Ще півроку тому я й припустити не могла, що одного прекрасного дня стежитиму за пітчингом кінопроектів, які претендують на державне фінансування, не в кінотеатрі «Жовтень», а вдома на дивані. Звісно, для когось другий етап конкурсу Держкіно й раніше відбувався в такому форматі, але мені до нього ще потрібно звикнути.
Як ви розумієте, через пандемію, послаблений, та все ж карантин і багато інших нюансів бути присутніми на Тринадцятому пітчингу Держкіно може обмежена кількість людей. Ба більше, проходить він тепер не в «Жовтні», а у «Планеті Кіно» в ТРЦ River Mall.
Попри відсутність у кінозалі, я традиційно готова слухати та миттєво доповідати вам про все, що відбувається. Тож влаштовуйтесь зручніше (ви ж зараз теж на дивані?) і готуйтеся читати. Вам напевно, як і мені, кортить побачити новий порядок проведення конкурсних відборів у ділі... Головне - не забувайте оновлювати цю сторінку!
Поки в Держкіно завантажують трансляцію, нагадаю: сьогодні експерти Пітчингової комісії розглядатимуть кандидатів у категорії «Ігрові повнометражні фільми-дебюти (національне та спільне виробництво)». Таких цього разу 30, зокрема шість переможців минулорічного Одинадцятого конкурсу, яким не пощастило після перегляду результатів. До составу комісії увійшли Людмила Московчук (перший експерт із резерву - заміняє Ярослава Пілунського), Олександр Красовицький, Тарас Босак, Геннадій Кофман, Дмитро Суханов і Михайло Петренко.
Згідно з правилами дебютні фільми можуть претендувати на 100% держпідтримки, і більшість учасників нинішнього пітчингу цим скористалися: лише дев'ять із тридцяти проектів не просять у держави повного бюджету проекту.
Ну, почалось!
Першим презентується фентезі «Альфа» (ПП «Майстер продакшн»). Продюсер проекту - Дмитро Кравченко, режисер - Валерій Кочерган, автор сценарію - Геннадій Гаронскі. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 993 070 грн (просять 100% держпідтримки).
Зазначений в документах синопсис такий: герой намагається врятувати дівчину, яка, перехворівши на коронавірус, отримала надприродні здібності, й за нею почали полювання таємні сили. А ось що кажуть громадяни, котрі пітчингуються, - невідомо: звуку в трансляції Держкіно немає, та й картинка періодично пропадає. Що відбувається - наразі незрозуміло (відповідь на це питання не можуть дати навіть члени Ради з державної підтримки кінематографії).
Ви сміятиметесь, але титрів у трансляції без звуку теж немає! Тож можна лише припустити, хто пітчингується наступним.
Держкіно обіцяє розв'язати проблему зі звуком, але що робити деяким експертам, які не присутні в залі? Чи буде для них проведена повторна презентація?
11:15
Відеотрансляція зупинена. Через годину з гаком від початку заходу Держкіно відповіло на численні коментарі на всіх своїх платформах і пообіцяло усунути технічну проблему.
12:30
Минуло понад годину. На YouTube-каналі Держкіно відбуваються цікаві речі: з'явилась і зникла нова трансляція, відео то доступне, то недоступне... Але фактично результат усе той самий. Бодай приблизного часу відновлення заходу немає.
12:45
Держкіно просто закрило трансляцію - без оголошення війни та пояснень. Тож я намагаюся розчути хоч щось у саморобній фейсбук-трансляції одного з присутніх у залі.
Презентується проект «Вбити наречену» (ТОВ «КС Продакшн»). Продюсер - Олександр Цяпкало, режисер - Олексій Ємельяненко, автор сценарію - Ірен Роздобудько. Хронометраж - 85-90 хвилин. Жанр: сімейна драма з елементами чорної комедії. Бюджет: 14 млн 750 тис. грн (просять 11 млн 800 тис. грн держпідтримки).
Синопсис: Велика і на перший погляд дружна сім'я несподівано отримує дивний заповіт від свого батька та діда, багато років тому зниклого десь у США. Сенс заповіту такий, що молодшому спадкоємцю, аби отримати чималу спадщину, потрібно... вбити людину. Фантасмагорія ситуації полягає ще й у тому, що дід живий. Як зарадити цій скруті й за що дід так знущається над своїми близькими?
Говорячи про режисерське бачення, команда проекту сміливо згадує Веса Андерсона і Тайку Вайтіті.
У дрімкасті проекту - Максим Самчик, актор серіалу «Перші ластівки».
Референсами для фільму стали «Кролик Джоджо», «Ножі наголо», «Готель «Гранд Будапешт».
Приблизно так автори мають намір показати минуле шкідливого діда. Для «ілюстрації» цих сцен використовуватиметься радянська музика 70-х років.
Партнером фільму виступає компанія «Стар Медіа». Творці обіцяють порушити у стрічці важливі соціальні теми.
Наступний проект - сімейна комедія «Сусідка» (ТОВ «Еф філмз»). Продюсери - Андрій Ногін, Олеся Ногіна й Андрій Фесяк, режисер - Наталя Пасеницька, автор сценарію - Ірена Карпа. Хронометраж: 90-95 хвилин. Бюджет: 13 980 100 грн (просять 9 786 070 грн держпідтримки).
Синопсис: На святкуванні 40-річчя затятого холостяка Петра друзі б'ються з ним об заклад, чи зможе Петро протриматись під одним дахом із жінкою бодай тиждень. Так у смарт-квартирі гульвіси з'являється Вероніка - елегантна вчителька музики, молодша сестра його найкращого друга, яка щойно пішла від чоловіка-тирана й не має даху над головою. Але сюрпризом для Петра стає поява дітей Вероніки, двійнят-першокласників, що перевертають життя чоловіка догори дриґом.
