Епоха перегонів великих форматних шоу, схоже, остаточно лишилась у минулому: всі телеканали великої шістки так чи інакше переключилися на виробництво серіалів. Комедії, детективи, мелодрами, соціальні драми - можна знайти проект на будь-який смак.
Канал «1+1», наприклад, віддає перевагу комедіям і мелодрамам, причому стратегічно вирішив розвести їх по сезонах: мовник веселив людей восени, а любовні історії приберіг на весну. Олена Єремєєва, котра відповідає за серіальне виробництво, запевняє: жодного секрету в цьому немає. Просто готовими до запуску восени виявилися саме комедійні серіали, тому мелодрами було вирішено випускати навесні. Втім, сезон на це налаштовує: пора любові, квітів, романтики і всього такого.
Темі серіального виробництва «Плюси» вирішили присвятити цілий прессніданок, який я, звичайно ж, пропустити не могла - багато питань про контент накопичилося до всіх причетних. Але відповіді на них - трохи згодом.
Спочатку - сніданок
Спікерами заходу були вищезгадана Олена Єремєєва - головний продюсер серіалів та фільмів «1+1», а також Максим Кривицький, який півроку обіймає посаду генпродюсера «Плюсів» і керівника бізнес-одиниці «Телевізійний бізнес».
Першим слово взяв Максим, розпочавши з того, що восени глядачі каналу вже побачили лінійку комедій і результатами перегляду мовник навіть дуже задоволений.
За допомогою такої системи, а також заміни в сітці деяких проектів (про це - нижче) Максим планує вивести канали холдингу на рівень окупності до початку 2022 року.
«І йдеться не лише про сітку, ми змінюватимемо систему витрат на локації, сервісні служби, техніку, автослужби. Ми рахуємо всі витрати і хочемо їх окупити», - підкреслив Кривицький.
А щодо серіальної лінійки минулої осені Максим не втомлювався хвалити Олену Єремєєву та сценарну команду, котру очолює продюсер сценарних розробок і супроводу виробництва Дарина Жукова.
Яка скромно сиділа осторонь і слухала
Згадав він і Андрія Яковлева, одного з основних сценаристів Студії «Квартал 95». Він же написав сценарій найуспішнішого проекту осінньої лінійки «Плюсів» - серіалу «Папік». Щодо другого сезону наразі тривають перемовини, а ось робота над продовженням комедій «СидорЕнки-СидОренки» та «Великі Вуйки» вже точно отримала «зелене світло». Також восени вийде більше проектів «Кварталу» і, якщо встигнуть, новий комедійний проект продакшену Дарії Легоні-Фіалко (подробиці «Плюси» поки розкривати не готові).
Якщо говорити про весняні прем'єри, то їх буде сім: «Найгірша подруга» (Art Forms Production), «Доктор Віра» («1+1 продакшн»), «Бідна Саша» («Українська продакшн студія»), «Не відпускай» («Гуд Медіа»), «Подаруй мені щастя» («1+1 продакшн»), «Родинні зв'язки - 2» (Star Media) і «Мишоловка для кота» («Квартал 95»).
Разом це - 90 годин оригінального продукту, 62 години з них - виробництва внутрішнього продакшена. В ефірі вже йде «Найгірша подруга», порядок виходу інших серіалів канал розкривати не поспішає. І якщо осіння лінійка була переважно україномовною (крім «Папіка»), то мелодрами, за словами Олени Єремєєвої, глядач поки краще сприймає російською. Один із проектів, що наразі в розробці, взагалі буде двомовний.
У серіалах, за словами Олени, з'явиться більше української музики. Наприклад, пісня «Сила», яку виконує TAYANNA, прозвучить у серіалі «Бідна Саша». Ну і куди ж без Тіни Кароль - її пісня «Иди на жизнь» стала саундтреком для «Доктора Віри».
На запитання про бажання робити вебсеріали Максим відповідає так: конкретно продакшен цим не займається і не планує, максимум над чимось працює діджитал-відділ. «Але не на тому рівні, щоб ми могли сказати про початок виробництва вебсеріалів», - підкреслює Кривицький.
На цьому офіційна частина завершена, і гостям пропонують закріпити інформацію з келишком просекко. Я ж прямую до Максима, аби розпитати про деякі проекти докладніше.
- Під час презентації ви сказали, що цифрами осінньої лінійки серіалів задоволені. А чи є проект, котрий, на вашу думку, міг зібрати й більшу частку? Ті самі «Великі Вуйки», наприклад, якби навпроти не стояв «Пес».
