З огляду на технічні особливості створення 3D-анімації безпосередньо виробництво починається лише після створення 2D-аніматика. До нього розробляються образи та зовнішність персонажів, пишеться сценарій.
А в разі «Мавки» – ще й переписується. «Чому все набагато довше, ніж видається, – пояснює Ірина. – Коли написаний сценарій, запускається аніматик – 2D-версія всього мультфільму за сценарієм. Наш аніматик вийшов дуже довгим – пішов процес скорочення. По суті, ми написали новий сценарій, на що пішов іще майже рік роботи. Переписуєш сценарій, переробляєш аніматик і, тільки коли виходиш на потрібний хронометраж, починаєш рахувати бюджет. А коли бачиш, що бюджет більший, ніж потрібно – починаєш спрощувати сцени. Або шукаєш додаткове фінансування... 2D-аніматик був завершений наприкінці 2019-го, на початку 2020-го ми планували записати звук (не фінальний, а необхідний для анімації героїв. –
MBR
), і лише тоді починається процес виробництва всього мульта у 3D. Тобто, по суті, виробництво стартувало рік-півтора тому». «Відчутний рух почався з 2017 року, – додає Анна Єлісєєва. – Насправді, не так уже й довго для великого повнометражного проекту. Та сама Disney, що робить мультики з 1930-40-х, п'ять-сім років виробляє кожну повнометражну анімацію – з її-то ресурсом».
«Визначмося з термінологією, – коментує таймлайн Ірина Костюк. – Є процес девелопменту, є процес виробництва. Якоїсь миті Созановський (Сергій Созановський, співзасновник FILM.UA Group. –
MBR
), знаючи, як я ношуся з драмою «Лісова пісня», запропонував зробити за цим твором анімаційний фільм. Ось ідея. Її можна датувати 2014 роком. Та чи вважати це офіційним стартом проекту? Проект може девелопитися десятки років, від появи ідеї до якихось конкретних кроків може минути багато часу. І це залежить від стратегії групи, від фінансування, від чого завгодно. У нашому кейсі від моменту «а зробімо» до початку виробництва спливли роки – ми повільно розкачувалися. Крім того, у той час уже провадилась робота над мультфільмом «Викрадена принцеса», і зрозуміло, що паралельно ніхто б не пішов ручками робити «Мавку», просто забракло б ресурсів.
«Відчутний рух почався з 2017 року – насправді, не так уже й довго для великого повнометражного проекту. Та сама Disney, що робить мультики з 1930-40-х, п'ять-сім років виробляє кожну повнометражну анімацію – з її-то ресурсом»
На сьогодні виробництво «Мавки» перебуває на етапі роботи з лейаутами, анімацією та збирання фінальних сцен. Завершене виробництво всіх 3D-асетів (кожна квіточка, травинка, кожен листочок на кожному дереві – це асет у 3D-моделі). «У «Мавці» дуже багато ефектів, фішечок, – каже Єгор. – Здавалося б, хіба важко додати одну деталь? Але технологічно спливає величезна кількість нюансів, які здорожують усю анімацію з персонажем утричі. З іншого боку, саме завдяки таким речам проект буде дуже видовищний».
Творці зізнаються, що «Мавка. Лісова пісня» – великий крок уперед і для студії Animagrad, і для всієї української індустрії. А з яких викликів, завдань, складнощів і перемог він складався – ми детально розповімо в наступних частинах спецпроекту. Для зручності читання він розбитий на тематичні блоки: про Мавку як персонажа, про розроблення історії та всіх укладених у неї смислів, про безпосередньо анімацію та, звісно, про маркетинг і промо.