Цього тижня Рада з держпідтримки кінематографії провела засідання, на якому остаточно затвердила список переможців П'ятнадцятого конкурсного відбору Держкіно - вже після економічної оцінки проектів. І якщо ця новина сама по собі безперечно добра, то прелюдія до голосування, хоч і коротка, видалася малоприємною. Більше того, для учасників конкурсу ця процедура - не остання.
Глава Рада Артем Колюбаєв зазначив, що у фінансово-економічної комісії накопичилося безліч запитань щодо бюджетів відібраних проектів: «У нас дві сторінки зауважень. Тому ми приймаємо правку для всіх [проектів], що ухвалюємо їх у тому обсязі, з котрим подавались, але вони мусять захистити свої бюджети у виробничому відділі Державного агенства з питань кіно, підписуючи контракт. Якщо голосувати окремо, то не всі отримають фінансування цього року».
У перекладі з бюрократичної на зрозумілу це означає, що продюсерам доведеться різати бюджети, інших варіантів немає. Імена та цифри не називали, але, гадаю, скоро ми їх дізнаємося.
Переможці П'ятнадцятого конкурсного відбору
|
Ігрові повнометражні фільми-дебюти |
|||
|
№ |
Виробник |
Назва кінопроекту |
Режисер |
|
1 |
ТОВ «ТОУ» |
Михайло Маслобойщиков |
|
|
2 |
ТОВ «Зет Пікчерз» |
Кочерган Валерій Сергійович |
|
|
3 |
ТОВ «Спільна перемога продакшн» |
Максим'юк Анатолій Миколайович |
|
|
4 |
ТОВ «Джой Філмз» |
Хорошун Мирослава Адамівна |
|
|
5 |
ТОВ «Фемілі Продакшен Студіо» |
Анастасія Буковська |
|
|
6 |
ТОВ «Гуд Монінг Дістрібьюшн» |
Колесніков Денис |
|
|
7 |
ТОВ «Альбатрос коммуникос Україна» |
Дкнис Галушко |
|
|
8 |
ТОВ «Істмен Філмс» |
Елізабет Зісман-Зоц |
|
|
Ігрові короткометражні фільми-дебюти |
|||
|
9 |
ТОВ «Ессе продакшн хаус» |
Олексій Новіков |
|
|
10 |
ТОВ «Кіновир» |
Юрій Катинський |
|
|
11 |
ТОВ «Маланка Студіоз» |
Мішель Ладес |
|
|
12 |
ТОВ «Трумен Продакшн» |
Гаяне Джанікян |
|
|
13 |
ФОП Захлюпаний Олександр Олексійович |
Чистяков Антон Володимирович, Краснощок Роман Миколайович |
|
|
14 |
ТОВ «В'ю Лаб» |
Клочко М. Ю. |
|
|
15 |
ТОВ «Бед Рейвен» |
Зейналов Сергій |
|
|
16 |
ТОВ «Смолійкіно» |
Дрюченко Дар'я |
|
|
17 |
ТОВ «Маркер медіа» |
Сергій Жадан |
|
|
18 |
ТОВ «Пірат» |
Остріковський Андрій Олександрович |
|
|
19 |
«Евос Фільм» |
Горпинич Людмила Станіславівна |
|
|
20 |
ТОВ «Добранічфільм» |
Анна Перепелиця |
|
|
21 |
ТОВ «Гуд Монінг Дістрібьюшн» |
Олександра Овчаренко |
|
|
22 |
ТОВ «Діджітал реліджн» |
Сергій Мисак |
|
|
23 |
ТОВ «Сучасне українське кіно» |
Кирило Земляний |
|
|
24 |
ТОВ «Кіновир» |
Дмитро Мар'янич |
|
|
25 |
ТОВ «Трафік Філмз» |
Гавура Віталій |
|
|
26 |
ТОВ «Бозонфілм» |
Груба Анастасія Вікторівна |
|
|
Неігрові повнометражні фільми-дебюти |
|||
|
27 |
ТОВ «Табор» |
Марія Стоянова |
|
|
28 |
ТОВ «Самміт фільм» |
Вакуленко Дарина Юріївна |
|
|
29 |
ТОВ «Небокрай Філмз» |
Анастасія Єрмоленко |
|
|
30 |
ФОП Синчук Роман Іванович |
Роман Синчук |
|
|
31 |
ТОВ «Студія «Золоте Руно» |
Єгор Воробйов |
|
|
32 |
ТОВ «Три-Я-Да Продакшн» |
Руслан Товкун |
|
|
33 |
ФОП Кравцова Оксана Ігорівна |
Ксенія Кравцова |
|
|
34 |
ТОВ «Прем'єр-Медіа» |
Олена Юдашкіна(Алимова), Руслан Товкун (Арітович) |
|
|
Неігрові короткометражні фільми-дебюти |
|||
|
35 |
ФОП Єфіменко Злата Романівна |
Марія Дергачова |
|
|
Неігрові телефільми |
|||
|
36 |
ТОВ «Телерадіокомпанія «Корисне ТБ» |
Кочнев Дмитро Сергійович |
|
|
37 |
ФОП Пономарьова Н.Л. |
Назаров О.А. |
|
|
Анімаційні короткометражні фільми-дебюти |
|||
|
38 |
ТОВ «Добранічфільм» |
Андрій Кухар |
|
|
39 |
ТОВ «Студіо КАПІ» |
Юлія Шалімова |
|
|
40 |
«Мир і Ко Продакшн» |
Ковальов Андрій Олексійович |
|
|
41 |
ТОВ «Хеппі хіппі лаб» |
Озірна Марія Вадимівна |
|
Двох експертів П'ятнадцатого конкурсу постфактум відсторонили через невиконання зобов'язань. Петро Нікітін, що раніше був у складі журі категорії «Ігрові повнометражні фільми / телевізійні фільми для широкої глядацької аудиторії», не надіслав жодної оцінки. А Олександр Чубко постійно запізнювався з оцінюванням напряму «Авторські ігрові / неігрові (документальні) фільми, фільми-дебюти (всіх видів), короткометражні фільми (всіх видів)». Тим більше, у Чубко вже було одне попередження.
