Пандемія коронавірусу втрутилася у плани багатьох телепроектів, але шоу «Холостяк» пощастило - зйомки встигли закінчити до початку повсюдної ізоляції, а постшоу реаліті ще до оголошення карантину вирішили не виробляти, обмежившись зйомкою лише фінального випуску «Як вийти заміж». Утім, більшість глядачів проекту цю новину проґавили і протягом сезону «Холостяка» активно запитували у Google, де ж звичне п'ятничне постшоу.
Увесь цей час «Як вийти заміж» виходило в інтернеті: після кожного випуску реаліті на СТБ постшоу стартувало в Instagram, а згодом його запис з'являвся на YouTube. Але питання продовжували виникати - зокрема, їх ставили мої читачі. Аби відповісти на все й одразу, я дізналась подробиці організації діджитальної версії «Як вийти заміж» і просто зараз готова поділитися інформацією з вами.
Та спершу заспокою всіх, хто переймався долею фінального постшоу. Його таки відзнімуть.
- Проект уже готується до зйомки, вона відбудеться зовсім скоро та з дотриманням правил безпеки, включно з масковим режимом і температурним скринінгом, - каже Анна Калина, студія котрої займається виробництвом шоу. - На майданчику працюватимуть не більше 50 осіб, а у студії вперше за всю історію постшоу «Як вийти заміж» не буде глядачів. Натомість будуть вподобані глядачами учасниці, сам Холостяк, молодята Нікіта Добринін і Даша Квіткова, інші гості.
Повертаємось до діджитальної версії. Знаючи про рішення каналу знімати лише фінал постшоу, піар- і діджитал-команда СТБ задумали провести щотижневі обговорення «Холостяка» в онлайн-форматі, довіривши модерацію ведучому проекту Григорію Решетнику.
«Трохи переймалися, що Гриша може не погодитись протягом двох місяців вести щотижневі трансляції, адже, по суті, годинний прямий ефір тримається тільки на ньому, - згадує керівник піар- і діджитал-відділу Олена Сандул. - Та виявилось, даремно - Гриша залюбки підхопив нашу ідею і так включився у формат, що ми вже не уявляємо, як жили без онлайн-постшоу раніше. Команда «Холостяка» ідею теж підтримала, і ми обговорили, як готуватимемось до кожного ефіру».
Бачення вирішили віддати Решетнику, позаяк він найбільше «у темі» випусків: був присутній на зйомках і добре знайомий із героями.
«Те, як він готується до кожного ефіру, викликає величезну повагу всієї команди. Навіть музику підбирає, з якої розпочинає та закінчує ефір! Для нього це так само відповідально, як студійна телезйомка, і в тому - справжній професіоналізм Гриші», - не шкодує компліментів Олена.
Якщо ведучий у постшоу один, то гості, певна річ, змінюються. Прямі ефіри вже відвідали Анна Калина та Дмитро Карпачов (експерти звичайного постшоу), три холостяки (двоє з префіксом «екс» - Макс Михайлюк й Іраклі Макацарія, а також Нікіта Добринін зі своєю нареченою). Ну й учасниці, звісно. До речі, гостям за участь, раптом що, не платять.
«Діджитальне постшоу відрізняється від традиційного, і гостей у студію привозити не треба, однак підготовка до нього така сама ґрунтовна, - каже Олена Сандул. - Хоча б тому, що все відбувається в прямому ефірі. Спершу піар-менеджер Катерина Ільченко спільно з керівником проекту Юлією Колесник визначають теми випусків, потім ми вирішуємо, хто з гостей в якому випуску буде актуальний. Відштовхуємось від ключових подій проекту: поцілунок, яскраве побачення, конфлікт, знайомство з батьками - вони і задають вектор кожного постшоу. Наприклад, коли в Даші відбувся поцілунок на очах у решти учасниць, ми запросили Дашу Квіткову, адже у своєму сезоні вона опинилась у схожій ситуації з Нікітою і могла поділитися досвідом, як після цього витримати емоції конкуренток. У період знайомства з батьками очевидно, що актуальні поради психолога. Однією з тем постшоу була «Чоловіча розмова», коли ми зібрали в ефірі одразу трьох Холостяків: Іраклі, Нікіту та Макса».
Діджитал-формат не передбачає сценаристів: за тиждень до постшоу з ведучим і гостями просто проговорюється тема майбутнього ефіру та порядок підключення. Додатково піар-менеджер реаліті прописує напрям бесіди ведучого з кожним із гостей. Паралельно Григорій Решетник і сам складає список питань, які його цікавлять.
Окрема робота ведеться з анонсування ефіру - ведучий і гості записують короткі відео для сторіс в інстаграмі, а SMM-відділ разом із дизайнерами створює графіку та окремі пости на сторінках проекту в соцмережах.
Трансляція ведеться з офіційної сторінки проекту «Холостяк» в інстаграмі - @holostyakstb. Розпочинається вона в п'ятницю о 22:00, коли в ефірі СТБ закінчується випуск реаліті. Прямий ефір в інстаграмі передбачає можливість приєднання ще одного героя, але вже з його особистої сторінки. Для цього другий учасник відправляє запит ведучому на додавання до ефіру, а Григорій його приймає. У прямому ефірі по черзі підключаються два-три гості, по 15-20 хвилин на кожного. Ефір зберігається в інстаграмі проекту 24 години. Через деякий час його публікують на YouTube-каналі СТБ.
На відміну від традиційного постшоу у ведучого «на вусі» не сидить редактор, тож відповідальність на ньому вдвічі більша. «Якщо гості відхиляються від теми або затягують діалог (а ми пам'ятаємо, що часу в них не більше 15-20 хвилин), Григорій скеровує їх самостійно, - каже Олена. - Звісно, наша піар- і діджитал-команда стежить за ефіром, та потреби в підказках не виникає: Гриша - великий молодець».
Технічних форс-мажорів, за словами Сандул, практично не було, хіба що поодинокі проблеми з інтернетом, які швидко вдавалося розв'язати. Подеколи, до речі, з допомогою глядачів - можливість залишати коментарі у прямому ефірі дуже допомагала.
«Безперечний плюс діджитал-ефіру в тому, що участь беруть не лише ведучий і герої проекту, але й самі телеглядачі, - зізнається Олена. - У них є унікальна можливість одразу після телеефіру поставити учасникам трансляції запитання, висловити свою точку зору й одразу отримати реакцію. Онлайн-постшоу - чудовий формат для залучення аудиторії проекту та комунікації з нею, і ми, безумовно, вже думаємо, як працювати з ним у майбутньому. Онлайн-постшоу виходитиме до фіналу (22 травня). Адже вишенькою на торті стане довгоочікуване фінальне постшоу 29 травня в ефірі СТБ».
Цього сезону діджитал-версію постшоу провели без партнерів, проте СТБ вважає, що її можна і потрібно монетизувати. На момент запуску наступного такого проекту на каналі вже розумітимуть нюанси та вмітимуть прогнозувати цифри.
До речі, про перегляди.
«Нам дуже подобаються цифри і те, що щотижня зростає і кількість переглядів, і кількість людей у прямому ефірі, - каже Олена. - В середньому кожний ефір збирає 7-8 тисяч глядачів одночасно, а їхні загальні перегляди - по 60-70 тис. Рекорд наразі у останнього ефіру з пів фіналістками: його одночасно дивились 13 тисяч підписників».
Попереду ще одне діджитальне постшоу, тож, коли проґавили попередні, ще є шанс оцінити, як це відбувається. Рекомендую.