У ніч на понеділок, поки ви мирно спали, в Лос-Анджелесі роздавали найбажаніші кінонагороди світу - премію «Оскар». Сюрпризів під час церемонії було мало, але це з лишком компенсував формат заходу: замість звичного кінотеатру Dolby гостей свята приймав вокзал Union Station, а відповідальним за організацію призначили Стівена Содерберга. Все це, певна річ, позначилося на атмосфері, й сьогодні за допомогою кадрів із місця подій ми спробуємо її відновити.
Церемонія вручення нагород Американської кіноакадемії, що цьогоріч відбулася в 93-й раз, завжди збирала сотні провідних фотографів, які чимдуж намагались зафіксувати її яскраві миті з найкращих ракурсів. Для ключових світових агентств, таких як найбільша цифрова медіаплатформа Getty Images, «Оскар» - подія, до котрої готуються заздалегідь, збираючи потужні команди фотографів і редакторів, бронюючи найкращі місця для зйомки. За словами Ларрі Бусакки, провідного entertainment-фотографа Getty в Північній Америці, що знімає церемонію вже 15 років, кожен «Оскар» - це майже тисяча людино-годин роботи принаймні дев'яти фотографів (плюс редакторів і техніків) і не менш ніж 80 тис. світлин на виході. Але цього року через карантинні обмеження все було інакше: людей менше, а роботи, відповідно, ще більше. Проте результат, як завжди у Getty, виявився на висоті.
Нільсон Барнард, голова відділу entertainment-фотографії Getty Images у США, що курує роботу штату із 60 осіб і мережі з більш як 600 фотографів, у коментарі The Hollywood Reporter розповів, що успішній адаптації агентства до нових пандемічних реалій багато в чому допоміг досвід безпечної зйомки, яким із колегами поділилися фотографи Getty, котрі працювали на передовій під час попередніх епідемічних катаклізмів: спалаху атипової пневмонії та лихоманки Ебола.
На сьогодні робота фотографів-репортажників, особливо тих, хто висвітлює дуже рідкісні зараз світські події - зокрема такі масштабні та важливі, як «Оскар», - пов'язана з безліччю обмежень: суворе дотримання дистанції (як один від одного, так і від знаменитостей - об'єктів зйомки), масочного режиму, а часом навіть доводиться знімати з-за прозорих загорож. І з одного боку, це, звісно, суттєво ускладнює роботу, але, з іншого, в цьому є і певні плюси. Згадайте кадри, на яких десятки фотографів улаштовують справжню малу купу, аби тільки зняти найліпшу світлину селебріті на червоній доріжці. COVID-19 зробив ці кадри історією - і, ймовірно, назавжди. «30 фотографів буквально один в одного на головах - це страшно, - коментує Барнард. - Зараз для нас головне - безпека. Гадаю, навіть коли все повернеться до норми, такої тисняви біля червоних доріжок, як раніше, вже не буде».
Так, сьогодні entertainment-фотозйомка трансформується, але не зупиняється. «Немає нічого кращого за івенти на кшталт Vanity Fair і Met Gala з усією їхньою помпою та шиком. І нікому водночас не потрібен віртуальний бал Met Gala - ми хочемо бачити там фотографів, - каже Нільсон Барнард. - Так, є побоювання, що «Оскар» більше ніколи не буде схожий на «Оскар». Що церемонія й надалі лишиться стерильною, з безліччю обмежень. Найімовірніше, так буде протягом декількох найближчих років, доки ми не розберемось із усім цим».
Утім, попри всі обмеження та складнощі, висококласним фотографам Getty Images усе ж таки вдалось зняти карантинний «Оскар-2021» так само ефектно, детально і креативно, як попередні. Дивіться самі!
Підготування церемонії - річ не менш (а то й більш!) серйозна, ніж сама церемонія. І хоча захід цьогоріч переїхав, традиційна червона доріжка на місці
Самому «Оскару» теж потрібно дати лад - йому, знаєте, ще гостей зустрічати
А ось і перші з них - і всі хочуть зафіксувати пам'ятну мить! Навряд чи коли-небудь іще доведеться сфотографуватись одночасно й на вокзалі, й на «Оскарі»
Зміни - це добре, але дещо має лишатися незмінним. Наприклад, присутність на церемонії знаменитого голлівудського консьєржа Грега Донована, який має успіх серед туристів
Без місцевих фріків теж не обійшлося
Причому деяким із них «Оскар» геть не подобається, про що вони квапляться повідомити світ
Отже, святкові маски надіті,
а інструкції написані - можна починати!
