Здається, що карантин оголосили буквально вчора, а тим часом кінця добігає третій тиждень життя українців в особливому режимі. Впевнена, ви вже встигли як слід скучити за походами в кіно та прем'єрами нових фільмів, але тут мені вас потішити, на жаль, нема чим: кінотеатри й інші місця масових скупчень народу будуть зачинені до 24 квітня. Все, що за таких умов лишається шанувальникам контенту, - розвивати звичку споживати його вдома.
Розуміючи, що самим традиційним телебаченням відрізаний від великих екранів глядач ситий не буде, в перші дні карантину я превентивно вирушила по його слідах - уже тоді досвід у дуеті з інтуїцією підказували: якщо десь і з'явиться натовп, який вимагає карантинних видовищ, то це на просторах VoD-сервісів. Тому звернулась до найбільших українських платформ із проханням відстежити статистику та змалювати тренди дивлення співвітчизників.
Відгукнулися, щоправда, не всі. Проте навіть наявних показників досить, аби зрозуміти: у важкі часи, коли контент у дефіциті, а його споживачі змушені проводити велику частину часу вдома, стримінги працюють особливо активно, й аудиторія дякує їм за це стабільним приростом. Та й чи могло бути інакше, коли кіно тепер живе лише в онлайні, а з нагоди карантину багато майданчиків у терміновому порядку почали розширювати свої бібліотеки? Загалом, з увідними розібралися, переходьмо до суті.
OLL.TV («Медіа Група Україна»)
Позаяк пандемія вплинула не лише на світ медіа, а й на всі більш-менш людні івенти, початок карантину приніс онлайн-сервісу МГУ сумні новини: доки є COVID-19, футболу (і, відповідно, футбольних трансляцій) не буде. Втім, в OLL.TV таки зуміли знайти вихід і від 20 березня порожнечу, що утворилася, заповнили купою українських прем'єр, серед яких «Додому» Нарімана Алієва та «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча. Це лише два наші кінохіти останнього часу, але взагалі-то сервіс готовий запропонувати клієнтам справжній нон-стоп марафон національного кінематографа - у програмі передбачені релізи фільмів-номінантів на «Золоту Дзиґу» як нинішнього, так і минулих років.
А кому цього буде мало, майте на увазі: від 18 березня майданчик відкрив безкоштовний доступ до понад 200 західних серіалів, серед яких «Світ Дикого Заходу», «Новий тато» та «Чужинець». Проте пам'ятайте - ця пропозиція обмежена в часі й буде доступна протягом двох тижнів для вже існуючих користувачів і протягом тижня для новоприбулих.
Щодо статистики OLL.TV директор платформи Борис Данилов про перший тиждень ізоляції розповів ось що: «Від моменту введення карантину дивлення на сервісі OLL.TV в будні зросло майже на чверть (23,95%). Також відбувся незначний перерозподіл лінійного перегляду і VoD - контент за запитом відібрав кілька відсотків у телеканалів. Загалом це зростання відбулося за рахунок збільшення часу перегляду існуючими користувачами. Явних сплесків нових підключень через карантин ми наразі не спостерігаємо. Звісно, призупинення футбольних чемпіонатів і турнірів призвело до зменшення нових футбольних підключень. У той самий час користувачі спортивних підписок стали активно підключати та дивитися кіноканали і VOD: фаворити їхнього перегляду - бойовики». Що ж, сподіваюсь, позитивна динаміка збережеться.
Megogo
Як і в разі з колегами з OLL.TV, у Megogo теж є декілька козирів у рукаві, що напевно припадуть до смаку нудьгуючим глядачам. По-перше, новим користувачам надається можливість пробної місячної підписки за 1 грн. Щоправда, це стосується лише пакета «ТБ і Кіно: Оптимальний», а за доступ до максимальної кількості фільмів і телеканалів доведеться заплатити 25 грн. По-друге, на період карантину сервіс додав до бібліотеки безкоштовного контенту близько сотні стрічок, причому подивитись їх можуть усі бажаючі - навіть без попередньої реєстрації.
