«Коли побачив у пошті лист із заголовком «Гарячий», мабуть, хвилин із десять сидів і плакав. За ці чотири місяці я вперше дістав пропозицію знову робити своє діло. Тоді мене переповнило відчуття, що все в нас буде гаразд», – зізнається Артемій Єгоров, виконавець головної ролі у дванадцятисерійному бойовику «Гарячий», зйомки котрого було припинено у лютому та відновлено на п'ятому місяці повномасштабної війни. Серіал створюється компанією Starlight Production на замовлення ICTV, і про особливості його виробництва – від пошуку локацій поблизу укриттів до роботи з вибухами без власне вибухів – ми зараз поговоримо.
Отже, «Гарячий» розповідає про двох несхожих один на одного поліцейських: відчайдушного одинака Макса Гарячого (роль якого виконує Артемій Єгоров) та сім'янина-провінціала Безхатченка (Яків Кучеревський), що працюють разом. Після раптової смерті дружини психологи заборонили Максу розслідувати справи самостійно, тож йому доводиться терпіти повчання розсудливого напарника, а Ігореві – повсякчас ризикувати поруч із неврівноваженим партнером, що буквально лізе під кулі.
Режисер проекту – Олег Туранський. Над сценарієм працювали Денис Копнін, Лілія Молодецька, Матвій Нікітін, Ірина Жигалюк, Ярослав Загреба, Марк Лимаренко, Микола Сорока, Тетяна Малахова. Продюсери: Галина Балан-Тімкіна, Діана Новік, Андрій Савченко, Надія Пермінова. Продюсери з боку ICTV: Інесса Соболєва, Ірина Храновська й Анастасія Штейнгауз.
Зйомки чергового бадді-муві із серіального всесвіту ICTV стартували в жовтні 2021-го, а до кінця року дванадцятисерійка мала бути готова. Та через накладання графіків виконавця головної ролі (Артемій Єгоров був залучений до ще одного проекту групи Starlight Media) фінальну частину зйомок «Гарячого» довелося відкласти – за словами керуючої директорки ICTV Анастасії Штейнгауз, останні знімальні зміни з огляду на вимоги сезонності мали відбутися наприкінці лютого 2022-го.
«Війна все заморозила, – констатує Анастасія. – Але потім у нас був вибір: або похоронити 98% матеріалу, котрий вже був відзнятий, або зайти у декілька змін, щоб закінчити та перейти до фінального монтажу. І ми вирішили: попри всі обставини, важливо закінчити. Ми віримо, що після перемоги серіал буде цікавий нашому глядачеві, адже там є і детектив, і екшен, і гумор. Тож зробили цей останній ривок».
Дозйомки проекту тривали пʼять днів поспіль у липні
Попри розпал війни, дозйомки серіалу «Гарячий» відбулися без ексцесів. Єдине, що відзначає продюсерка, – довелося працювати меншою командою: як із міркувань фінансів, так і безпеки. Адже в разі повітряної тривоги групі у 70 осіб (а саме таким був розмір колективу від початку роботи) було б доволі складно оперативно переміститися до укриття.
Крім того, через повномасштабну війну на знімальному майданчику довелося відмовитись від використання піротехніки. Вибухи «домалюють» на постпродакшені, а опікуватиметься цим Дизайн-бюро Starlight Media. «Якби ми дознімали серіал у звичайних умовах, була б велика знімальна команда, літали б кулі, перекривалися б вулиці. А коли знімаєш в умовах війни, все має бути тихо, компактно – зараз ми не можемо собі дозволити лякати людей. Звісно, певні речі, окремі сцени довелося поміняти, але я б не сказала, що ми планували зняти «Аватар», а створили скетч-шоу, – посміхається Штейнгауз. – Гадаю, глядач не здогадається, що з цього було відзнято торік, а що під час війни. Єдине, що наш актор трохи схуд на нервах».