Низці проектів у порядку денному не пощастило. Наприклад, члени Ради не підтримали промо кінопрокату фільму «13 автобус» виробництва «ММК Фільм Сервіс». Реліз планувався вже на 1 вересня, просили 350 тис. грн. Каменем спотикання стала угода з дистрибутором, яким могла виступити компанія Must See Movie. З невідомої для експертів причини (насправді очевидно, що вся справа у небажанні ризикувати своїми кровними) дистрибутор не захотів підписувати угоду і робити розпис, поки не побачить грошей Держкіно. Природно, Раді такий підхід не сподобався, адже звичайна практика передбачає, що дистрибутор береться за фільм, а вже потім разом із продюсерами просить фінансової підтримки.
Особливо сумно ситуація виглядає на тлі того, що «13 автобус» здали ще в серпні 2018-го: тобто фільм три роки припадає пилом на полиці Держкіно, і коли його побачить український глядач, незрозуміло.
Не підтримали члени Ради і проведення трьох українських фестивалів за кордоном: «Дні українського кіно в Італії в Національному музеї кіно в Турині», «Дні українського кіно у Мексиці» и «Дні українського кіно у Пловдиві» (Болгарія). На перші два КП «Київкінофільм» просило 299 тис. 170 грн і 300 тис. грн відповідно. Члени Ради відзначили схожість бюджетів і списків фільмів, хоча на показ більшості стрічок було надано лише усну згоду правовласників. Крім того, в списках переважали фільми, що стали комерційно успішними в прокаті або на фестивалях, а також отримували гроші ще під час виробництва. Деякі отримували кошти і на промокампанії. Щодо фестивалю в Болгарії, на який запросили 157,5 тис. грн, організатори не надали підписаних угод із правовласниками.
Питання про проведення «Карпатського Гірського Міжнародного Кінофестивалю (CMIFF)» снову перенесено - організатори змінили стратегію й бюджет, але не встигли вчасно надати документи. На фестиваль «Короткі Зустрічі» ім. Кіри Муратової ПрАТ «Одеська кіностудія» просило 814 тис. 240 грн, але Рада готова виділити тільки 500 тис.: зважаючи на карантин організаторам запропонували прибрати всю поліграфію й сувеніри, щоб скоротити бюджет.
Серед інших питань:
- фільму «Я, Побєда і Берлін» (ТОВ «Стар Медіа Продюсерський Хаб») затвердили збільшення бюджету на 1 млн грн - до 37 млн грн. Гроші додадуть продюсери, а частка Держкіно не зміниться.
- хронометраж фільму «Білий ворон» (ТОВ «АС «УМ-ГРУП») дозволили збільшити відразу на півгодини - до 120 хвилин і 29 секунд, а також використовувати 9,8% загальної тривалості реплік російською мовою. На запитання, як вдалося настільки збільшити хронометраж без змін у бюджеті, продюсери відповіли, що це нормальна практика - мовляв, на монтажі прибирається багато матеріалу, а тут «немає творчої необхідності скорочувати».
- термін здачі фільму «Будинок зі скалок» (ТОВ «Мун мен») продовжено на три місяці - до 1 березня 2022 року. Запізнюються іноземні продюсери.
- представники ТОВ «Трумен Продакшн» вкотре звернулися з проханням продовжити термін здачі фільму «Донбас- Гімалаї» - тепер уже на рік, аж до 26 серпня 2022-го. Але Рада вирішила дати часу лише до кінця 2021-го. А там, як то кажуть, буде видно. Проте іншому проекту компанії - фільму «Талісмани Романа» - відстрочили дедлайн до 24 грудня 2021-го. Це було перше продовження, тож питань у членів Ради не виникло.
- в межах міжнародного медіафоруму KYIV MEDIA WEEK 2021 відбудеться додатковий захід «Кінокомісії України: особливості, перспективи розвитку, ефективні моделі співпраці з іншими гравцями кіногалузі країни та вигоди для розвитку економіки регіонів», організований за підтримки Держкіно. Рада, звісно, ініціативу схвалила, погодившись виділити 198 тис. грн.
- хронометраж фільму «Відблиск» виробництва ТОВ «Арсенал філмз» збільшено до 126 хвилин 45 секунд.
- ГО «Докутолока» отримала добро на включення до стрічки «Казка про коника» реплік естонською та російською мовами обсягом 7% загального хронометражу. Також фільму дали 85 тис. 600 грн на рекламу перед прем'єрою.
- на промо стрічки «До щастя» (Grey Space Films), прем'єрні покази котрої очікуються 6 жовтня та 3 грудня, виділять 221 тис. 700 грн.
- на промо фільму «Чому я живий» (робоча назва «Тепер я турок, не козак») виробництва Одеської кіностудії замість запитуваних 400 тис. грн дали 250 тис. Та й то з великим небажанням, оскільки стрічка виходить в прокат на тлі потенційних блокбастерів, на кшталт «007: Не час помирати» і нової кіноадаптації «Дюни». Продюсерів просили відкласти прем'єру, але, за їхніми словами, дату і розпис «міняли вже разів десять». Тому вирішено - або зараз, або ніколи.