Головні ролі мають виконати Тіна Кароль і Михайло Кукуюк. Соціальна місія проекту - висвітлити тему шлюбу. Україна - перша в Європі країна за кількістю розлучень, а в період із 2003 по 2018 рік кількість матерів-одиначок у нас виросла у 22 рази. Саме «розлученку» та матір-одиначку й зіграє у фільмі Тіна Кароль.
Для автора сценарію - Ірени Карпи - ця тема близька, бо сама вона мати двох дітей, що перебуває вже у третьому шлюбі.
Візуальна стилістика фільму - американські комедії 60-х.
Наступний проект - комедія/драма «Виспа» (ТОВ «Студія 10»). Продюсер - Максим Десятерик, режисер - Олександра Громова, автори сценарію - Катерина Демчук і Олександра Громова. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 996 952 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: До села повертається перше кохання колишнього лісничого; дізнавшись про це, його дружина, заробітчанка в Португалії, спішно приїжджає до України. Біля їхнього села розпочинається видобуток бурштину. Як уберегти село від бурштинової лихоманки, а родину - від спокуси першого кохання, коли все летить шкереберть?
Проект був переможцем Одинадцятого пітчингу Держкіно під назвою «Клондайк». Нині ж назву змінили, позаяк попередня зайнята іншим проектом.
Акторські референси прекрасні - головного героя має зіграти хтось, схожий на Вігго Мортенсена, а його колишнє кохання - жінка, що має вигляд Фанні Ардан.
Що ж до лінії видобутку бурштину, творці не збираються розглядати корупційну складову процесу, а зосередяться на психологічній - як за такої ситуації почуваються люди, котрі живуть на цій землі й люблять її.
Показавши тизер, автори проекту отримали зауваження за використання фотографії Лесі Самаєвої десятирічної давності. А також за відсутність українських акторів у референсах виконавців головних ролей.
Наступний проект - драма «Війна, любов. І знов війна» (ТОВ «Сінема Тулс»). Продюсер і автор сценарію - Владислав Дудко. Режисер - Антон Ціватий. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 12 172 083 грн (просять 11 990 033 грн держпідтримки).
Макс, що втратив орієнтири та смисли, знаходить себе на війні й виконує громадянський обов'язок, ніби машина. А коли його, подібно до «Граду», накривають почуття, Макс кидає все і поспішає до Світлани. Він будує плани, не підозрюючи, що стане для жінки найлютішим ворогом - щойно вона дізнається, хто він насправді.
Творці кажуть, що їхній фільм - про кохання та його трансформації під час війни. Головна героїня - дружина загиблого командира-сепаратиста, яка нещодавно зазнала зґвалтування. Турбота головного героя допомагає їй оговтатись від травми, між ними зароджуються почуття. Але герої перебувають по різні сторони барикад.
За словами режисера, головне питання, на яке він хоче відповісти своїм фільмом, у чому причина відсутності спільної мови у громадян однієї країни? «Відповівши на це питання, ми зможемо розв'язати багато проблем», - певен Антон. Головний конфлікт фільму - в різниці світоглядів головних героїв.
Дія фільму відбувається у трьох світах: бліндаж; шлях самотності та напруги; теплий світ Світлани і близькості, до якого в підсумку приводить цей шлях. Різницю між світами підкреслює освітлення. Камера плавна, динаміка змінюється залежно від розвитку історії - вона досліджує події, але не занурюється в них, виступаючи як спостерігач.
Головні герої розмовлятимуть російською, позаяк так говорять на Сході України.
Фільм планують подавати на участь в ОМКФ, міжнародних кінофестивалях у Торонто та Карлових Варах:
Наступний проект - трагікомедія «Джульєти» (ТОВ «Продюсерський центр Сарке»). Продюсери - Алла Бєлая та Наталія Паділла, режисер і автор сценарію - Надія Кошман. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 997 505 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Три покоління самотніх Джульєт під одним дахом. Чи встоїть їхній всесвіт, коли з'явиться справжній Ромео?
В основу сюжету лягла реальна історія. Дія розгортається в селі. Показово, що вся команда фільму складається з жінок, хоча саундтрек написав чоловік. Фільм підтримує Європейська жіноча асоціація.
Фільм чорно-білий - у стилістиці старих фотографій, які є у фотоальбомах кожного.
Старшу головну героїню зіграє Наталя Сумська, що викликало питання в експертів: кажуть, актриса має замолодий вигляд для глави сімейства.
Наступний проект - ексцентрична комедія положень «Епідемія» (ТОВ «Інсайтмедіа»). Продюсер - Володимир Філіппов, режисер - Анастасія Єрмоленко. Автори сценарію: Вадим Єрмоленко й Анастасія Єрмоленко. Хронометраж: 80 хвилин. Бюджет: 12 484 600 грн (просять 11 млн 924 тис. грн держпідтримки).
Синопсис: Популярний режисер перебивається зйомками дешевих кліпів і політичних «замовлень», постійно нехтуючи принципами та потрапляючи у смішні ситуації. Його спроби зняти щирий фільм про волонтерів, які рятують життя людей, гальмуються телекорпорацією. Аби втілити мрію, літньому Труффальдіно доведеться поставити на кін власне життя.
Тема фільму - творець і суспільство, головний конфлікт - творець і сумління.
