Bіддана
СПЕЦПРОЕКТ
Костюми, прикраси, декорації – головні складові візуальної магії фільму «Віддана»
«Віддана»
перша гучна українська прем'єра 2020 року – це стрічка, яка багато в чому є для нашої країни унікальною.
По-перше, це – екранізація. Проте не екранізація класики – що перевірена століттями, знайома (й давно вже забута) зі шкільної лави, – а екранне втілення сучасного бестселера, роману Софії Андрухович «Фелікс Австрія». По-друге, це екранізація з чималим бюджетом: за даними Вікіпедії, проект виробництва кіностудії FILM.UA коштував 60 млн грн (із них 25 млн були виділені державою в межах підтримки фільмів патріотичного напряму). Так, ця сума майже вполовину менша за бюджет іншої гучної екранізації – торішнього «Захара Беркута» – проте тут і немає, приміром, масштабних батальних сцен: навпаки, дуже камерна, тиха, інтимна історія, де основні пристрасті вирують не зовні, а всередині. Де двоє дівчат – Стефа та Аделя, служниця й пані, котрі виросли наче сестри, – роками не можуть розібратися в своїх стосунках і долях, що «як два дерева, які сплелись стовбурами».
Звідси випливає «по-третє». Показати внутрішнє на екрані. Перенести в зону видимого переживання й фантазії оповідачки Стефи, що на сторінках роману перетворюють Станіславів (нині Івано-Франківськ) на своєрідну подобу містечка Макондо зі «Ста років самотності», де так само нескінченно йде дощ, де предмети оживають, а люди грузнуть у часі – в постійно повторюваних ситуаціях, станах і почуттях, наче мухи в бурштині, – це, погодьтеся, ще те завдання. Завдання, з яким чудово впоралась команда проекту: режисер Христина Сиволап, для котрої «Віддана» стала повнометражним дебютом, продюсер Надія Зайончковська, сценаристи Аліна Семерякова та Софія Андрухович, оператор Олексій Ламах, художник із гриму Марія Коломієць, художник-постановник Олександр Батенєв і художник із костюмів, котра також сформувала загальне стилістичне бачення стрічки, Леся Патока.

Вони та багато інших, певна річ, включно з виконавцями головних ролей – Маріанною Янушевич (Стефанія Чорненько), Алесею Романовою (Адель Сколик), Романом Луцьким (Петро Сколик) – працювали над тим, аби зробити історію максимально красивою. Адже без цього – без детально проробленої візуальної складової – її магія просто не спрацювала б.
У матеріалі «Маніяк деталей» ми разом із Лесею Патокою докладно розібрали, як створювалася загальна концепція стилістики фільму та безпосередньо вбрання для нього: а це, між іншим, 300 образів і близько 1000 костюмів включно з другорядними героями та масовкою. Для однієї лише сцени в театрі виготовили 120 оригінальних дамських капелюшків і 100 чоловічих циліндрів!
У розділі «Модерн, що ожив» дізналися в Олександра Батенєва, як створювали атмосферу міста, котре перебувало на межі не лише століть та епох, але й культур. Для цього в селі Ніжиловичі під Києвом на території у чотири гектари відтворили десятки будинків, магазинів, міських установ, центральну площу, шкільне подвір'я, єврейський квартал і навіть ринок із торговими лотками – власне, все те, з чого складався Станіславів наприкінці XIX – початку ХХ століття.
А у матеріалі «Штрихи до портретів» разом із Заріною Нетовкіною, амбасадором бренду ZARINA, згадали, як створювалися фантастичні прикраси для проекту – важливі деталі, адже без них цю історію було не розповісти. А також обговорили унікальний для нашої країни досвід партнерства фільму та ювелірного бренду, в межах якого випущена спеціальна колекція «Віддана», і її, до речі, практично розкупили вже за два тижні після надходження у продаж.
Саме їй – візуальній магії «Відданої» – присвячений спецпроект MBR.
Bіддана
Текст: Анастасія Рахманіна, Анна Бєлікова, Анна Давидова
Дизайн: Олексій Панов
Більд-редактор: Андрій Поліщук
Фотоматеріали: пресс-служба FILM.UA; Zarina; MBR
Літературні редактори: Марина Дерська, Дар'я Дерська
Редактор спецпроекту: Анна Давидова