельгійська анімація «Сімейка Бігфутів» із виторгом $81 тис. Проти попереднього вікенду сумарні касові збори українських кінотеатрів скоротилися на 11% - до $495 тис.
Лідером із виторгу в Чехії лишилось локальне ліричне драмеді «Торти» (Bábovky), що другого тижня прокату зібрало $174 тис. На другу позицію (з третьої) піднялася копродукція Чехії, Словаччини, Польщі й Ірландії - історична драма «Шарлатан» (Charlatan), яка заробила $46,5 тис. На третю (з другої) опустилась пригодницька фентезі-комедія локального виробництва «Принцеса, зачарована у часі» (Princezna zakletá v case) з результатом $43 тис. Загалом кінотеатри Чехії заробили на реалізації квитків майже $460 тис., що на 55% менше проти попереднього вікенду.
Кінопрокатний рейтинг Угорщини аналізованими вихідними очолило американське драмеді «Війна з дідусем», яке зібрало $65 тис. На друге місце опустився американо-британський екшен-трилер «Гренландія» з показником $57 тис. На третьому лишився пригодницький бойовик копродукції США, Канади та Гонконгу «Мулан» із бокс-офісом $27 тис. Сумарно угорські кінотеатри продали квитків на $256 тис., що на 24% менше за показники попереднього вікенду.
Трійка лідерів кінопрокату Словаччини підзвітного тижня не змінилася. Найкращою з погляду касових зборів лишилось чеське ліричне драмеді «Торти» з виторгом $13,5 тис. На другому місці розмістився американо-британський екшен-трилер «Гренландія» з показником $12 тис. Трійку лідерів доповнило американське драмеді «Війна з дідусем», яке зібрало $11 тис. Загалом бокс-офіс словацьких кінотеатрів проти попереднього тижня зменшився майже на 66%, становивши $80 тис.
Дані про бокс-офіс Литви за перший жовтневий вікенд не можна назвати повними, позаяк доступні результати прокату лише трьох релізів, хоча в цій країні, як правило, щотижня «катається» майже два десятки стрічок. Згідно з доступними даними найбільшу суму підзвітними вихідними зібрала американська анімація «Тролі-2: Світове турне» - $19,2 тис. Загалом же литовський бокс-офіс становив трохи понад $26 тис., що на 74% менше проти попереднього тижня.
Євротоп 1-4 жовтня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
6 423 231 |
5 |
+3,3% |
Мій кузен Mon Cousin |
2 |
Росія |
3 461 550 |
4 |
-18,6% |
Стрельцов |
3 |
Великобританія |
3 411 715 |
3 |
+26% |
Тенет Tenet |
4 |
Іспанія |
2 882 655 |
3 |
+5,9% |
Гренландія Greenland |
5 |
Німеччина |
2 792 658 |
4 |
-35% |
Джим Ґудзик і скажена тринадцятка Jim Knopf und die Wilde 13 |
6 |
Італія |
2 454 667 |
3 |
-9,9% |
Безжальний Unhinged |
7 |
Польща |
1 461 279 |
3 |
-25% |
25 років невинуватості. Справа Томека Коменди 25 lat niewinnosci. Sprawa Tomka Komendy |
8 |
Україна |
494 626 |
4 |
-11% |
Війна з дідусем The War with Grandpa |
9 |
Чехія |
459 349 |
3 |
-54,9% |
Торти Bábovky |
10 |
Угорщина |
255 633 |
4 |
-24,3% |
Війна з дідусем The War with Grandpa |
11 |
Словаччина |
80 331 |
3 |
-65,5% |
Торти Bábovky |
12 |
Литва |
26 266 |
3 |
-74,1% |
Тролі-2: Світове турне Trolls: World Tour |
За даними: allocine.fr, the-numbers.com, boxofficemojo.com, kinometro.ru, taquillaespana.es