Це дослідження життя режисера протягом 30 років. Дія розгортається у трьох актах: юний режисер-пасіонарій радісно знімає крах радянської імперії під час путчу 1991 року, ще не знаючи, що в майбутньому йому уготований крах власного світу; потім - шлях на ТБ - реаліті, реклама й інші «пающіє труси»; у третьому акті старий хронікер їде на фронт, де він повинен вижити та все переосмислити. «Режисери телебачення так змінили наше суспільство, що ми маємо те, що маємо», - підсумував презентацію Володимир Філіппов.
Члени команди свого часу працювали над різними телешоу, зокрема й «Шансом», а також були причетні до продюсування проекту «Пающіє труси». На етапі написання сценарію творців фільму консультували Ігор Кондратюк і Володимир Бебешко. У відеопрезентації творці використовували кадри, зокрема, із «Шансу»: на них присутні саме «Пающіє труси» та покійний Андрій Кузьменко.
Прокатна назва стрічки - «Я - вірус», дистрибутор - компанія «Своє Кіно».
Наступний проект - драма «Коли нам було 15» (ООО «Діджітал Реліджн»). Продюсери - Віталій Шереметьєв і Наталія Лібет. Режисер - Анна Бурячкова. Автори сценарію: Марина Степанська й Анна Бурячкова. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 14 366 228 грн (просять 11 971 857 грн держпідтримки).
Синопсис: Це історія про підлітків 90-х, які розв'язують дорослі проблеми. П'ятнадцятирічна Тоня, намагаючись позбутися небезпечного хлопця, стає членом банди в новій школі. Тут вона зустрічає перше кохання, знайомиться зі своєю тілесністю та робить моральний вибір. Але чи можна лишитись собою у зграї?
Творці хочуть передати атмосферу підліткового світу 90-х - до того як планету захопили технології. Світ чуттєвості, в якому дуже страшно бути скривдженим. Мета фільму - візуальна розмова з глядачем. Історію хочуть розповісти сучасною мовою: багато великих планів, рухлива динамічна камера (особливо у сценах з бійками та вечірками), робота з яскравими кольорами, аби привернути увагу сучасного підлітка, й атмосферна музика, що підкреслює напругу героїв, яким доводиться розв'язувати дорослі проблеми. Позаяк у фільмі планується велика кількість чуттєвих сцен, на майданчику працюватиме психолог - аби зробити зйомки для підлітків комфортними.
Знімати планують переважно в інтер'єрі, бо створення атмосфери 90-х на натурі набагато дорожче. За фінансуванням також планують звертатися до фондів у Східній та Центральній Європі, що підтримують режисерів-дебютантів.
Аудиторія фільму - 18+. Реліз планується 2022 року. Світова прем'єра запланована на Берлінале або на фестивалі у Венеції (в молодіжних секціях), українська - на «Молодості» чи ОМКФ.
В експертів питання до кількості персонажів: на їхню думку, героїв забагато й за 90 хвилин автори не зможуть повністю розкрити їхні характери - глядачеві буде незрозуміло, «хто, з ким і чому».
Презентується проект «Є лише дві нескінченні речі, блін» (ТОВ «Трилобіт Фільм»). Продюсери - Сашко Чубко та Сергій Баженов. Режисер і автор сценарію - Сергій Баженов. Хронометраж: 90 хвилин. Жанр: фантастична трагікомедія. Бюджет: 11 952 500 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Недалекий і ледачий гопник на прізвисько Нерон стає учасником таємничого експерименту, який в рази підвищує інтелект героя, занурюючи його у світ великої мудрості та великої печалі.
Презентований тизер змонтований з короткометражки режисера, що зібрала 1,5 млн переглядів на YouTube. Ця цифра дозволяє творцям фільму розраховувати не лише на фестивальний потенціал, а й на глядацький. Звідси жанр проекту - артмейнстрім.
Працювати збираються у стилістиці фантастичного реалізму, серед локацій - радянська модернова архітектура, яка, на думку творців, має цікаво поєднуватись із елементами сай-фай. Цільова аудиторія фільму - молодь: її автори хочуть змусити думати, як змінити на краще своє життя й оточення. Акторський склад творці бачать таким: Григорій Бакланов, Марія Стопник, Євген Ламах, Олександр Рудинський і Віталіна Біблів. Також планують залучити Майкла Щура як зіркового гостя. На головні ролі розглядаються молоді актори, популярні в соцмережах, що також має збільшити аудиторію стрічки.
Режисер і продюсер уважають, що фільм ідеальний для перегляду в кризовий час: глядацький, мотивуючий, з гумором і, що найголовніше, недорогий.
Маркетингова стратегія - тривалий прокат, друга хвиля популярності за рахунок ТБ-показів і презентації на VOD-майданчиках. Також фільм планують показати на фестивалях, які цікавляться Східною Європою.
Оголошується перерва до 15:30.
15:55
І знову проект «Альфа» (ПП «Майстер продакшн»), котрий презентувався, поки не було звуку. До викладеного вище можна додати, що планується динамічне молодіжне кіно, тематично конкуруюче з Голлівудом.
Основа просування - діджитал-майданчики.
Прем'єра планується восени 2021 року.
Наступний проект - трагікомедія «Мавпа» (ТОВ «Фор-Пост»). Продюсер - Олександр Дріз, режисер і автор сценарію - Владислав Робський. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 10 428 743 грн (просять 100% дерпідтримки).
Синопсис: Це пригодницька трагікомедія на основі реальних подій. Фільм про людяність, яка часом досягається або сприймається незвичайними способами. Завдяки мавпі та її інтелігентному власнику головний герой трансформується з грубіяна в чутливого, здатного на подвиги чоловіка.
За словами Олександра Дріза, це третій фільм компанії з тваринами в кадрі. Такі проекти, на думку продюсера, добре привертають глядачів і міжнародних дистрибуторів.
