Як я вже неодноразово казала, грудень можна порівняти з вечором п'ятниці: саме час складати плани на понеділок, з котрого почнеш нове життя. От багато які компанії зараз і займаються малюванням схем, аби для досягнення амбітних цілей почати їх реалізовувати наступного року.
Незалежна асоціація мовників (НАМ) наприкінці року теж вирішила підбити підсумки й оголосити про важливі зміни. Тим паче інший привід якнайслушніший - НАМ виповнилося цілих 20 років!
На це закрите свято вдалося потрапити й мені, а тому розповім вам, хто був на презентації та про що на ній говорили.
В очікуванні початку гостям було чим зайнятися
Юрій Артеменко, щоправда, віддав перевагу над шампанським бесідам із колишніми колегами з Нацради
І вельми серйозним, судячи з усього
А Оксана Панасівська в цей час спілкувалася з гостями та напевно нервувала в очікуванні презентації
Ну а хтось міг спокійно випити вина. Його, до речі, в певний момент довелось доносити, адже через технічні неполадки початок перенісся мало не на годину
Коли всі проблеми були нарешті розв'язані, гостей попросили зайняти свої місця та подивитися презентацію. Вона була практично кругова, оскільки проектори спрямували на кожну стіну залу. Дуже ефектно, я вам скажу.
У презентації йшлося про досягнення НАМ за 20 років та про досягнення регіональних каналів, яким асоціація допомагає. Аби ви розуміли, за цей час школа НАМ, наприклад, випустила 252 людини, а навчальних годин було проведено 1920!
Далі вийшла перша група спікерів - почесний голова НАМ Тетяна Лебедєва, виконавчий продюсер Катерина М'ясникова та виконавчий директор студії Vintage Web Production (саме вона допомагала розробляти новий дизайн НАМ) Ольга Шевченко.
«У нас сталися зміни, ми змінили айдентику, та, що важливо, залишились наші головні принципи. Один з яких полягає в тому, що ми непереможні, коли разом, і разом ми здатні на все», - почала Тетяна Лебедєва.
А продовжила Катерина М'ясникова, котра повідомила, що НАМ, як і раніше, буде НАМом, проте перше та останнє слово в назві змінились.
«Тепер ми Національна асоціація медіа, - оголосила вона. - Все ж таки діджиталізація витісняє таке поняття, як «мовники», в нашому випадку. Ми розуміємо, що потрібно працювати ще й з онлайн-медіа. Також у нас змінилися кольори - зараз вони соковитіші. Новою айдентикою хочемо показати, що НАМ - це спільнота й вона величезна».
Потім Катерина продемонструвала спеціальний презент, підготований для кожного гостя, - фоторамку з новим логотипом, і непросту, а з прогнозом на найближчі три роки. Хтозна, раптом виявиться пророчим?
Сам логотип - це, коли що, не кардіограма, як багато хто подумав, а стилізоване зображення модуляції
«Зараз саме час для всіх медіа взяти на себе відповідальність і самостійно регулювати свою діяльність. Або робити це спільно з державою, - продовжила Катерина. - Дуже важко домовлятись, що показувати в кадрі, а що - ні. Та все можна прописати в законі, який ще довго писатиметься та ухвалюватиметься. Тому це завдання - саморегулювання - поки на нас».
Далі Оксана Панасівська заінтригувала присутніх інформацією, що новоспечений продакшен НАМ, котрий вона очолює, готує «такеееее», проте, що саме, все ще сказати не може. Ну і вчергове нагадала всім, які добрі проекти були реалізовані регіональними каналами за підтримки «Лабораторії форматів», хоча деякі спершу до самої ідеї поставилися скептично. Детальніше про формати я вам уже розповідала. До речі, одному з регіональних каналів за допомогою запуску проекту «Лабораторії» вдалось за рік збільшити прибуток на 70%!
І звісно, одна з головних цілей - діджиталізація.
«Ми ж усі хочемо, аби медіа були прибуткові, прогресивні та класні, - говорить керівник діджитал-центру НАМ Наталія Беднарська. - Всі медіа зараз повинні тримати руку на пульсі й уміти вивчати статистику, потреби аудиторії; аналізувати, куди рухатися. Саме діджитал-інструменти дають можливість розуміти аудиторію. Ми розвиваємо свої сервіси, проводимо дослідження, які допомагають медійникам знайти синергію з аудиторією».
На цій ноті спілкування продовжилось за неформальних обставин, а я вирішила докладніше розпитати Катерину М'ясникову про зміни в асоціації.
- Катерино, для початку хотіла би з'ясувати, чи змінюються зобов'язання НАМ із заміною слова «незалежна» на «національна» в назві?
- Юридично це просто зміна назви. Раніше були суворіші правила, які - точно не скажу, але зараз уже простіше. По суті, ми ж і є національною асоціацією, бо працюємо в усіх областях України. Жодних нових зобов'язань за собою зміна назви не тягне.
- Як довго розроблялась нова айдентика? І чому модуляція?
- Вона розроблялася довго, трохи менше року. Команда Vintage Web Production - дуже професійна. Ми подавали їм свої ідеї, їх брали в роботу, нам усе подобалося. Обрали саме варіант модуляції, адже він позначає багато наших ініціатив, процесів, людей, з котрими ми працюємо. І в цій модуляції - той темп, той імпульс, який ми задаємо. Із сірого й оранжевого кольорів ми переходимо на червоний.
- Заміна «мовників» на «медіа» в назві має на увазі, що ви вже почали працювати не лише з теле- та радіокомпаніями, а й з онлайн-медіа. Це так?
- Так. Зараз у нас є декілька регіональних онлайн-видань, той самий «Житомир. Інфо». Взагалі майже всі ці представники в НАМ уже давно, вони вчаться в нас у школі, тому нікого нового ми не набирали. Онлайн-медіа ми теж вчимо, як робити якісний контент, як його монетизувати та вдосконалювати. І телевізійники, і радійники, і представники регіональних онлайн-медіа однаково вчаться разом, на одних базових курсах.
Що ж, із нетерпінням чекатиму кінця 2022 року - саме тоді НАМ, напевно, відзвітує про результати реалізації плану на найближчі три роки.