Не минуло й року від часу прем'єри масштабного шоу «Маска» (доволі успішної - але про це пізніше), а канал «Україна» вже готується ще раз увійти в ту саму річку. Завтра в ефір вийде дебютний випуск іще однієї грандіозної новинки, на яку мовник робить велику ставку в осінньому телесезоні. Йдеться, звісно ж, про українську адаптацію британського формату All Together Now, котра в наших краях отримала назву «Співають всi!». Драми, як у випадку з «Маскою», цього разу не було, та й таємничості поменшало, проте ті, хто бодай трохи стежить за долями українського телебачення, в курсі: на кін і тепер поставлено багато що. Ну а коли так, я не могла відмовити і собі, й вам у задоволенні трохи розім'яти мізки та зіграти в улюблену гру - «Вгадай частку». Нагадую: включаючись у неї, ви перевіряєте не лише інтуїцію, а й знання розкладів у телевподобаннях співвітчизників, а напередодні нового сезону це ой як знадобиться. Тож не тягнутимемо та почнемо.
Спершу варто докладно розібратись, що це за формат такий і чому канал узагалі до нього взявся. На останнє питання частково відповів Анатолій Сябро під час презентації осіннього телесезону: за його словами, All Together Now - це «найсвіжіший з успішних форматів у світі», тож пройти повз мовник просто не міг. Це підтверджують і факти: вперше шоу побачило світ на британському телебаченні 2018 року, й відтоді його встигли адаптувати у двох десятках країн - від Бразилії, що першою побачила в ньому потенціал, до Франції, Італії та решти Європи.
2021 року переможна хода формату світом самою лише Україною не обмежується: цього літа (точніше, 6 червня) місцеву адаптацію показали в Малайзії, що стало дебютом проекту в азійському регіоні. До речі, у цьому разі розвернутись на повну формату завадив COVID-19 - посадити в одному місці сотню суддів продюсери не змогли через пандемійні обмеження, тож їхнє число довелося зменшити рівно вдвічі. На успіхові це, втім, не відбилось: шоу вже продовжили на другий сезон, і це, до речі, для формату не виняток, а цілком собі правило - практично в кожній країні проект отримував продовження, а в рідній Британії навіть розжився різдвяним спецвипуском. Ну а щоб у вас було таке-сяке уявлення про закордонні рейтинги, наведу приклад італійської адаптації, яка на цю мить складається з трьох готових і одного запланованого сезону. В середньому кожен випуск першого сезону на місцевому телебаченні дивились понад 2,6 млн глядачів, а середня частка становила 15,87%. Надалі цифри змінювалися незначно, причому як у менший, так і в більший бік: кожен епізод другого сезону в середньому збирав 2,57 млн глядачів і частку 14,75%, а третього - 3,28 млн глядачів і частку 15,86 %.
Тепер перейдемо безпосередньо до предмету нашого інтересу. Як я вже сказала, для каналу «Україна» нинішня прем'єра буде не менш масштабна та хвилююча. Передусім тому, що для виробництва проекту мовникові довелося знайти і посадити поруч одразу сотню зірок, які своєю чергою вирішуватимуть - чи гідний кожен з учасників того, аби йому підспівувати. Інакше кажучи, майже всі українські селебріті, про яких ви знаєте, що вони співають, отримали статус судді проекту (крім Тіни Кароль, певна річ), а команді на чолі з Оленою Романенко довелося записувати звук кожного з них окремо - бо як розібратись, затягли вони ту або іншу пісню чи ні. От і вийшло, що звуку з боку самих лише суддів було записано аж 200 годин - вражає, чи не так?
Крім того, успіх «Маски», про який ми докладніше поговоримо трохи пізніше, геть не означає, що і другий млинець нанівець: глядач «України» все ще не натренований дивитися великі шоу, і є ризик, що новинка буде зустрінута прохолодно. В такому разі мовник знову опиниться на роздоріжжі: або продовжувати спроби закріпитись на терені адаптацій масштабних форматів, або ж спробувати повернути колишню славу серіалам, що почали підводити.
Прем'єра «Співають всi!» запланована на самий початок нового сезону, а з його програмуванням канал «Україна» впорався на відмінно. Навряд чи комусь із каналів-конкурентів удасться перебити глядацьку цікавість до новинки.