Фільм з елементами абсурду заснований на реальних подіях. За словами режисера, це історія про людяність, що досягається в непростий спосіб. Мавпа тут символізує жінок, які перевиховують чоловіків із підлітків у дорослих.
На головні ролі вже затверджені Олександр Пожарський, Микола Бадюк, Марія Бруні та Сергій Детюк. Титульного героя зіграє орангутанг Магда, котрий виховувався в родині й добре взаємодіє з людьми. Серед локацій проекту - човен, припаркований на Подолі, Трахтемирів, Ржищів, зоопарк «12 місяців», а також якийсь зоопарк за кордоном.
Серед референсів проекту - фільми «Зелена книга» та «Припутні». Над сценарієм працюватиме скрипт-доктор Володимир Громов.
Один із важливих елементів маркетингу - залучення медіаперсон (проекту допомагатиме Маргарита Січкар). Прем'єра запланована на вересень 2022 року. 2020-го просять лише 20% бюджету, бо дати зйомок трохи змінилися.
Наступний проект - трилер «На грані» (ТОВ «Ама Віжн»). Продюсер - Артем Колюбаєв, режисер і автор сценарію - Анатолій Максим'юк. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 млн 948 тис. грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Четверо друзів-студентів, подорожуючи до Карпат на машині, збивають дівчину. Злякавшись, хлопці забирають її із собою в орендований ними котедж. Троє хочуть позбутися жертви, але дівчина жива, і четвертий прагне врятувати їй життя. За ніч друзям потрібно ухвалити доленосне для себе та дівчини рішення.
Проект був одним із переможців Одинадцятого пітчингу Держкіно, але потім його виключили зі списку рішенням Ради з державної підтримки кінематографії.
Фільм має дослідити дружбу (що, за словами режисера, особливо актуально під час пандемії, коли інфіковані коронавірусом люди перетворюються для свого оточення на потенційну загрозу), а також порушити питання відповідальності за свої вчинки та цінності людського життя.
Одну з головних ролей виконає зірка «Перших ластівок» Олександр Рудинський. Також у фільмі зіграють Влад Писаренко, Марічка Штирбулова, Максим Донець і Богдан Юсипчук (каст підтверджений). Композитором фільму виступить Мілош Єліч, клавішник групи «Океан Ельзи». Оператор - Серж Півненко.
За словами творців, спершу це легке кіно, потім усе йде шкереберть і люди показують свою справжню суть. Судячи з візуальних референсів, буде доволі криваво.
Презентується проект «Напіввідчинені» (ТОВ «Ідас Інтернешнл Філм»). Продюсер - Іванна Дядюра, режисер - Тамара Трунова, автор сценарію - Мирослав Лаюк. Хронометраж: 90 хвилин. Жанр: психологічна драма. Бюджет: 13 млн 330 тыс. грн (просять 11 млн 997 тыс. грн держпідтримки).
Синопсис: Фільм про самотню старість, ставлення до людей похилого віку, конфлікт поколінь, «радянське мислення» та мислення покоління Z, пізню вагітність, проблему спадщини та боротьбу за майно.
Це історія безпринципної й аморальної боротьби за спадок літньої жінки. Герої належать до трьох поколінь із різними цінностями: творці досліджують, як трансформується поняття людяності, де його межі й чи зможуть зрозуміти одна одну ці три типи ментальності. Крім того, це історії про стареньких, котрих ми бачимо щодня, - важкі історії, після яких, за словами творців, важко заснути. Також у фільмі порушується проблема стереотипів, що обмежують права людей.
Проблема старіння в Україні глобальна: літні люди опиняються «за бортом» уваги держави й оточуючих. Її творці також хочуть порушити у стрічці. За словами автора сценарію, ця тема корелює з актуальною темою старіння Європи, тому фільм має добре сприйматися за кордоном.
Команда працює над проектом уже два роки (за цей час його назва змінилася тричі). Тамару Трунову - дебютанта - представляти не потрібно: це головний режисер Театру на лівому березі, володар «Київської пекторалі» та дуже відомий у світі театру постановник.
Над тизером працювала команда, яку хочуть залучити й до роботи над фільмом: худпост Влад Одуденко й оператор Юрій Король. Головну роль зіграє Ірина Мак - решта ансамблю будуватиметься навколо неї. Проект розглядається як авторське фестивальне кіно.
У проекту вже є розвинена фейсбук-сторінка, публікації у ЗМІ - зараз творці активно шукають дистрибутора.
Наступний проект - комедія «Няня від трьох до п'яти» (ТОВ «Кінохіт Ю Ей»). Продюсери - Іван Букрєєв та Іван Мелашенко, режисер - В'ячеслав Черня, автор сценарію - Іван Мелашенко. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11,5 млн грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Провінційна аферистка Леся прикидається нянею, аби обікрасти багатодітну бізнес-леді Марго. Та несподівано Леся переймається любов'ю до нової сім'ї і опиняється перед складним вибором.
У центрі сюжету - дві сильні жінки. Саме про такий проект давно мріяли творці, бо про проблеми чоловіків на ТБ і в кіно говорять часто, а от про проблеми жінок - ні. Героїню Марго, багатодітну бізнес-леді, зіграє Маша Єфросиніна. Марго виховує дітей сама, і від цього виникає багато проблем. Саме про них за допомогою комедійної мови і розповідатиметься у фільмі.
Друга героїня, Леся, - бандитка й аферистка, яка розчарувалася в житті. Маючи намір обікрасти Марго, вона переймається любов'ю до цієї родини та вирішує зав'язати з кримінальним минулим. А Марго з допомогою Лесі приходить до гармонії у стосунках зі своїми дітьми. Лесю зіграє зірка «Скаженого весілля» Інна Приходько.
