Через пандемію COVID-19 складні часи настали не лише для кіно- і телевиробників, а й для компаній, що знімають рекламу. Комусь з них, напевно, довелося згорнути вже розпочаті проекти і чекати поліпшення обставин, а хтось спробував підлаштуватися під нову дійсність і навіть отримати деяку користь. Минулого тижня свою відповідь карантину підготувала Асоціація рекламних продакшенів України, в яку наразі входять 16 компаній, серед яких Radioaktive Film, Esse Production House, Family Production та інші. Організація розробила звід правил і рекомендацій до роботи в умовах пандемії, і якщо ви досі не бачили цього документу, то настійно рекомендую ознайомитися:
Як бачите, пандемія і карантин неабияк скорегували взагалі все, включаючи розмірене життя рекламних продакшенів, але багатьом з них вдалося переформатувати виробництво так, щоб і співробітники не страждали, і робота не зупинялася. Вивчивши як слід документ АРПУ, я зв'язалася з представниками організації - щоб вивідати всі найцікавіші подробиці і про розробку нового режиму, і про те, як він здійснюється на практиці. На мої питання відповів член наглядової ради Асоціації і CEO та продюсер Esse Production House Віталій Шереметьєв.
- Віталію, що для Асоціації стало вирішальним в питанні необхідності розробки нових умов? Зрозуміло, що це відповідь на виклики карантинної реальності, але, можливо, був якийсь конкретний досвід, випадок з конкретним продакшеном?
- Асоціація постійно комунікує з іноземними колегами і міжнародними асоціаціями в сфері відеопродакшену. Ми прагнемо побудувати роботу відповідно до міжнародної практики. Перш за все, нам хотілося зрозуміти, як можливо безпечно продовжити виробництво під час загрози пандемії, розробити доступний і надійний протокол захисту всіх учасників процесу - працівників і клієнтів - від ризиків зараження. Для нас це вибір цивілізованого підходу до роботи в непростий час. Плюс - розуміння, що настає фінансова криза, і будуть потрібні нові стандарти роботи. Це новий досвід: необхідно придумати, як діяти під час турбулентності.
- Нові умови захищають інтереси продакшенів. А як на них реагують клієнти - у вас вже є фідбек від них?
- Я сприймаю нашу роботу як спільну справу. В нас не було питання захистити лише продакшен, і все. Клієнти, агентства, виробничі компанії - ми всі разом опинилися в непростій ситуації. Рішення потрібно шукати спільно. Ми ставимося і до клієнтів, і до виконавців як до партнерів, ми всі в одному човні і випливати нам всім разом. Клієнти реагують із розумінням, їм теж важливо знайти рішення для своїх завдань, нас це радує.
- У переліку нововведень є, наприклад, «залучення на майданчик окремої людини, яка слідкуватиме за санітарними нормами і дистанцією між людьми під час зйомок». Хто має забезпечити його присутність і яка кваліфікація має бути у цього фахівця?
- Ця практика була і раніше в разі потреби - коли на майданчику працюють, наприклад, представники швидкої допомоги або медпрацівники. Сьогодні ми адаптуємо job description під нові для всіх обставини.
- Що ще є в протоколі безпеки, який затвердила Асоціація? І що передбачено для клієнтів, які його порушуватимуть - штрафи, санкції?
- Протокол - це, скоріше, внутрішні рекомендації Асоціації в допомогу продакшенам, як знімати в умовах пандемії. Ну, а що стосується працівників, то дотримання безпеки - перш за все, відповідальність за своє життя і рекомендація, як не наражати на небезпеку чуже. Якщо хтось не хоче дотримуватися правил безпеки, то кожен продюсер і клієнт наступного разу подумає, чи варто запрошувати на роботу безвідповідального співробітника. Ми думаємо, всі - і клієнти, і виконавці - зацікавлені в організації безпечного робочого процесу.
- Якими лайфхаками нового режиму роботи в умовах карантину ви готові поділитися вже зараз - у тому числі, на прикладах членів Асоціації?
- Багато компаній-членів Асоціації вже мають досвід зйомки зі скороченою командою. Така практика використовувалася і до пандемії, якщо того вимагала виробнича задача. Це буває зручно і навіть корисно для художніх рішень - за виконанням метод близький до виробництва документального кіно (це інше, просто процес чимось схожий). Основна ж відмінність нового режиму полягає в тому, що тепер ми все оцінюємо з урахуванням ризику зараження і думаємо, якими діями можна звести цей ризик до нуля.
Також активно використовується практика роботи у віддаленому режимі, коли деякі процеси організовуються так, щоб усім не збиратися в одному просторі, і моніторити на відстані все, що можливо. Сучасні комунікаційні технології дозволяють знаходити такі рішення досить легко: клієнт може бути у себе вдома або в офісі, але в режимі відеотрансляції бачити все, що відбувається на майданчику. Це дозволяє швидко реагувати і брати участь в процесі. Для деяких клієнтів така практика трапиться вперше, тому для всіх учасників важливо враховувати пов'язані з таким методом аспекти, які вплинуть на терміни виробництва. Це завдання продюсера - продумати процес і врахувати, як адаптувати план робочого графіка.
Корекція кольору, монтаж або презентація проекту також можливі на відстані. Немає суворої необхідності всім зустрічатися в одній кімнаті. В окремих проектах така практика траплялася і десять років тому, але тепер це стане новим стандартом або, якщо хочете, новою можливістю в майбутньому - опцією на вибір. Треба використовувати складний момент, щоб стати краще. Очевидно, що розроблені нові норми виробництва будуть корисні й стануть у нагоді в майбутньому, коли карантин скінчиться.