Новорічна ніч дедалі ближча, корпоративів дедалі більше, а отже, найближчого тижня всі розмови будуть присвячені лише одному - як ми з вами пережили майже минулий 2021 рік. Напередодні його старту здавалося, що все кепське лишиться у 2020-му, й частково так сталося: пандемія хоч і не завершилась, але масова вакцинація допомогла її приборкати, повернулися подорожі, а віддаленка, хоч і не зникла остаточно, стала необов'язковою.
У будь-якому разі наступного тижня ви напевно не лише нарізатимете святкові салати: адже треба й особисті підсумки підбивати, куди ж без них. І тут на допомогу можуть прийти зведення колективних емоцій, дбайливо складені глобальними медіакорпораціями. Останні традиційно зі шкури геть лізуть, аби рік вам запам'ятався саме під їхнім брендом, а я не менш традиційно збираю їхні сподівання в одному місці.
Немає нікого, хто знався б на наших смаках і вподобаннях в аудіовізуальному контенті ліпше, ніж YouTube. Проте сервіс другий рік поспіль відмовився робити свій дайджест Rewind - причому цього разу не через пандемію, а з неназваних причин і назавжди. Втім, без солодкого користувачі майданчика не лишилися: натомість він улаштував цілий підсумковий марафон Escape 2021 - 24-годинний інтерактивний стрім, в якому взяли участь BTS, Doja Cat, Марк Робер й інші популярні виконавці та ютубери. Повноцінною заміною Rewind це не стало: в YouTube відразу заявили, що платформа продовжить експериментувати з різними форматами і надалі не лишатиме рік, який минає, без підсумків. Коли ж вам цікаво, що вийшло з проекту Escape 2021, рекомендую не витрачати доби свого життя та подивитися рекап заходу:
Google на відміну від «молодшого брата» традицій не зраджує: корпорація багато років поспіль підбиває підсумки як на глобальному, так і на локальному рівні. Про те, що і як гуглили українці, колеги з MBR розповідали у своєму телеграм-каналі, а загальносвітові результати року компанія зібрала в улюбленому мною ролику Year In Search:
Судячи з його лейтмотиву, цього року людство найбільше хвилювало питання, як усім нам відновитись. А ще 2021-й минув під знаком надії - на краще, на світ без хейту та дискримінації, а також на можливість іти вперед, попри все.
Кіно- й серіальні підсумки 2021-го не втомлюється підбивати ресурс IMDb. На відміну від минулого року єдиного ролика тут немає (принаймні наразі), натомість є купа списків на будь-який смак: найкращі фільми року, найкращі серіали, головні зірки та навіть найкращі постери.
Місце тут знайшлось усьому - від «Дюни» до «Круелли»,
від «Гри в кальмара» до «Ходячих мерців» (так, вони все ще ходять!)
Рекомендую все уважно вивчити, щоб не довелося тягти цей вантаж із собою у 2022-й, а коли завершите, подивіться найсумніше відео року від IMDb - ролик In Memoriam, присвячений зіркам, які залишили нас 2021-го:
Не знаю, як вам, а мені щороку під час перегляду таких відео здається, що знаменитостей у них несправедливо багато
Головною подією року для компанії Марка Цукерберга стало те, що тепер вона називається Meta, а не Facebook. Ребрендинг, утім, не врятував холдингу від численних репутаційних утрат, а також не порушив традиції підбивати підсумки. Щоправда, наразі вони у дещо зібганому вигляді - у блозі компанії поділилися тільки трендами кількох країн - Туреччини та Кенії:
Утім, у Meta зазначили, що багато трендів були однаково популярні в усьому світі - наприклад, Олімпійські ігри в Токіо
Крім того, соцмережі не зраджують традицій пропонувати користувачам створювати персоналізовані підсумки:
У Facebook це називається Year Together,
а в Instagram - Playback
А ось хто цьогоріч попрацював на славу, то це TikTok. Соцмережа зібрала головні тренди року (у своїх межах, звісно ж) у веселенькому ролику:
І це, мабуть, найповніший дайджест того, що відбувалося з нами 2021-го. Чи ви все ще не змирилися з простою істиною «сьогодні в TikTok, завтра скрізь»?
Не відстає від колег за цехом і Reddit - тут тренди теж зібрали у відеодобірці, забезпечивши її доволі прилипливим саундтреком:
Зізнайтеся, ви теж почали підспівувати
Головний світовий амбасадор креативного маркетингу - компанія PornHub - теж не сиділа склавши руки. Її підсумки можна вивчати у будь-якому вигляді:
У відео дівчина Арія (що важливо, повністю одягнена!) розповість, що головним глобальним запитом на майданчику в році, що минає, став «хентай»
А з повнішого текстового звіту випливає, по-перше, що Україна увійшла до першої двадцятки за відвідуваністю сайту,
а по-друге, що ми найбільше полюбляємо просто секс. І справді, хто сказав, що це нудно?
Бажаєте пристойніших підсумків? Тоді зверніть увагу на тих, хто щодня працює з інформацією, - кому, як не їм, знати, чим жив світ протягом року і з яким багажем іде в майбутнє.
Таким 2021-й був за версією видання TIME
А компанія CNN традиційно пропонує зафіксувати рік у світлинах - повну добірку з розбивкою за місяцями дивіться тут. До речі, схожий проект підготувала й компанія Getty Images, але про це я розповідала окремо
До кінця року лишається трохи понад тиждень, тож кількість охочих висловитися на тему підсумків напевно зросте. Але пам'ятайте: хай що корпорації думають про рік, який минає, ваші особисті підсумки завжди будуть важливіші. На них і зосередьтесь, аби почати наступний відрізок часу з чистою совістю та сяйливими очима.