Партнери проекту - «Мамахохотала» та «Медіа Група Україна», дистрибутор - MMD UA.
14 475 000 - саме стільки компанія планує виділити на рекламний пакет фільму. Готується масштабна всеукраїнська промокампанія: ТБ, онлайн-ресурси з мільйонами передплатників, зовнішня реклама, радіо й інші ЗМІ - все це забезпечить охоплення в майже 30 млн українців. Творці хочуть виробити успішне комерційне кіно, аби якнайшвидше повернути гроші державі. А найвища мета проекту - створити першу українську комедію з головними героїнями-жінками.
Референси проекту:
Логічне запитання експертів - чому з відверто комерційним фільмом подаються до секції дебютів, претендуючи на стовідсоткову підтримку. Відповідь проста: компанія планує вкласти чималі гроші в маркетинг (свої та партнерські) окремо від виробничого бюджету. Ще одне логічне запитання від Андрія Халпахчі - чому таку стрічку планують зробити не для ТБ, а для кінотеатрального прокату: на його думку, проект не дотягує до того, аби назватися «кіно». Режисер відповідає, що має великий професійний досвід і бачить у фільмі потенціал для широкого прокату.
Наступний проект - воєнно-соціальна драма «Плюс» (ТОВ «ІнсайтМедіа»). Продюсер - Володимир Філіппов, режисер - Юрій Ластівка, автор сценарію й ідеолог проекту - Костянтин Коновалов. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 848 960 грн (просять 11 288 960 грн держпідтримки).
Синопсис: Маленька киянка Марія мріє зіграти на скрипці для батька, котрий воює на Сході. В цей час на фронт виїжджає волонтерська машина з ліками, яких чекають поранені, та кримськотатарський хірург.
За словами автора сценарію, фільм про те, як живе наше суспільство під час війни, як люди впливають одне на одного та консолідуються. Воєнна драма з елементами мелодрами й роуд-муві - так позиціонують свій проект творці.
Дрімкаст проекту - Марина Юрчак (судячи з усього, вже затверджена), Антоніна Хижняк, Марія Смолякова, Богдан Бенюк та інші. Все залежатиме від того, наскільки органічна в акторів українська мова.
За словами режисера, картинка буде максимально природна, оператор зніматиме одним кадром, поки кожен з акторів «проживає» роль. Основний меседж фільму - об'єднання України у війні з Росією та загалом об'єднання людей під час війни.
Наступний проект - психологічна драма «Повернення» (ТОВ «Продекс Філм»). Продюсер - Ростислав Моховиков, режисер і автор сценарію - Надія Коваль. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 785 200 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Це історія болісного, повного сумнівів і страхів повернення до свого коріння - до батьківщини, сім'ї, самого себе, що співзвучно з біблійним «Був мертвий - і ожив, був пропав - і знайшовся». Психологічна драма адресована молоді, яка залишає домівки в пошуках щастя, а також старшому поколінню, що очікує непотрібного закордонного «успіху» від своїх дітей.
На Одинадцятому пітчингу творці проекту просили 11 864 800 грн, а загальний бюджет становив 14 млн 831 тис. грн.
Працюючи над сценарієм, Надія Коваль надихалася тим, що її дратує у власних родичах. Зупинилась на татові, що мріяв відправити за кордон своїх дорослих дітей. Ця історія і лягла в основу сюжету: фільм про дівчину, до якої приїжджає батько й виявляє, що дочка абсолютно нещасна в чужій країні. Тієї миті сама Надія переживала такі моменти, вона саме повернулася до села після десяти років «підкорення столиці».
Рідні стіни лікують - чи не девіз фільму. Знімати планують у сільському будинку під Києвом. Італійський будинок, який символізує золоту клітку, зніматимуть в Одесі. У стрічці плануються дві мови - українська й італійська.
У фільмі зіграють Вікторія Міщенко, Станіслав Бжезинський, Ірина Руденко та Віктор Андрієнко.
17:30
Перерва на 10 хвилин.
17:50
Презентується пригодницька драма «Подвійний імельман» (ТОВ «Ейдетік Пікчерз»). Продюсер - Роман Негрієнко, режисер - Віра Яковенко, автор сценарію - Ірен Роздобудько. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 986 043 грн (просять 100% держпідтримки).
Події відбуваються на Сході України на самому початку війни України та Росії. Основна лінія фільму - мати, яка вирушає на окуповану територію на пошуки сина, льотчика збитого літака. Заради своєї дитини вона наважується навіть на вбивство. За словами режисера, це збірний образ українських жінок, що не дочекались своїх дітей з фронту. Стрічка буде присвячена таким матерям.
Ірен Роздобудько розповідає, що це близька їй історія, бо сталася на її рідній землі. Вона особисто розмовляла з людьми, котрі живуть там, а не брала ідеї з постів у фейсбуці. Сценарист шукала образ, який дав би привід для роздумів. Ірен сподівається, що кіно буде цікаве й несподіване.
Головну роль - матері Галини - зіграє Лариса Руснак. У неї великий досвід волонтерства - зараз, під час презентації проекту на пітчингу, вона перебуває на фронті. Як ви розумієте, ця роль їй дуже близька. Також у стрічці з'являться Істан Розумний, Віталій Іванченко, Олексій Тритенко.
На сприйняття глядача творці проекту планують упливати за допомогою кольору: в мирній зоні - яскравіші тони, в «сірій» - приглушені.
Оператор фільму - Віталій Бредік, композитор - Іван Оглоблін.
Стрічку планують поширювати територією України й не лише. Також її планують презентувати на фестивалях.
