Новий рік не за горами, і скоро на нас звідусіль посиплються підсумки і прогнози всіх мастей - поки мовчати пообіцяв лише YouTube. Британське видання Press Gazette, наприклад, вже приступило до дослідження того, з якими результатами ми увійдемо в 2021 рік, а головним об'єктом стали новинні медіа та журналістика в цілому. Ознайомитися з повним матеріалом можна тут, я ж наведу основні висновки з нього.
Перший з них оптимістичний: новинні медіа виявилися куди більш живучими і гнучкими, ніж про них думали, а тому перший рік пандемії позначився на них скоріше позитивно. За великим рахунком, це не сюрприз: новини як були товаром першої необхідності, так ним і залишаться, питання лише в способі доставки контенту споживачеві - і тут, звiсно ж, виграє онлайн. Як зазначається в матеріалі, ЗМІ, що працюють в діджіталi, навіть повертали кошти, які надавала їм влада. Сегменту, для якого друкована версія на першому місці, передбачувано довелося набагато гірше, і неодноразові локдауни пережили не всі.
Ще один цікавий висновок - про майбутнє редакцій. В Press Gazette упевнені, що їх традиційний вигляд, коли всі учасники процесу збираються під одним дахом, залишився в минулому і не повернеться навіть після пандемії. Це просто ні до чого: дистанційна робота продемонструвала свої переваги на ділі, і ймовірність, що всі новинні медіа остаточно перейдуть саме на цю модель, дуже висока.
Третій висновок невтішний для гігантів на кшталт Google і Facebook: війну на новинному полі вони, здається, програли, а виграла її звичайна розумна журналістика. Головна проблема платформ в тому, що вони відмовляються брати на себе відповідальність за контент, який у них з'являється, а в результаті світ отримує все більше божевільних конспірологічних теорій. Iнша справа, коли у матеріалів є автори, а у авторів - експертиза. В цьому випадку завоювати довгострокову довіру аудиторії набагато простіше.
По-моєму, все перераховане вище - перемога, тож як мінімум один тост за ось це все під ялинку у нас з вами вже є.