Ну а щоб життя під замком було не тільки корисне, але й приємне, платформа розжилася черговим власним інтерактивним каналом, котрий закликає лишатись удома навіть назвою - [М] #stayhome HD. Тут, як зазначають у компанії, зібрані найдобріші фільми про дружбу та кохання, і це, видається, чудовий варіант для тих, кому за нинішніх часів тривожно.
На моє прохання директор із маркетингу та стратегії Megogo Іван Шестаков зібрав і детально розглянув статистику сервісу. Період тут той самий, що й у OLL.TV - перший карантинний тиждень: «Проаналізувавши статистику від 16 до 22 березня, ми побачили - існуючі користувачі стали проводити більше часу з Megogo як вихідними, так і будніми днями. Порівнюючи динаміку за цей період, ми фіксуємо зростання дивлення на 31%. Показовішими стали саме вихідні. Збільшився перегляд і кіноконтенту, і телебачення. Щодо кількості нових користувачів (підписників і незареєстрованих користувачів сервісу) ми побачили зростання десь на 16%».
1+1 video («1+1 медіа»)
Діджитал-майданчик «Плюсів» 1+1 video теж устиг зреагувати на карантин: перший місяць доступу всім новачкам надається безкоштовно. А ще платформа ввела нові періоди підписки, які дозволять зекономити в майбутньому - погодьтеся, на тлі глобальної кризи це приємний бонус.
Щоправда, зі змістом тут не так райдужно, як у конкурентів: глядачам доступний увесь контент мовників групи «1+1 медіа», близько десяти українських фільмів і ще трохи закордонних стрічок. Попереджаю одразу - по голлівудські прем'єри на 1+1 video ходити не варто, натомість випуски «Голосу» та численні документалки холдингу можна дивитися нескінченно (і в HD-якості!).
На мій запит про те, як перший тиждень карантину вплинув на відвідуваність платформи, відповіла ціла група діджитал-аналітиків команди 1+1 Digital: «Роботи платформи показали, що за сім днів (із 13 по 19 березня) кількість переглядів відео зросла на 17,24%, якщо порівняти з попереднім періодом (6-12 березня). Найвища активність при цьому спостерігалась у вихідні - 13, 14 та 15 березня. За тиждень пік переглядів відео на платформі був у неділю (15 березня), коли їхня кількість зросла на 65,60% (проти неділі 8 березня). Аналізуючи години переглядів, найбільше в онлайн-трансляції неділі на платформі мали наступні проекти: 19:30 - «ТСН-тиждень» (канал «1+1»; на 71,59% більше відеопереглядів); 21:00 - «Голос країни» (канал «1+1»; на 20,20% більше відеопереглядів); 14:00 - ЧУ «Зоря» - «Шахтар» (канал УНІАН); 16:55 - ЧУ «Динамо» - «Десна» (канал «2+2»). Найбільшу частку недільних переглядів принесли «Голос країни» та «ТСН-тиждень». Якщо простежити динаміку за кількістю користувачів і переглядами сторінок 1plus1.video, то кількість із 13 по 19 березня залишалась майже такою самою, як і попереднього тижня. Втім, особливо позитивна динаміка трафіку спостерігалася першими карантинними вихідними - 13, 14 та 15 березня, коли кількість користувачів зросла на 9%, 16% і 31% відповідно, коли порівняти з попередніми».
Також я хотіла детально розповісти вам, які карантинні справи в діджитал-майданчика StarLightMedia, та не судилося - там на запит відповіли лише тим, що їхні показники зросли, хоча статистики не надали. Хай там як, тепер ви знаєте: на українському медіаринку є й ті, кому глобальна ізоляція йде на користь, і це не може не тішити. Головне, пам'ятайте - тільки легальний контент принесе вам радість.