Наступний проект - соціальна драма «Сашка» (ТОВ «Ганзафільм»). Продюсер - Олена Яковенко, режисер - Софія Манакова, автор сценарію - Олена Моренцова-Шулик. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 914 505 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Саша - молода дівчина, в якої колишній чоловік-наркоман украв сина, віддавши на виховання своїм багатим батькам. Ті вирішили зробити дитину спадкоємцем, адже на власного сина в них уже жодних сподівань. Битва за дитину досягає апогею, але проблему розв'язує саме життя: маленький і кмітливий Діма біжить від бабусі-викрадачки і, сам того не розуміючи, приходить у храм, де зустрічає свою прабабусю Надію.
Фільм порушує проблему крадіжок дітей, що почастішали, власними батьками. Творці акцентують на важливій соціальній складовій проекту. За словами продюсера, Сашка - дуже знайомий персонаж для українців. Дівчина закохується, виходить заміж, вагітніє, але виявляється, що батько дитини - наркоман, який згодом зникає. Сашка виховує дитину сама, проте однієї миті сина викрадає сім'я її колишнього коханого.
У стрічці хочуть порушити проблеми помилок молодості та психологічних травм, що завдаються дитині одним із батьків, котрий його викрадає. Проект покликаний підвищити рівень знання жінками своїх прав. Ведуться переговори про співпрацю з громадськими організаціями, які опікуються правами дітей і жінок. «Якщо ми захистимо від токсичних стосунків бодай одну дівчину, а бодай одну дитину - від майбутніх психологічних травм, то вважатимемо свої місію виконаною», - кажуть творці.
Роль Сашки, ймовірно, зіграє зірка «Кріпосної» Ксенія Мішина, її сина - Максим Максютенко, її мами - Лариса Руснак.
«Ми хочемо дати яскраву, трендову картинку, показати контраст світосприйняття Саші та її антагоністів», - каже режисер. Також важливу роль у фільмі відіграватиме звук, а для промо стрічки планують зробити колаборацію з відомими музикантами та вокалістами-дітьми.
Наступний проект - фантастична драма «Свято Хризантем» (ТОВ «Мейнстрім Пікчерз»). Продюсери - Артем Колюбаєв і Олександр Чепіга, режисер і автор сценарію - Семен Мозговий. Хронометраж: 80 хвилин. Бюджет: 10 млн 900 тис. (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Молода лікарка лікує стару квіткарку та народну цілительку, яка загадковим чином уціліла в епіцентрі ядерного вибуху, але втратила пам'ять і свою особистість. Дівчина по крупицях відновлює її пам'ять, та в процесі лікування стає зрозуміло, що тягар спогадів може стати для старої цілительки непідйомним.
З Одинадцятого пітчингу бюджет проекту збільшився на 200 тис. грн (на той час просили 10 млн 600 тис. 997 грн), хоча вже тоді в команди були не просто напрацювання, а готові кадри.
Проект - іще один фільм, що порушує проблему цінності людського життя. А також її крихкості й унікальності. Режисер вважає, що ми перебуваємо на порозі екологічної кризи, тому дуже важливо порушувати в кіно такі теми.
У стрічці будуть задіяні як професійні актори, так і дебютанти. Одна героїня - військовий медик, а друга - бабуся режисера. Попри жанр фантастики, фокусуватись на спецефектах Семен Мозговий не планує, позаяк це авторське кіно.
Спершу фільм планувався як короткометражний, проте після доопрацювання драматургії перекваліфікувався в повний метр. Короткометражка вже була презентована на кількох міжнародних індустріальних майданчиках, а повний метр збираються везти на CineMart у Роттердамі та Європейський кіноринок на Берлінале.
Зйомки перенесли на 2021 рік, але творцям важливо отримати підтвердження бюджету зараз - для девелопменту та пошуку міжнародних партнерів.
Наступний проект - драма «Скажи Україна» (ТОВ «Мир і Ко продакшн»). Продюсери - Мирослав Гай і Кирило Нечмоня, режисер і автор сценарію - Сергій Лисенко. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 937 561 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Три роки з життя оператора-документаліста на прізвисько Ден: від подій на Майдані до війни на Донбасі. Послідовність епізодів новітньої історії України проходить крізь камеру Дена: розстріл протестуючих, захоплення Слов'янська, Дебальцеве, Іловайськ, Маріуполь тощо.
Фільм заснований на реальних подіях і спершу планувався виключно як документальний. Проте потім сценарій переробили під художню стрічку.
Це фільм про ціну морального вибору. Оператор вирішує самостійно знімати війну та приєднується до волонтерів. Водночас він дізнається, що його дочка втратила слух. Поки він перебуває в епіцентрі історичних подій, донька заново вчиться говорити. Він опиняється перед вибором - робота або сім'я.
Ігор Аронов (імовірно) зіграє головну роль. Продюсер фільму Мирослав Гай, до речі, стане прототипом одного з головних героїв.
Частину стрічки планують знімати на Донбасі, втім, у режисера вже є такий досвід і необхідні контакти. Творчий метод Лисенка - українське поетичне кіно. 2022 року планується обмежений прокат і поїздки на фестивалі, а потім творці збираються возити фільм по різних куточках України.
Презентується проект «Спека» (ТОВ «Гуд Монінг Дістрібьюшн»). Продюсери - Андрій Корнієнко і Злата Єфименко, режисер - Денис Колесніков, автори сценарію - Денис Колесніков, Анастасія Волкова. Хронометраж: 95 хвилин. Жанр: драма. Бюджет: 12 млн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: В розпал серпневих подій 1991 року в Україні тринадцятирічний Микита їде зі своєю матір'ю і молодшим братом до нерідного діда - для увічнення пам'яті вітчима, який загинув в Афганістані. Микита дізнається, що мати, котра працює на шахті, смертельно хвора і мета їхнього візиту - просити нерідну сім'ю про усиновлення. Поки в одній частині країни оголошують незалежність, на охопленому пожежами Сході України Микита робить усе, аби лишитися в багатій родині. Він готовий вбити восьмирічного брата, в якому бачить конкурента.
