На початку тижня Рада з державної підтримки кінематографії провела чергове засідання, котре багато з кінематографістів вважав останнім у 2019-му. Від того перелік питань виявився дуже довгим, а члени Ради надзвичайно швидко погоджували контракти з переможцями останніх двох пітчингів. Раді необхідно завершити розподіл бюджету на цей рік і не переносити суми на наступний, тому головним питанням до творців фільмів було, яку саме частину державних коштів вони планують отримати цього року.
Отже, Рада підтримала такі проекти:
Фільм «Злочин актриси Мариськіної», ТОВ «ТРАФІК ФІЛМЗ» - 1,48 млн грн (100% загальної вартості);
Фільм «Евакуація», ТОВ «Міжнародний продюсерський центр ФОР-ПОСТ» - 3,35 млн грн (100%);
Фільм «Папині кросівки», ТОВ «Пронто фільм» - 1,49 млн грн (100%);
Фільм «Бурштинові копи», ТОВ «Кінохіт Ю ЕЙ» - 11,6 млн грн (75%);
Фільм «Межа забуття», ТОВ «Спільна Перемога Продакшн» - 11,95 млн грн (100 %);
Фільм «Місія космос», ТОВ «Спільна Перемога Продакшн» - 3,36 млн грн (80%);
Фільм «Подарунок», ТОВ «Пират» - 1 млн грн (100%);
Фільм «Спас», ТОВ «ТАБОР» - 12 млн грн (80%)
Фільм «Дім», ТОВ «Маніфесто 18» - 1,975 млн грн (100%);
Фільм «Маляр», ТОВ «В'Ю ЛАБ» - 1,5 млн грн (100%);
Фільм «Свіжина», ТОВ «Т.Т.М.» - 1,98 млн грн (80%);
Фільм «Моргенштерн Діви Марії», ТОВ «Т.Т.М.» - 1,975 млн грн (80%);
Фільм «1937.Червоний терор», ТОВ «РРП ГРУП» - 2,293 млн грн (100%);
Фільм «Залізні метелики», ТОВ «Вавилон'13» - 2,3 млн грн (54%);
Фільм «Слоуни», ТОВ «Кінокомпанія 2016» - 1,797 млн грн (100%);
Фільм «Памфір», ТОВ «БОЗОНФІЛМ» - 21,4 млн грн (76%);
Фільм «Я, Ніна», ТОВ «Яніна Соколова Продакшн» - 11, 787 млн грн (70%);
Фільм «Донбас-Гімалаї», ТОВ «Трумен Продакшн» - 3,1 млн грн (85%).
Попри швидкий темп прийняття рішень, до певних проектів у Ради все ж виникали запитання. Так, наприклад, сталося зі стрічкою «Бурштинові копи». Виявилося, що у проекті було змінено графік запланованих робіт, і це начебто пов'язане з ситуацією навколо Одинадцятого пітчингу та зайнятістю оператора. Андрій Халпахчі нагадав, що Рада отримала багато зауважень саме через цей проект, і зміни графіку виглядатимуть як не надто серйозне ставлення, а тому запропонував якось вирішити питання з оператором і почати виробництво за планом. Проте, найбільш проблемним членам Ради могло видатись те, що творці фільму вирішили забрати цього року меншу частку коштів держпідтримки, ніж планувалось. Адже Рада має освоїти бюджет цього року в повній мірі, а не перекидати на наступний. Домовленість була досягнута, контракт з Держкіно узгоджений, але це забрало таки достатньо часу.
Питання про надання державної субсидії для участі творчої групи у міжнародній сценарній лабораторії Kids Kino.Lab у Познані (з метою популяризації проекту національного повнометражного дитячого ігрового фільму «Коло життя») перший раз розглядалося на минулому засіданні. І ще тоді членів Ради не задовольнило це формулювання, бо проекта ще не існує як такого, до того ж Рада не розглядає питання девелопменту. Отоже, команду, що подавала запит на держпідтримку, просили переформулювати його на наступний раз. А вчора повернулись до того, з чого починали, - довгих розмов. Сергій Зленко пропонував навіть привозити іноземних спікерів в Україну - так було б більше користі від витрачених державою коштів, ніж витрачати майже 120 тис. грн на поїздку однієї персони. Зійшлися на тому, що творча група перегляне запроси та формулювання, а Рада запланує це питання на наступне засідання.