«Плюси» в урочну годину традиційно показуватимуть черговий випуск «Вечірнього кварталу» - минулої суботи проект зібрав частку 10,08% за аудиторією 18-54, 50+ та 9,9% за 18+, 50+
На СТБ одночасно зі «Співають всi!» почнеться шоу «МастерШеф. Celebrity», що минулого тижня зібрало 7,04% за 18-54, 50+ та 5,55% за 18+, 50+
А «Новий канал» та ICTV і зовсім працюватимуть на іншого глядача, транслюючи голлівудські фільми «Вартові галактики - 2» і «Поліцейська академія - 2» відповідно
Вгадувати частку прем'єри без будь-яких орієнтирів складно, і вони у мене для вас є. Якщо хочете знати все про рейтинги масштабних шоу, котрі канал «Україна» показував із давніх-давен, рекомендую повернутись до відгадайки, присвяченої «Масці», - там ми розбиралися в питанні детально. Але позаяк цього разу мовник запускає вокальний проект, сьогодні пропоную зосередитись виключно на цьому жанрі - так ми краще зрозуміємо, чи подобаються глядачам каналу співочі експерименти.
Екскурс в історію буде недовгий: минулими роками таких проектів у «України» було лише два, й один із них - «Хочу до Меладзе». Шоу виходило в осінньому сезоні 2014 року, тому сьогодні його показники не надто релевантні, але я нагадаю, що нічого доброго з пошуку співаючих хлопців не вийшло. Середня частка проекту становила 6,4% за 18-54, 50+ та 6,3% за 18+, 50+, тоді як середня частка неділі (день, коли шоу виходило в ефір) на «Україні» в цей період трималася на рівні 8,6% за 18-54, 50+ та 9,5% за 18+, 50+. Другого сезону у проекту, природно, не було.
Ще раз випробувати своїх глядачів на міцність мовник ризикнув 2015-го, запустивши адаптацію турецького формату Keep Your Light Shining під назвою «Співай як зірка». Виробництвом шоу опікувався продакшен Олексія Гончаренка Friends Production, але й таким розкладом захопити аудиторію не вийшло: середня частка за 18-54, 50+ становила лише 7,3%, а за 18+, 50+ - 8,5%. Середня частка п'ятниці в цей період трималася на рівні 9,1% та 10,3%, і чи треба казати, що саме «Співай як зірка» надовго знеохотило канал робити розважальні шоу.
Лише 2019-го мовник знову повернувся до розроблення ніші, запустивши проект «Дивовижні люди». Зараз на нього не відволікатимемось, позаяк вокальна складова там відсутня, але якби не успіх цього шоу, то й «Маски» напевно не було б. Про неї поговоримо докладніше, адже у виробництво та промо цього шоу сил і ресурсів «Україна» вклала не менше, ніж у «Співають всi!» - тож цифри проекту будуть найправильнішим орієнтиром у сьогоднішній грі. Отже, прем'єрний випуск «Маски» зібрав 17,5% за 18-54, 50+ та 22,3% за 18+, 50+, а весь сезон у середньому тримався на рівні 17,06% за 18-54, 50+ та 23,72% за 18+, 50+. Середня частка суботи в цей період була 10,38% за 18-54, 50+ та 15,73% за 18+, 50+, тож можна сміливо стверджувати: найсвіжіший вокально-розважально-форматний експеримент більш ніж удався.
У принципі, на цьому можна було б поставити крапку, але ми ж пам'ятаємо, що український глядач погодозалежний, і те, що чудово заходило в січні, цілком може втратити привабливість останніми днями літа, що минає, та ще й у розпал тривалих вихідних. Тому для цілковитої повноти картини нагадаю, як ішли справи у каналу «Україна» на старті осіннього сезону минулого року. Тоді середня частка суботи трималася на рівні 10,28% за 18-54, 50+ та 14,94% за 18+, 50+. Можете взяти до уваги і це, але зважте: в той період великих прем'єр у мовника не було, тож угадати частку дебютного випуску «Співають всi!», орієнтуючись лише на ці дані, не вийде.
З іншого боку, тепер у вас на руках є геть усі можливі карти. Настав час включити інтуїцію та відповісти: скільки збере прем'єра «Співають всi!»?