Перші весняні вихідні вже на порозі, і для повного щастя у цьому рівнянні бракує дрібнички - новини про яку-небудь гучну прем'єру. Але й вона, на втіху шанувальникам творчості «Дизель Студіо», теж буде: вже завтра на каналі СТБ стартує проект Dizel Night. Новинка має перспективний вигляд: по-перше, ведучими шоу стала популярна на українському телебаченні (а надто - в аудиторії мовників SLM) трійця, що складається з Дмитра Танковича, Григорія Решетника та Єгора Крутоголова, а по-друге, гумористичний жанр у нас у принципі затребуваний, і не лише у студії «Квартал 95» виходить орати це поле.
Утім, усе вищесказане - лише припущення, а ми з вами полюбляємо факти. Тому сьогодні, дотримуючись традиції, спробуймо передбачити не абстрактний, а цілком конкретний результат прийдешньої прем'єри. Діятимемо за старою, проте ефективною схемою: спершу я встановлю кілька орієнтирів, а ви, вивчивши їх і ввімкнувши власну інтуїцію, спробуєте спрогнозувати цифри дебютного випуску нового проекту. Готові? Тоді рушаймо.
Почну, мабуть, із того, що говорити про шоу почали задовго до його прем'єри: в червні минулого року в інтерв'ю для MBR шеф-редактор «Дизель Студіо» Олексій Бланар уперше розкрив його подробиці. Тоді у проекту ще не було назви, проте жанр (late-night з елементами бурлеску) та день виходу (субота) вже були визначені. Ба більше, дебютні випуски могли з'явитися в ефірі СТБ набагато раніше: за словами Бланара, їх готували ще на осінь 2020-го, але через карантин, що завадив виробництву, прем'єру перенесли на нинішню весну. Про ставки, які ще до старту зйомок у «Дизель Студіо» робили на Dizel Night, теж можна здогадатися з коментарів Олексія: він запевняв, що такого на українському телебаченні ще ніхто не робив, анонсував, що в шоу братимуть участь не лише українські, а й західні зірки, а референсом сміливо називав легендарний американський проект Saturday Night Live.
У продакшена, як бачите, повно амбіцій, і це, загалом, недивно: той самий Олексій Бланар стверджував, що за виробництво Dizel Night відповідає виключно «Дизель Студіо», а участь СТБ обмежується подаванням різноманітних ідей. Згодом, щоправда, офіційна версія злегка змінилась: у пресрелізі СТБ від 12 лютого 2021 року керівний директор СТБ Людмила Семчук уже казала, що проект - спільне розроблення обох сторін. Утім, це вже деталі, котрі на цифрах навряд чи якось позначаться, а от що може вплинути на них найбезпосередніше, то це програмування каналів-конкурентів.
Певна річ, уважати шоу «Маска» від каналу «Україна» прямим конкурентом гумористичному проекту не можна, проте не забувайте: кількість глядачів в Україні обмежена, а минулої суботи «Маска» зібрала частку 15,7% за аудиторією 18-54 (50+) та 22,7% за аудиторією 18+ (50+)
Куди логічніше уявити протистояння новинки від «Дизель Студіо» з «Вечірнім кварталом» на «Плюсах». Щоправда, останній зараз виходить не з прем'єрними випусками, а з повторами, і минулої суботи проект зібрав частку 7,8% за 18-54 (50+) та 7,9% за 18+ (50+)
Ані «Новий канал», ані ICTV серйозної конкуренції побратиму за холдингом не становитимуть: перший крутитиме фільм «Боги Єгипту», а другий - «Людей у чорному - 2»
Якихось особливих заходів із розігріву слота перед прем'єрою СТБ не вживав. Минулої суботи ввечері на каналі вийшов черговий епізод шоу «МастерШеф. Професіонали - 3 », який зібрав частку 10% за 18-54 (50+) та 7,4% за 18+ (50+). Але щоб на руках у вас було якнайбільше фактів, я традиційно заглибилася в матчастину та накопала середню частку слота в березні 2020 року - вона становила 7,33% за аудиторією 18-54 (50+) та 5,43% за 18+ (50+), причому в першій половині місяця в ньому йшли радянські комедії (наприклад, «Джентльмени удачі» й «Іван Васильович змінює професію»), а в другій - випуски «Хата на тата - 7». Також зважте на те, що за рік показники СТБ трохи підросли: середня частка вечірнього слота суботи в лютому 2021-го становила 8,01% за 18-54 (50+) та 5,85% за 18+ (50+).
Позаяк, як сказав Бланар, аналогів Dizel Night на українському телебаченні ще не було, то й порівнювати проект щодо цього немає з чим. Натомість можна згадати, як вітчизняний глядач уперше зустрів продукцію «Дизель Студіо»: їхнє «Дизель Шоу» стартувало на ICTV у травні 2015 року, і прем'єрний випуск зібрав 9,82% за 18-54 (50+) та 8,56% за 18+ (50+). Це, якщо ви забули, була п'ятниця, а середня частка дня в мовника тоді трималася на рівні 7,49% за 18-54 (50+) та 6,75% за 18+ (50+).
Сліпо орієнтуватися на ці цифри, втім, теж не варто: за минулі роки українці ще більше полюбили продукцію продакшена, і в березні минулого року, коли на ICTV розпочався шостий сезон проекту, його прем'єра зібрала вже 15,65% за 18-54 (50+) та 17,6% за 18+ (50+) за середньої частки п'ятниці 10,7% та 9,91% відповідно.
Ще один нюанс, який потрібно взяти до відома, - це те, що продукція «Дизель Студіо» здебільшого асоціюється у глядача з каналом ICTV, а нове шоу вийде на СТБ. З іншого боку, готувати свою аудиторію до чогось такого в SLM почали ще минулого року, коли серіал «Татусі» перемістився з одного мовника на інший. Просто зараз ви зможете зрозуміти, чи пішло рокірування на користь проекту: дебютний епізод першого сезону, що вийшов на ICTV у вересні 2018-го, зібрав частку 9,67% за 18-54 (50+) та 8,39% за 18+ (50+), а перша серія другого сезону, яку показали на СТБ у травні 2020-го, - 8,8% за 18-54 (50+) та 6,14% за 18+ (50+).
Середня частка всього сезону на ICTV становила 9,08% за 18-54 (50+) та 6,99% за 18+ (50+) (за середньої частки будніх за період показів 9,09% та 7,48% відповідно), а аналогічні показники СТБ трималися на рівні 8,5% та 5,92% (за середньої частки будніх за період показів 7,71% та 6,28%).
Ну й наостанок я приберегла для вас те, що може висвітлити питання сприйнятливості вихованої на великих студійних шоу аудиторії СТБ до гумористичного контенту. Про показники «Татусів» ви вже знаєте, але ще навесні 2018-го канал провів цікавий експеримент, показавши своїм глядачам сезон гумористичного ток-шоу «Вечір із Наталією Гаріповою». Проект виходив в ефір по суботах (середня частка цього дня в період трансляції становила 7,71% та 6,22%), його дебютний випуск зібрав частку 8,59% за 18-54 (50+) та 8,01% за 18+ (50+), а середня частка сезону становила 6,16% та 5,39%. Для продовження на другий сезон цього виявилося замало, тож робіть висновки.
Тепер ви обізнані й озброєні, лишилось дослухатися до власної інтуїції та вибрати потрібний варіант. Отже, скільки ж збере прем'єрний випуск Dizel Night?