Також розглянули звернення продюсера Володимира Яценка щодо перенесення строків виробництва фільму «Світлячок» до 26 грудня 2020 року. Додатковий рік на виробництво, за словами продюсера, необхідний для того, щоб повністю переробити весь проект, але з тою самою командою і без додаткових грошей з бюджету. Причиною змін у проекті Яценко назвав значний вплив серіалу HBO «Чорнобиль». На що Андрій Дончик відмітив, що, може, зараз був би саме час для «Світлячка», а Людмила Горделадзе поцікавилась, що наразі вже зроблено. Володимир Яценко розповів, що вже був проведений кастинг, знайдені всі локації, створені костюми та пресети по графіці. Мало бути 12 знімальних днів, частина зйомок планувалася у Німеччині та Угорщині, але відбулися зміни: тепер лише Угорщина і Україна. Бюджет, за словами продюсера, лишиться у межах запланованих 9 млн. Угорська сторона вже погодила зміну термінів, то ж Рада також підтримала це рішення.
Про відтермінування проекту звернулося до членів Ради і ТОВ «Директорія кіно» - просили перенести завершення виробництва стрічки «Пофарбоване пташеня» до 31 березня 2020 року, бо мають зміни у копродукційній схемі. Справа в тому, що прем'єра у Венеції допомогла залучити додаткові інвестиції, то ж має відбутися аудит та розподіл авторських прав. Також змінився хронометраж - зі 105 хв до 196 хв. Фільм було знято на 35 мм чорно-білу плівку, чеська сторона повністю взяла на себе проявку. Андрій Халпахчі поцікавився, чому в Чехії фільм вже презентовано, а в Україні ще ні. Відповідь: там простіше з прокатними свідоцтвами.
Після обговорення Рада таки погодилась на відтермінування аж до березня, хоча попередньо у порядку денному зазначався кінець січня, а також узгодила зміну хронометражу, якої теж не було у порядку денному.
Дуже скромні суми просили у Держкіно маркетологи фільму «Чорний Ворон» - лише 199 тис. грн на промоцію. У відповідь на запитання членів Ради про очікуванні касові збори було озвучено суму 3-4 млн. Рада, звичайно, погодилась виділити вказані кошти, та висловила сподівання, що фільм таки отримає кращі результати по касі.
Рада підтримала постфактум (тобто вирішила компенсувати) участь анімаційної стрічки «Кохання» у кінофестивалях в Загребі та Аннесі. Таке ж рішення було прийняте і по Міжнародному кінофоруму «Тернопільська кінохвилька», що відбувся з 13 по 15 листопада 2019 року, та по проведенню Днів українського кіно в Гданську, що відбудуться з 13 по 15 грудня 2019-го.
Фінансову підтримку від Держкіно отримають і організатори круглого столу на тему «Яке кіно потрібно українському глядачу» у грудні 2019 року - Рада узгодила.
А от розгляд пункту про фінансову підтримку Фестивалю молодого кіно «10 Муза» затягнувся, і слухати його було дуже важко. Вочевидь, особі, що доповідала за цим питанням, теж було важко, и не лише з українською, а й із презентацією ідеї загалом. Страшним суржиком представниця фестивалю понад 20 хвилин намагалася донести членам Ради з державної підтримки кінематографії, як важливо підтримувати українську кінематографію, бо українське кіно дуже хороше. Будь-які спроби членів Ради з'ясувати, як буде функціонувати зазначений фестиваль - критерії відбору фільмів, що саме та в яких кінотеатрах збираються показати - ні до чого не призвели. Отже, Рада не підтримала організацію та проведення фестивалю.
Питання про надання державної субсидії Міжнародному кінофестивалю «Бригантина» розглядалося в подібних умовах. Минулого разу організатори виявились зовсім не підготовленими: не мали розробленого плану, програми та попередніх домовленостей, а головне - не отримали дозволу від інших відомств на проведення цього заходу на окупованих територіях. Цього разу змінили локації, аби не морочитись із узгодженнями, та все ж таки не встигли підготувати переконливу конкретику. У результаті, це питання теж було відхилено.
Нарешті, питання підтримки популяризації національних фільмів в рамках проведення «Міжнародної інформаційно-рекламної кампанії щодо введення системи кеш-рібейтів в Україні» протягом 4 місяців (з 1 грудня 2019 року по 30 березня 2020-го), адже з прийняттям закону про рібейти з'явилася і необхідність презентувати цю опцію міжнародній кіноспільноті. На розгляд Ради було запропоновано розміщення банерів і статей на знаних міжнародних онлайн-ресурсах та презентація нововведення на світових майданчиках. На все просили близько 500 тис. грн. Андрій Халпахчі наголошував важливість такого промо, а от Людмила Горделадзе висловилась, що дивно рекламувати те, чого ще, по суті, немає. Троє з членів Ради проголосували за, троє - утримались, то ж питання перенесене на наступне засідання.
Нагадаю, Рада збереться ще один раз цього року, після затвердження бюджету-2020. На цьому засіданні, окрім перенесених пунктів порядку денного, розглянуть можливості розподілу бюджету наступного року та мають оголосити конкурси.