Здалеку Голлівуд здається місцем, де все виконують взяті зобов'язання, особливо якщо йдеться про гроші. На ділі ж так виходить не завжди: на днях режисер Кевін Сміт розповів, що Харві Вайнштейн досі не виплатив йому весь належний прибуток за фільм «Клерки», який вийшов 1994 року.
Чорно-біла стрічка стала для Сміта дебютом в режисурі, і саме в ній вперше з'явилися Джей і Мовчазний Боб. За словами Сміта, тоді він продав «Клерків» Вайнштейну і компанії Miramax за $227 тис. За первинного домовленістю, режисер повинен був отримати роялті, якщо фільм стане прибутковим. В результаті «Клерки» стали культовими, заробили мільйони доларів, але Вайнштейн заплатив Сміту лише через сім років.
«Ось що я знаю. Вони купили «Клерків» за $227 тис. Фільм вийшов і заробив $3 млн в кінотеатрах і так далі. Нам знадобилося сім років, щоб отримати хоч якийсь прибуток з цього фільму. Всі ці сім років вони такі, мовляв: «Ні, фільм все ще не приносить гроші». А ми такі: «Як так?». І тільки потім щось сталося», - описав Сміт цю дивну історію.
Режисер зазначив, що гроші ніколи не були для нього мотиватором, а ще розповів, що йому виставили рахунок на Каннському фестивалі 94-го за оренду яхти, на якій його взагалі не повинно було бути. На головний фестиваль Miramax «Клерків» не пустила - фільм потрапив на International Critics Week, який проходив паралельно. При цьому компанія Вайнштейна не платила за присутність Сміта в Каннах - це робили організатори фестивалю. Однак авторам «Клерків» все одно виставили рахунок за яхту, поділивши оренду на чотири частини - тож Сміт заплатив стільки ж, скільки автори «Кримінального чтива».
Через роки справедливість частково встановилася, і Кевін Сміт все-таки отримав «купу грошей», належних йому з «Клерків». Але певну суму Вайнштейн, за словами режисера, так і не виплатив.
«Якби я був кращим бізнесменом, то підписався б на більшу кількість грошей. Це було схоже на: «А, ось воно. Ось так вони працюють, добре. Математика кіно». Я, чесно кажучи, працював на студії, у них набагато більше документів, і завдяки цьому ви завжди бачите, на що йде кожен цент. Але природа цього бізнесу в тому, що кожен хоче зберегти стільки грошей, скільки зможе», - констатував Сміт.
Будете підписувати що-небудь в Голлівуді - згадайте про Кевіна Сміта. Харві Вайнштейн, може, і сидить за гратами, але його справа і «математика кіно» живіші за всіх живих.