Якби свята з нагоди закінчення року не було, його безперечно варто було би вигадати. З одного боку, коли ще можна ум'яти цілу миску шкідливого олів'є (і закусити її каструлею холодцю), не відчуваючи на собі засуджуючих поглядів домочадців? А з іншого - це чудова нагода підбити підсумок подій, сенсацій та емоцій, які світ переживав протягом останніх 365 днів.
Хтось із вас напевно вважає: винесення остаточного вердикту року, що минає, - особиста справа кожного. Але найбільші медіакорпорації світу роблять усе можливе, аби перетворити цей процес на сеанс групової терапії. Для цього вони резюмують пережите планетою в усіх можливих форматах, а нам із вами лишається тільки переглянути та визначитись, бачення якого бренду найбільше збігається з нашим.
Передовиком звітів традиційно виступає Google. Ви вже знаєте результати його проекту Zeitgeist, та то лише суха статистика, що ґрунтується на користувацьких запитах. Набагато зворушливіше, емоційніше і яскравіше корпорація підбиває підсумки за допомогою роликів Year In Search. Судячи з відео, 2019 рік минув під прапором супергеройства - як у кіно, так і в реальному житті:
Не відстає від старшого брата і YouTube зі своїм щорічним проектом Rewind. Торік відеосервіс піддали гострій критиці за те, що у своїх підсумках він не врахував інтересів користувачів, намагаючись догодити корпораціям: ролик за 2018-й виявився рекордсменом за кількістю дизлайків. Нинішнє відео YouTube почав із вибачень та обіцянки, що отепер усе буде інакше. Втім, це не дуже допомогло: Rewind-2019 теж розкритикували, і на сьогодні в ролика майже 8 млн дизлайків. Та подивитися його все ж таки варто:
Там, де є світлий бік користувацьких запитів та інтересів, має бути і темний. За нього цього разу відповідає компанія Pornhub. Попри те що коник майданчика - відеоролики, у підбитті підсумків їх вирішили не використовувати. Замість них Pornhub опублікував багато цікавої статистики, вивчення якої напевно принесе допитливим не менше задоволення, ніж основний контент сервісу:
Pornhub, самі бачите, є чим хвалитися: за 2019 рік майданчик зафіксував 42 млрд користувацьких відвідувань, а ще на сайт завантажили рекордну кількість контенту - понад 6,8 млн роликів. Їхня загальна тривалість - близько 170 років, тож якби користувачі почали дивитися їх один за одним іще 1850-го, то продовжували б донині
А ось такий вигляд, за версією Pornhub, мають теми, що визначили 2019-й. Було, скажімо так, соковито, але дайте відповідь: вас теж бентежить популярність категорії «Прибульці»?
Цікавитесь відеоконтентом, однак пристойнішим? Тоді зверніть увагу на підсумки сервісу TV Time: у них зібрана інформація про серіали року, що минає, які користувались найбільшою популярністю у «запійних» глядачів. Спершу пройдімося по шоу від стримінгів, кабельних і навіть ефірних каналів:
Хто б міг подумати, «Як я зустрів вашу маму» досі дивляться!
А ось такий вигляд має ТОП-20, якщо сконцентруватися лише на онлайн-платформах
Ресурс Rotten Tomatoes, котрий є одним із найавторитетніших майданчиків для кінокритиків, презентував цілу купу підсумків із теми кіно - тут вам і жанровий топ (комедії, жахи, супергероїка тощо), і рейтинг фільмів за «свіжістю», навіть є список найкращих стрічок за 2010-ті. На жаль, майданчик вирішив не обтяжувати себе ані відеозвітом, ані бодай інфографікою, тому вивчати списки вам доведеться самостійно.
Я ж покажу вам переможця в моїй улюбленій категорії. Ось він, фільм, який узяв 2019-го найбільшу кількість нагород на фестивалях по всьому світі
Інший кіноресурс, IMDb, у бочці меду під назвою «згадаємо рік, що минає, з посмішкою» традиційно виступив із ложкою дьогтю - сумним та трагічним роликом In memoriam, де згадуються знаменитості, котрі залишили цей світ:
Минулого року відео здавалося мені задовгим, і цього разу відчуття аналогічні
Тепер припиняйте сумувати, адже веселошів 2019-го теж було достатньо. Так, наприклад, лажали у прямому ефірі ведучі американських новин:
А таким рік запам'ятався проектові «Late Night із Сетом Маєрсом»:
Логічно, що на своє бачення року претендують і ті, хто щодня працює з інформацією. І нехай ніхто з новинних видань наразі не вмістив цілого 2019-го в один ролик, змагання між ними щодо того, хто зуміє красномовніше за інших розповісти про звітний період, уже стартувало.
Компанія CNN не вперше демонструє переконаність, що фотографії працюють краще за відео. Рік, що спливає, тут воліють запам'ятовувати покадрово, причому відразу у трьох напрямках: новини, розваги та спорт
Ну а головний у світі фахівець із фото - платформа Getty Images - традиційно зібрала основні тренди року в усіх сферах: від економіки та технологій до стосунків між людьми, життєвих філософій і споживаних нами продуктів
А в корпорації ВВС вважають, що будь-якій ніші потрібні не лише фото, але й текстові підсумки. Притому абсолютно неважливо, про що йдеться: тут вам і спорт, і кіно, і навіть королівське сімейство
Цілком можливо, цим списком кількість медіакорпорацій, котрі бажають висловитися про рік, що минає, не обмежиться, тим паче часу ще вдосталь. Та нехай особисті підсумки для кожного з вас будуть важливіші і цінніші й до наступного звітного періоду ви увійдете сповненими сил, надій та очікувань.