- Я вважаю, що продукт повинен боротись у слоті. Звичайно, цифри вищі, якщо він ні з ким не конкурує. Але мені все ж здається, що сітка має бути побудована таким чином, щоб уміти тримати будь-який удар. І якщо продукт працює в безповітряному просторі, ми не розуміємо, наскільки він конкурентоспроможний, як його вдосконалювати, яких у ньому припустилися помилок. Якщо проект сильний - він спрацює навіть у найбільш конкурентний час. Не можна думати щось на кшталт: «Хм, якби «Великі Вуйки» зайшли на два тижні раніше, ніж «Пес», то в них були б високі цифри». Ну окей, і щоб ми з цього зрозуміли? Як робили б другий сезон? А раптом конкуренти наступного разу побудували свою сітку ще щільнішою? Це було б сумно. Така стратегія припустима на один сезон, не більше.
- Єдиним російськомовним серіалом осені був «Папік», котрий продали в Росію відразу ж після виходу на «Плюсах». Багато хто на ринку вирішив, що проект від початку робили на продаж.
- Його робили саме під «1+1» з акцентом на те, що серіал має спрацювати на «Плюсах». І це, звісно, допомогло нашим колегам так успішно продати продукт.
- Цифри дійсно були хороші. А на який з проектів, що зараз у роботі, ви робите ставку?
- Я роблю ставку на слот. Серіальний слот - основа нашої стабільності. Ми хочемо, аби вся сітка трималась на лінійці, а не на якомусь одному проекті.
- Чому вирішили працювати з іншими продакшенами?
- Бо це розвиває ринок і розвиває нас, дозволяє бути в курсі того, що відбувається в індустрії, які проекти створюють для інших медіагруп.
- Ви мимохідь згадали, що продакшен Дарії Легоні-Фіалко робить для вас комедію. Як ви з нею «знайшлися»?
- Ми з Дашею давно дружимо. До «1+1 медіа» я працював на телеканалі «П'ятниця», а це один холдинг із «ТВ-3», який Дарія очолювала. Після звільнення із СТС створила свій продакшен, вони принесли ідею проекту, і ми оцінили його потенціал як дуже високий.
- Це довготривалий проект?
- 24-серійний ситком.
- Ще один ваш майбутній проект - «Бідна Саша», що до цього мав назву «Мене звуть Саша». Він позиціонується як власна розробка, однак у Росії вже виходив серіал із такою самою назвою і практично ідентичним сюжетом. Як можете це прокоментувати?
- Ми чули про вихід цього продукту. Там - чотирисерійка, ми готуємо до прем'єри 16 серій. Скажімо так, дійсно є певні збіги в зав'язці. В іншому це різні продукти. Але назву ми змінили, щоб нас не плутали.
- Раніше ви повідомляли, що до 2021 року ставите каналам групи «1+1 медіа» завдання вийти в нуль і наростити частку: до 24,5-25% за аудиторією 18-54, вся Україна і до 21% за 18-54, 50+. Можете конкретизувати?
- Уся група повинна вийти на цю частку. Якщо перерахувати за 18-54, 50+, має бути близько 20,5%. Торік було на рівні 18% за 50+. Тож це цілком реально.
- Я правильно розумію, ви маєте на увазі суму середніх часток усіх каналів групи? Адже в одного «1+1» середня частка за минулий рік за цією аудиторією - лише 10,87%.
- Так, цілком правильно.
- Як плануєте збільшувати частку? У тих самих «Плюсів» хороший прайм, ранок і новини. Однак в інших слотів справи не дуже.
- Так, тут телеканал економив, і кошти розподілялися передусім для прайму. Цього місяця буде запущена низка проектів, які, я маю надію, допоможуть нам збільшити цифри в офф-таймі, адже це дуже важливо. Вчора зайшла прем'єра, а цифри були середніми, бо просідав офф-тайм. Нам потрібно це виправити новими конкурентоспроможними проектами, що приводитимуть до праймових прем'єр додаткову аудиторію.
- Про які конкретно шоу йдеться?
- Скріптед-реаліті, розслідування, щось у цьому плані. Не серіали.
- А як щодо заморожених проектів? Той самий «Інспектор», приміром.
- Чесно кажучи, я й не думав про «Інспектора». У нас є слот 22:45, де виходять інформаційні проекти - «Гроші» та «Право на владу», а також розважальний «Світ навиворіт» й інші. Цифри останнього нас влаштовують абсолютно, думаю, він у цьому слоті затримається надовго. А от у вівторок ми будемо експериментувати: наразі там іде «Одруження наосліп», також запуститься реаліті, розроблене і зняте для нас Friends Production. Гадаю, там цілком можуть з'явитись проекти на кшталт «Інспектора». У цих шоу важлива місія - продовжувати сітку прайму буднів, робити так, щоб аудиторія максимально довго залишалась біля екранів.
Що ж, нам доведеться тільки чекати цифр весняного сезону та спостерігати, як «Плюси» йдуть до мети стати прибутковою медіагрупою.