Нові правила виробництва, які змушують обирати локації поряд з укриттями, також не створили команді великих проблем – за словами Анастасії, за цей час місто добре підготувалося. Радше питання полягало у тому, щоб узагалі дістати дозвіл на зйомку: «Зараз є обмеження з боку військових на певні об'єкти, до яких ти просто не зайдеш. І це вже справа не грошей, а безпеки країни. Якісь процеси уповільнилися. До якихось речей люди, навпаки, почали ставитися легше». Ще один цікавий нюанс: місцева влада не надто раділа, що медійники повернулися до зйомок, а тому й особливої допомоги з її боку не було. «У повоєнний час вони були б зацікавлені в тому, щоб усі побачили – у цьому місці можна знімати. Але зараз не той випадок», – каже керуюча директорка ICTV.
Що ж до акторської та креативної команди, то вона з минулого року майже не змінилася. «Шоуранери, продюсери – всі лишилися на місці. Наші головні герої також живі-здорові, змогли взяти участь у зйомках, хоча минуло понад 100 днів повномасштабної війни. Багато хто повернувся, навіть із тих, хто поїхав. Можливо, були випадки з другорядними акторами, яких довелося замінити. Але якби поїхали наші головні актори, оце була б проблема», – продовжує Анастасія.
Станом на сьогодні дванадцятисерійка майже готова, але навіть про приблизну дату її релізу поки не йдеться. «Наразі ми не можемо собі дозволити таку розкіш, як щось планувати, – пояснює Штейнгауз. – Тим паче що канал ICTV перебуває у марафоні «Єдині новини». Ми просто зробили останній ривок, аби на своїй поличці мати актив, який група зможе використовувати після перемоги».
Якщо ж вдасться продати серіал за кордон, то там «Гарячий» може з'явитися в ефірі будь-якої миті. Наразі дистрибуція SLM веде перемовини, але поки конкретна інформація щодо потенційних покупців не оприлюднюється. Крім того, ще на етапі написання сценарію цікавість до проекту виявляла одна з українських стримінгових платформ. Тож є надія, що невдовзі телеканал зможе повернутися до перемовин із цим сервісом: «Український стримінг перебуває в іншому становищі, ніж до війни, так само як і телебачення. Але ми сподіваємося, що вони знайдуть ресурс і в них буде попит на український серіал», – коментує Анастасія.
До речі, бюджет екшена, незважаючи на простій у чотири місяці, не збільшився – виробникам удалося вкластись у заплановану початково суму. «В межах бюджету, який ми узгодили задовго до початку зйомок, команда була змушена знайти можливість відзнятися: попри сирени, попри те що не кожну вулицю можна перекрити, не всюди можна фільмувати. Завдяки розумному підходу до реальності, у котрій ми працюємо, все помістилося», – каже виконавча директорка.
«Зросли ціни на пальне, – продовжує Штейнгауз. – А вільних людей, що зараз без роботи, котрі раніше коштували майже як Голлівуд, на ринку багато. Тож якісь речі подешевшали, якісь подорожчали. Плюс усі продюсерські команди так чи інакше переглянули підхід: війна зробила всіх нас менш вибагливими та більш критичними до певних речей».
За словами директорки, креативний клас сильно постраждав у плані зарплат, адже ринок реклами сильно скоротився і розважальний контент майже не виробляється. «На майбутнє ми прогнозуємо зменшення бюджетів на виробництво, – закономірно резюмує Анастасія. – Бо навіть ті бюджети, що були до повномасштабної війни, на сьогодні не є ринковими. Ти приймаєш цю реальність і працюєш у ній або шукаєш для себе інші платформи на інших територіях. Інакше ніяк».
Утім, «Гарячий» – не єдиний серіал, який ICTV закінчив знімати вже зараз, після 24 лютого. Телеканалу вдалося дозняти ще один незавершений ігровий проект, у котрому також залишалися буквально одна-дві зміни.
Усі інші проекти ICTV або вже перебували на стадії постпродакшена, або їх лише планували запустити у виробництво весною, тож на сьогодні вони заморожені. Запускати повноцінні зйомки нових серіалів або розважальних шоу на каналі не планують. Залишається документальний формат: нещодавно в межах марафону «Єдині новини» з'явився слот для документальних фільмів, і просто зараз на каналі працюють над шістьма документальними проектами. Частину точно покажуть українській аудиторії, а решту планують реалізувати на закордонних майданчиках.