Режисер родом із Луганська і бачив, як тамтешні люди починаючи з 1991 року втрачали самоідентифікацію з Україною. Він хоче розібрати цю проблему з допомогою своїх героїв, розповісти про причини та наслідки їхніх вчинків. Головне питання фільму - навіщо нам усім потрібна країна Україна.
Для Дениса важливо, аби всі задіяні у стрічці актори мали таку саму громадянську позицію, як і творці проекту.
Сюжет розгортається протягом одного дня на Луганщині. Головні герої - різні соціально й ідеологічно, в цьому і полягає драматургічний конфлікт. За словами сценаристки, фільм не підіграє глядачеві, не заспокоює його, але ж і навколишня дійсність його не заспокоює.
Судячи з відео з проб, одну з головних ролей зіграє Лесь Задніпровський. Зйомки планують розпочати наступної весни. І звісно, планується створити міжнародний промопакет і презентувати стрічку на світових фестивалях (для початку - в секціях work in progress).
Наступний проект - сімейна комедія «БанДіти» (ТОВ «Трумен Продакшн»). Продюсер - Валерій Калмиков, режисер - Яна Антонець, автори сценарію - Володимир Нагорний, Віктор Семернін, Іван Поляков. Хронометраж: 85 хвилин. Жанр: фільм для дітей. Бюджет: 11 998 720 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Коли злодій відбирає в сиріт будівлю, а їхній опікун потрапляє до лікарні з переломами всього - діти мусять розв'язати свої проблеми самостійно. Вони збираються пограбувати торговий центр клятого злодія та повернути свій дім, але їхні плани руйнуються один за одним. Нарешті діти перемагають, та геть несподіваним чином: тепер вони - справжня команда, точніше - міцна сім'я.
Нагадаю, сімейна комедія «БанДіти» пітчилась на Одинадцятому конкурсі, щоправда, від іншої компанії - «Фан Філмз». Тоді її продюсером значився Богдан Тріль, а режисером - співавтор сценарію Володимир Нагорний. Та й бюджет був більший - 16 млн 792 тис. 400 грн. Що змінилось за рік - зараз дізнаємося.
Судячи з торішнього тизеру - нічого. Кастинг на дитячі ролі саме триває. Підлітків зіграють професійні молоді актори Дмитро Лісовенко і Тая Щурук. Роль керівника дитбудинку, як і раніше, закріплена за Георгієм Делієвим. Також у фільмі мають зіграти Анастасія Клеє (головна лиходійка), Дмитро Суржиков та Олеся Жураковська.
Основна кольорова гама стрічки - жовта та зелена, все буде вирішене у приглушених, але соковитих тонах.
Як справедливо зазначають експерти, проект максимально схожий на фільм «11 дітей з Моршина». Режисер відповідає, що ЦА її стрічки - діти, а фільм Аркадія Непиталюка - радше для дорослих.
Наступний проект - драма «Сусіди» (ТОВ «Гарт Фільм»). Продюсер - Вікторія Барабаш, режисер - Роман Барабаш, автор сценарію - Роман Барабаш (за мотивами оповідань Марка Кропивницького, Івана Карпенка-Карого, Василя Стефаника та Панаса Мирного). Хронометраж: 80 хвилин. Бюджет: 11 млн 850 тис. грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Таємно повертаючись до рідного карпатського села, Микола Страгін (якого сільська громада за допомогою жеребкування безпідставно «призначила» винним у вбивстві злодія) зустрічає свого сусіда Семена Громова. Він упізнає Миколу й намагається його вбити, гадаючи, що той хоче помститися громаді. Але за допомогою «петлі часу» доля дає сусідам іще один шанс, аби не проливати крові.
За словами режисера, головна рушійна сила історії - зрада. Основний акцент - на формуванні коаліції у вигляді «громади», в якій ніхто з причетних до вбивства не хоче брати на себе відповідальність за нього. На ключові ролі розглядаються Роман Луцький, Тарас Цимбалюк, Сергій Стрельников, Віталій Іванченко, Олексій Смолка. Зіграти сільського голову вже погодився Іван Гаврилюк.
Режисер планує показати красу українського села - частково зніматимуть на Івано-Франківщині в реальних інтер'єрах. Оператор проекту - Святослав Булаковський, худпост - Діана Тодоратьєва. У фільмі переважатиме холодна колірна гама. Під час зйомок натури планують використовувати лише реальне освітлення.
Експерти не впевнені, що показувати такі історії про громаду - найкраще рішення в країні, де активно впроваджується децентралізація й багато громад демонструє великі успіхи. Режисер опонує, що йдеться про людські взаємини, характери та конфлікти, що актуальне завжди.
Наступний проект - комедія «Тато - це капець!» (ТОВ «Частогусто»). Продюсер - Артем Голубєв, режисер - Іван Шоха, автор сценарію - Анна Демченко. Хронометраж: 90 хвилин. Жанр: фільм для дітей. Бюджет: 12 млн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Знаменитий адвокат за одну ніч перетворюється на дитину. Він має об'єднатись із сином, якого звинувачує в «зменшенні», аби знову стати дорослим і встигнути на суд - захистити рідний стадіон від забудови. Втім, він не зможе скасувати «магію», допоки сам не подорослішає - стане справжнім батьком.