Попри нове місце та дуже обмежений список гостей - замість звичних трьох тисяч цього року на церемонію пустили лише приблизно 170 осіб, - від традиційної червоної доріжки організатори вирішили не відмовлятися. І правильно: нагод для вигулу вбрань за нинішніх пандемійних часів і без того мало, а краса здатна врятувати світ навіть під час локдауну.
Подивіться, наприклад, на Кері Малліган у золотій сукні від Valentino - стати лауреаткою «Оскара» їй не вдалось, та блиску вистачало
Зендея цьогоріч на статуетку не претендувала, натомість брала участь в їхньому роздаванні. Для виходу у світ акторка теж вибрала вбрання від Valentino, яке, до речі, світиться в темряві
Помітили, що трендом церемонії став виріз на животі? Ось і Андра Дей, котру номінували на «Оскар» як найкращу актрису за роботу в стрічці «Сполучені Штати проти Біллі Голлідей», теж у темі
Як і Ванесса Кірбі, що претендувала на нагороду в тій самій категорії за роль у «Фрагментах жінки»
Аманда Сейфрід, номінована за роль у «Манку», обійшлася глибоким декольте
Холлі Беррі поєднала декольте з величезним бантом,
а Реджина Кінг - з акцентом на плечах
Гленн Клоуз цього вечора встановить рекорд із неодержання «Оскара» та лишиться тільки номінанткою увосьме. Але це буде пізніше - наразі можна просто тішитись і позувати фотографам
У Різ Візерспун турбот було менше: вона на церемонії мала вручати нагороди, тож акторка просто випромінювала спокій
Як і Марго Роббі у скромному вбранні від Chanel
Як правило, за жінками на червоних доріжках спостерігати цікавіше, ніж за чоловіками, та цього разу постарались і ті, й інші. Чи то позначається пандемія та дефіцит світських заходів, чи то публіка стала відповідальніша, але серед чоловіків браку яскравих образів не було.
Отакий вигляд, наприклад, мали Мартін Десмонд Роу та Тревон Фрі - режисери короткометражки «Два далекі незнайомці», яку трохи пізніше назвуть найкращою у своїй номінації
А такий - Колман Домінго, що не номінувався, але прийшов підтримати колег за фільмом «Ма Рейні»
Леслі Одом - молодший за роль у фільмі «Одна ніч у Маямі» нагороди не одержить, але, видається, вона йому і не потрібна - він сам собі «Оскар»
Музикант гурту The Roots Questlove, який цього вечора замінив собою цілий оркестр, теж підготувався. Щоправда, з золотого на ньому лише крокси, натомість він єдиний, хто вийшов на доріжку в масці
На жаль, яскравий метелик не допоміг Віллу Берсону взяти «Оскар» за найкращий сценарій (він номінувався за фільм «Юда і чорний месія»), але на доріжці він мав дуже органічний вигляд
А от у Міккеля Є. Г. Нільсена все з точністю до навпаки: одягнувся він дивно, зате нагороду за монтаж стрічки «Звук металу» одержав
Головна зірка того самого фільму Різ Ахмед прийшов на церемонію в компанії дружини Фатіми Фархін Мірзи
А Віола Девіс, яку номінували за головну роль у «Ма Рейні», - з чоловіком Джуліусом Тенноном
Данський режисер Томас Вінтерберг, що лише мав одержати нагороду за «Ще по одній», позував із коханою Хеленою Рейнгор,
Пол Раджі (його теж номінували за другорядну роль у «Звуці металу») - з дружиною Ліз Хенлі Раджі,
а Хлоя Чжао, що невдовзі стане головним тріумфатором церемонії завдяки фільму «Земля кочівників», - з оператором своєї стрічки Джошуа Джеймсом Річардсом
До речі, якщо ви сумуєте через те, що фільм Аарона Соркіна «Суд над чиказькою сімкою» не одержав жодної нагороди, то є нагода потішитися за самого режисера: червона доріжка «Оскара» стала для нього приводом оголосити про стосунки з моделлю Пауліною Порізковою
Ну а головною прикрасою цієї частини івенту стали, звісно ж, шорти маленької зірки стрічки «Мінарі» Алана Кіма
Щодо самої церемонії, то вона, як це заведено в Голлівуді, відбулася за заздалегідь відрепетируваним сценарієм, тож особливих ексцесів не було. Хронометраж заходу цього разу був щадний - лише три години, а найцікавішою організаторською знахідкою стало рішення спершу оголосити найкращий фільм, а на десерт лишити акторські номінації. А ще якимось дивом удалося обійтись без включень по Zoom: за словами Содерберга, цей спосіб зв'язку так набрид кожному за час пандемії, що всі процеси намагалися перевести в офлайн.
