Через викликану коронавірусом кризу багато людей залишилися без роботи. Особливо постраждали працівники галузі сервісу, а також люди творчих професій. Через призупинення виробництва та скорочення рекламних бюджетів постраждали кіноіндустрія та телебачення - і, звичайно ж, відразу поповзли чутки про звільнення і скорочення зарплат співробітників.
Я знову звернулася до прес-служб трьох найбільших медіахолдингів - StarLightMedia, «Медіа Група Україна» і «1+1 медіа» - з питанням, якими шляхами вони планують виходити з раптової кризи. Найбільш конкретну відповідь надали Плюси.
«По-перше, я вважаю, що ми з кризи не виходимо, а виходимо з карантину і входимо в кризу, – каже гендиректор Ярослав Пахольчук. – Для мене очевидно, що по завершенню карантину почнуться економічні кризові процеси. Саме тому під час карантину важливо перебудувати внутрішню роботу компанії. Перезважити цілі, задачі, проекти на найближчі 3-6 місяців і зрозуміти, як буде функціонувати бізнес в умовах економічної кризи.
Оцінюючи ситуацію адекватно, всі ініціативи, впроваджені вже в березні, ми планували на два місяці. Очевидно, що наразі частина співробітників не задіяна стовідсотково у робочих процесах. Тому була розроблена спеціальна програма зайнятості, враховуючи залученість кожного співробітника на період до кінця карантину, згідно якої людина може взяти відпустку або оформити часткову зайнятість. Тому частина співробітників пішли в оплачувану відпустку, а ті, що не мають завантаження та вичерпали дні відпустки, пішли у часткову або повну неоплачувану відпустку. Таких у компанії 5-10%. Весь керівний склад компанії добровільно зменшив свою зарплату на значимий відсоток, і це свідчить про наш командний дух.
Наразі ми не говоримо і не думаємо про скорочення та оптимізації, але дбаємо над ефективністю. Для компанії вкрай важливо зберегти колектив, щоб по завершенню карантину ми одразу змогли повернутися до повноцінної роботи у повному складі та набрати максимально швидко потрібний темп. Ми зайшли у карантинний період у досить високому тонусі. В кінці року в «1+1 медіа» відбулась зміна менеджменту. Відповідно, у першому кварталі в групі завершувались реорганізаційні процеси, які тримали компанію у високій динаміці. Тому нам легко було зайти в карантин та не менш легко ми з нього вийдемо.
Період карантину ми використовуємо як можливість зосередитися на більш перспективних речах. Так, ми терміново в перші ж дні карантину переглянули задачі на найближчі чотири місяці, як внутрішніх проектів, так і зовнішніх, в т.ч. продакшен-проектів. Активно працюємо над сіткою осені та сіткою 2021-2022 років. Особливо весни 2021 року, адже всі знімальні процеси у нас змістилися.
У спілкуванні з рекламодавцями ми поки бачимо ситуативне перенесення бюджетів на більш пізні періоди, але в рамках цього року. Зрозуміло, що є пряма кореляція між загальноекономічним станом та рекламними бюджетами.
Оцінка ситуації стосовно другої половини 2020-го планується вже в травні, виходячи з цього, буде розроблений детальний план заходів для компанії».
Прес-служба StarLightMedia надала обтічну відповідь, не озвучивши жодної конкретики:
«У розпал карантину команда StarLightMedia зосереджена на вирішенні поточних завдань, спрямованих на ефективну роботу в цей період. На жаль, пандемія коронавірусу істотно вплинула на наш бізнес. Ми успішно виконали плани на 2019-й, ставши найбільш операційно ефективною компанією на медіаринку. Багато в чому завдяки трансформації, через яку компанія пройшла в 2018 і 2019-му. Її метою було створення ефективної компанії з новою структурою управління, оптимізованими штатом і витратами. Ми свої завдання на той період виконали. Сьогодні це дозволяє системно проходити через кризу.
Однак, у 2020-му буде складно. Рекламний ринок чутливо реагує на карантин, і обставини змінюються щодня. У цих умовах складно з точністю спрогнозувати, як розвиватиметься ситуація і з якими даними ми прийдемо до моменту закінчення карантину і до виходу з економічної кризи, яка, очевидно, не тотожна даті зняття карантину. Розглядаємо різні варіанти розвитку подій і, відповідно, різні варіанти виходу з цих ситуацій.
Через національний карантин група StarLightMedia вимушено призупинила виробництво деяких проектів. У зв'язку з цим, ми перевели ряд співробітників на індивідуальні графіки роботи, щоб зберегти якомога більше робочих місць навіть з урахуванням вкрай складної бізнес-ситуації. Але в першу чергу оптимізували операційні витрати і поставили на паузу стратегічні проекти розвитку. Завдяки попередніми інвестиціям 2019 року, а також напруженій роботі професійної команди StarLightMedia останнім часом, нам вдалося забезпечити ефір - на весну і частково на осінь.
Всі працюють в режимі оперативного реагування: відстежуємо ситуацію і швидко приймаємо рішення. Ми готові до будь-якої зміни ситуації».
В МГУ ж свої плани стосовно виходу з кризи коментувати відмовилися.