На таку тему сценаристку надихнуло реальне життя - звісно, тато не замінить дитині мами, але й без нього ніяк. Фільм, за словами режисера, має повертати кожного глядача у світ дитинства.
Композитор стрічки - Сергій Леонтьєв, що вже створив музику для тизеру. Режисер може похвалитися багатим досвідом роботи з дітьми (знімав їх у своїх короткометражках). Креативний продюсер і режисер монтажу - Тетяна Ходаковська.
У фільму вже є анімаційний тизер, який озвучили реальні актори. У дрімкасті проекту - Богдан Бенюк, Римма Зюбіна та інші. Локаціями послужать цікаві для дітей місця: станція сортування сміття, автозаправка, зал суду, паспортний стіл, стадіон тощо. Один із референсів проекту - «Сам удома».
Для досягнення комічного ефекту планується використовувати прийом, коли задній план суперечить передньому. Режисер зізнається, що дуже полюбляє багатоплановість - цей прийом, за його словами, працює ще з часів Чарлі Чапліна. У стрічці звучатиме симфонічна музика - це додасть історії казковості (цікаво, вони в курсі, скільки коштуватиме це записати?).
Особливу увагу щодо маркетингу команда приділить соцмережі Tik-Tok, бо там, за їхніми словами, перебуває ЦА фільму (7-14 років).
Наступний проект - комедія «Хороші дівчатка потрапляють в Рай» (ТОВ «Джой Філмз»). Продюсер - Олександр Омельянов, режисер і автор сценарію - Мирослава Хорошун. Хронометраж: 110 хвилин. Бюджет: 11 927 800 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Постійно прагнучи зробити щасливими інших, а не себе, «хороша дівчинка» отримує докори від близьких і зраду від коханого в день свого тридцятиріччя. І тоді вона вирішує стати поганою, але щасливою.
Проект брав участь в Одинадцятому пітчингу від компанії «Дрімсторі», але з тим самим продюсером. Бюджет за минулий рік не змінився.
Лариса Руснак, схоже, цього року на пітчингах нарозхват - як В'ячеслав Довженко та Роман Луцький на торішніх. У цьому проекті їй знову дісталася роль матері головної героїні.
За словами творців, комедії допомагають людям у складні історичні часи - тому вони й узялися до цього жанру. У фільмі порушується важлива соціальна тема батьків, які прагнуть швидше видати дочку заміж, й обігрується з гумором. Історія «хорошої дитини» добре знайома і режисерові, і продюсеру, тому вони мають намір навчати глядачів «порушувати правила, аби реалізувати свою мрію».
Референси проекту - «Секс у великому місті» та «Щоденник Бріджит Джонс».
Яна Коверник, Володимир Заєць, Сергій Кравець, Юрій Одинокий і згадана вище Лариса Руснак - ось список виконавців головних ролей. Кілька місяців команда працює зі скрипт-доктором, аби сценарій відповідав сучасним реаліям. Фільм сподіваються презентувати вже до 8 березня наступного року. У плані промо сильно розраховують на «сарафан».
Презентується проект «Чорнобильський Робінзон» (ТОВ «Кіновир»). Продюсери - Катерина Шевченко та Мирослав Слабошпицький (креативний). Режисер - Сергій Гаврилюк, автори сценарію - Мирослав Слабошпицький і Олег Ремпінський. Хронометраж: 90 хвилин. Жанр: драма. Бюджет: 11 956 700 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Ця документальна історія, художньо викладена, охоплює період 1986-1999 років. Глибоко драматична доля молодого солдата, котрий, аби зберегти свою чоловічу честь і життя, був змушений дезертирувати та самоізолюватися на острові у плавнях Чорнобильської зони. Всі життєві, криваві перипетії перетворюють його на бійця… воїна Світла.
«Це не Робінзон Даніеля Дефо, це Маленький принц Екзюпері», - описує режисер свого головного героя. Він кілька років провів у Зоні відчуження і, лише коли вибрався з неї, зрозумів, що насправді потрапив у світ жорстокіший і сумніший.
На написання сценарію Мирослава Слабошпицького надихнула його робота в Чорнобилі. Він запевняє, що за якістю драматургії «Робінзон» не поступається його «Племені».
Нарешті останній проект - пригодницька комедія «Самородки» (ТОВ «База Філмз»). Продюсер - Артем Колюбаєв, режисер - Ольга Золотарьова, автор сценарію - Сергій Алімов. Хронометраж: 90 хвилин. Бюджет: 11 998 313 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Бажаючи розбагатіти, двоє друзів-простаків їдуть до Житомирської області копати бурштин, але потрапляють в епіцентр збройного протистояння бандитських угруповань.
Після Одинадцятого пітчингу творці замислилися про бокс-офіс і KPI, тому зупинились на комедії як найбільш багатообіцяючому в цьому плані жанрі.
На головні ролі запросили Олексія Супруна та Сергія Суса - відомих комедійних акторів, котрі збирають на YouTube мільйони переглядів як Бампер і Сус. Їхніх глядачів, а також аудиторію не менш популярного актора Олексія Тритенка творці і планують привабити до кінотеатрів.
За словами режисера, головні герої - нестандартні персонажі для українського кіно, дуже живі і з великим потенціалом для франшизи.
Експерти цікавляться, чи не сприятиме фільм надмірному глузуванню щодо важливих для українського суспільства тем - нелегальний видобуток бурштину, корупція тощо. «Якщо ми можемо посміятися на цими проблемами - ми можемо їх подолати», - відповідає продюсер. Крім того, творці пообіцяли контролювати жарти, пов'язані з іншими етносами, - аби не допустити ксенофобії.
На цьому перший день пітчингів завершений. Маю великі сподівання, що наступні будуть організовані ліпше.