Ну, майже все: Пон Чжун Хо, який оголошував переможця в категорії «Найкращий фільм», не зміг приїхати до Лос-Анджелеса з Кореї, тому включився з місцевого кінотеатру - порожнього, звісно ж
Позаяк гостей було небагато, то і з розсадженням у залі Union Station проблем не виникало: всі, хоч і були без масок, сиділи доволі далеко одне від одного
А серед тих, хто вручав нагороди, були Хоакін Фенікс і його кеди,
Лора Дерн і її сукня з лебедя,
і навіть Харрісон Форд, який, попри похилий вік (акторові вже 78 років, на хвилиночку!), не побоявся приїхати на церемонію
Переможця в категорії «Найкраща актриса другого плану» оголошував Бред Пітт,
і це, мабуть, стало для лауреатки премії Юн Йо-Чжон навіть більшим подарунком, ніж сама статуетка. У будь-якому разі свою промову вона почала з зізнання, що нарешті побачила Бреда наживо, і це особливо цінно з огляду на те, що його компанія Plan B продюсувала фільм «Мінарі», який приніс акторці перемогу
Деніел Калуя, одержуючи нагороду як найкращий актор другого плану (за роль у фільмі «Юда і чорний месія»), був украй спокійний,
а британка Еміральд Феннел, котрій «Оскар» приніс сценарій до стрічки «Дівчина, що подає надії», навпаки, емоцій не приховувала
Коли ж настав час позувати з заслуженими призами, тішилися всі:
і творці музики до мультфільму «Душа» Джон Батіст, Трент Резнор та Аттікус Росс,
й автори найкращої пісні Тіара Томас, H.E.R. і D'Mile (Fight for you з фільму «Юда і чорний месія»),
і група стрічки «Земля кочівників»
Видається, Френсіс Макдорманд шкодує, що не взяла маленької маски для свого нового друга - доводиться рятувати його від коронавірусу пальцями
І так, якщо вам цікаво, то Юн Йо-Чжон таки дістала заповітну світлину з Бредом Піттом
Підбиваючи підсумки, скажу лише, що на відміну від «Золотого глобуса», трансляція якого була сповнена збоїв і технічних проблем, «Оскару» пандемійний формат пішов на користь: «вокзальна» церемонія вийшла камерною та дуже затишною. Передбачувано головним тріумфатором стала «Земля кочівників» - нагород у неї лише три, натомість головні: найкраща жіноча роль, найкращий режисер і найкращий фільм. Так само передбачувано за бортом лишилися Крістофер Нолан зі своїм «Тенетом» (стрічка одержала тільки один технічний «Оскар» за найкращі візуальні ефекти) й Аарон Соркін із «Судом над чиказькою сімкою». Зате фільму Девіда Фінчера «Манк» усе ж удалося перервати смугу невдач і здобути дві статуетки - за роботу художників-постановників й оператора. Ще одне несподіване, але справедливе рішення кіноакадеміків - присудити звання найкращого актора Ентоні Хопкінсу за роль у стрічці «Батько», попри те що перемогу тут передрікали Чедвіку Боузману, який помер минулого року, за його останню роль у «Ма Рейні». Втім, до церемонії Хопкінс не доїхав, натомість записав відеозвернення, де подякував Кіноакадемії та вшанував пам'ять колеги, що пішов.
Одне слово, я результатами «Оскара-2021» задоволена. А ви?
Jaehyuk Lee/A.M.P.A.S. via Getty Images, AMPAS/ABC via Getty Images (2), ABC via Getty Images (17)
Matt Petit /A.M.P.A.S. via Getty Images (6), Todd Wawrychuk/A.M.P.A.S. via Getty Images (6)