Поки Державне агентство з питань кіно звикає до образу «вершника без голови», а адвокати Юлії Сінькевич, кандидатура якої не задовольнила НАДС минулого року, розраховують на рішення суду, котре може зробити Держкіно двоголовим, за посаду глави цієї структури борються нові кандидати. Вчора під час засідання Комісії з питань вищого корпусу державної служби пройшов черговий етап відбору - співбесіди.
Перелік кандидатів, оприлюднений на сайті НАДС перед новим роком, виглядав так. Актуальний на сьогодні список дещо змінився:
- Слєпак Сергій Вілєнович,
- Король Олександр Олександрович,
- Куценко Станіслав Ігорович,
- Корнієнко Олег Олександрович,
- Кудерчук Марина Миколаївна,
- Зленко Сергій Олександрович,
- Бесхмельниціна Ольга Миколаївна.
З огляду на все, що відбулося навколо конкурсу, я вирішила стежити за другою спробою уважніше, правда, робити це довелося за допомогою відеозаписів співбесід, розміщених на каналі НАДС у YouTube - на жаль, прямої трансляції не було.
Першим виклали відео з Ольгою Бесхмельниціною, котра розповіла про свій майже десятирічний продюсерский досвід та роботу на посаді виконавчого директора Фонду культурної дипломатії UART. Себе, як лідера, вона бачить командним гравцем та вважає, що майбутній голова Держкіно має об'єднати індустрію, повернути довіру західних партнерів, що зменшилася після перегляду результатів Одинадцятого пітчингу, а також налагодити менеджмент у галузі.
На питання Голови НАДС Олександра Стародубцева, яка рольова модель лідера близька саме їй, Ольга навела приклад Ілона Маска. Маск ставить фантастичні цілі - і досягає їх. Стародубцев запитав тоді, чи буде бюджет Держкіно закінчуватись так само швидко, як гроші в проектів Маска. Бесхмельниціна апелювала, що бюджет держстуктури наразі достатній для досягнення усіх фантастичних цілей. І додала, що агентство має підтримувати галузь, а не бути єдиним джерелом її фінансування.
Наступним з'явилося відео співбесіди Сергія Зленка. Діючий заступник голови Ради з держпідтримки та директор київських кінотеатрів «Магнат» і Boomer розповів, що окрім безпосереднього досвіду роботи у Держкіно, побудови кінотеатрів з нуля і ведення бізнесу демонстратора, він також закінчив кіношколу та має досвід створення власних фільмів. Також Зленко є єдиним з переліку кандидатів членом Європейської кіноакадемії.
На питання від комісії, чи погодився б на посаду заступника Голови Держкіно, Сергій відповів відмовою. Та додав, що посада заступника не є для нього більш перспективною, ніж та, яку він наразі обіймає. А на неочікуване запитання від Олександра Стародубцева, з якої книги Зленко міг би брати інсайти, щоб керувати агентством, кандидат відповів, що його надихає «Анна Кареніна» Льва Толстого. Особливо - персонаж Левін як модель керівника. Склалося враження, що в Зленка та Стародубцева різні літературні смаки, тож я почала турбуватись за майбутню кар'єру Сергія. Втім, коли мова зайшла про кеш-рібейти, я заспокоїлась - Зленко довів присутнім, що добре знається на цій темі. І не лише на цій.
Наступний кандидат Олег Корнієнко на запитання, чому він обрав кіно, відповів, що вважає цю галузь в Україні недооціненою, такою, що потребує уваги, а особливо у питанні виробництва патріотичних стрічок. З власних рис, що мають допомогти у роботі на посаді Голови Держкіно, Олег виділив комунікабельність та вміння домовлятись. Нагадаю, Олег Корнієнко зараз обіймає посаду головного держінспектора митного поста «Дніпро-Бузький». Опис перших кроків на посаді від Корнієнка надто вже нагадував оприлюднений план Юлії Сінькевич. А коли заговорили про літературу, кандидат був оригінальний і обрав книгу «Військовий менеджмент». На цьому і підсумували.
Наступна співбесіда проходила з найбільш загадковим для мене кандидатом, бо знайти інформацію про попередній досвід роботи Олександра Короля не вдалось. Питання про причини, що спонукали його обрати напрям кіно, кандидат назвав найскладнішим і просто сказав, що йому не дуже подобається національний кінематограф. Але й далі легше від запитань Олександрові не стало - на деякі кандидат відповідав мовчанням, інші називав дуже важкими. Про проблеми галузі він нічого не знає, але обіцяв їх вирішити, коли отримає повноваження. Маю зізнатись, колись я написала щось подібне у своїй аплікації до Центру ядерних досліджень у Женеві - всесвіт відчув значне полегшення, коли вони мені відмовили. Полегшено зітхнула і українська кіноіндустрія, коли оголосили результати співбесід. Але про це пізніше.
Іще один кандидат на посаду - Марина Кудерчук - наразі є заступником голови Запорізької ОДА, а до цього очолювала комунальне підприємство Запорізької міськради «Кіноконцертний зал ім. О.Довженка». Також Марина має 9 років досвіду роботи у податковій, ще 3 роки опікувалася проблемами екології. Першим кроком на посаді вона планує ознайомлення з діючими програмами, кадрову роботу та аудит галузі. Себе оцінює як демократичного керівника, але працювати хоче лише з тими, хто живе професією і у кого «палають очі». Марина має досвід співпраці з Держкіно, що надавало фінансову підтримку кінофестивалю у Запоріжжі.
Ще одна співбесіда в НАДС відбулася з Станіславом Куценком, начальником головного територіального управління юстиції в Києві. Основну увагу на посаді Станіслав планує приділити створенню копродукційних продуктів, та пропонує залучати фахівців компаній на кшталт FILM.UA до частково консультативної роботи на державу. Держава, на його погляд, має розширити податкові пільги для національної кіноіндустрії. Модель лідерства Станіслав також обрав демократичну і планує прислухатися до думки керівників відділів, «в контексті HR спочатку розібратися, чи дійсно люди на своїх місцях». А ще пропонує ввести визначення касового фільму і працювати над тим, щоб такі національні фільми з'явилися у прокаті - увага - кілька на тиждень. Великі плани! З книжок Куценко обрав роботи Роберта Кійосакі.
Ще один кандидат - Сергій Слєпак, директор компанії «Кіносвіт Юніверсал». Він брав участь і у попередньому конкурсі і ось знову проходить етапи випробування. За плечима має великий досвід роботи на кіностудії ім. О.Довженка. З цікавого - під час співбесіди запропонував ввести державну систему прокату та дистрибуції.
Фіналізуючи процес, члени комісії оголосили свій вирок. За результатами співбесід відсіяли двох кандидатів - Олега Корнієнка та Олександра Короля. Найбільшу кількість балів за всі пройдені єтапи набрав Сергій Зленко, посівши перше місце у рейтингу. Але, пам'ятаючи попередній конкурс, пораджу Сергію не розслаблятися, та вдамся цитати з «Анни Кареніної» про «втрачені битви, що зазвичай починаються з вдалих пострілів». Друге місце у рейтингу - за Ольгою Бесхмельниціною. Третє поділили між собою Станіслав Куценко та Марина Кудерчук. Четвертого дістався Сергій Слєпак. Саме у такому складі кандидати рухатимуться до наступного етапу. А я за цим усім продовжу слідкувати та розповідати вам.