Продовжуємо розглядати заявки, що подані медійниками в Український культурний фонд цього року. На черзі - «виїзні» лоти програми «Навчання. Обміни. Резиденції. Дебюти».
Почнемо з індивідуальних пректов лоту «Мобільність і програми обміну». Продюсер Міжнародної майстерні документального кіно Дар'я Бассель (ФОП Бассель Дар'я Валеріївна) просить 306 тис. грн на участь в EURODOC - програмі, що розроблена для незалежних продюсерів документального кіно. Мета поїздок до Хорватії та Іспанії (в рамках програми) - отримання нового досвіду, розширення мережі професійних контактів і копродакшен-партнерів, а згодом - презентація можливостей міжнародного ринку українським продюсерам документального кіно. Супутницею Дар'ї в цих поїздках повинна стати продюсер Аліна Горлова.
Режисер Владислав Робський - випускник сценарного курсу Школи Анджея Вайди - просить 122 тис. грн на стажування в Польщі (точніше, просить не він особисто, а ГО «Обличчям до культури»). В рамках навчання Владислав почав писати сценарій фільму «Повернення», який сподівається удосконалити і завершити під керівництвом викладачів Wajda School & Studio.
Щоб поїхати на міжнародний фестиваль креативності Cannes Lions, викладачеві Київського університету ім. Грінченка Віктору Шияну потрібно 111 тис. грн. Мета поїздки - отримати знання, необхідні для розробки відкритого освітнього курсу «з урахуванням світових технологій в сфері креативних індустрій». Крім того, пан Шиян сподівається налагодити партнерські зв'язки для міжнародної копродукції (ну, а якою буває «копродукція» в рекламі, ви й самі знаєте). До речі, грантоотримувачем виступає ФОП Скалько Ганна Сергіївна, яка фігурує в реєстрах як співзасновник... повітроплавного товариства.
ТОВ «Студія «Золоте Руно» (виробник фільму Тараса Дударя «Генделик») має намір розвивати копродукцію з Китаєм, для чого створює постійно діючу українсько-китайську робочу групу для обміну досвідом та розробки відповідних аудіовізуальних продуктів. В рамках проекту, що вимагає 1,1 млн грн, заплановані професійні зустрічі в місті Чунцін, а в довгостроковій перспективі - налагодження взаємовигідного партнерства. Що ж, шлях давно прокладений - можна й налагоджувати.
Відразу дві резиденції для сценаристів беруться організувати заявники лота «Резиденції». Благодійний фонд «Творча лабораторія», основний вид діяльності якого - надання соціальної допомоги, має намір привезти до Києва програму «ЄвразіяДок», на що просить 917 тис. грн. Авторська програма французької організації Docmonde складається зі сценарної резиденції для авторів документального кіно, а також копродюсерських зустрічей і проводиться з 2011 року в 10 країнах світу.
ГО «Кінозона» пропонує зібрати в одному з сіл Чернівецької або Івано-Франківській області сценаристів, котрі «працюють над сценарієм повнометражного фільму і вимагають ізоляції». Втім, на самоті вони не залишаться, оскільки дехто буде їм допомагати в роботі. З огляду на віддаленість локації, назву програми (Terrarium) і відсутність інформації про менторів, заявка більше нагадує логлайн хорору. На все просять близько 1,5 млн і, судячи з усього, результати резиденції будуть опубліковані в альманасі сценаріїв «Terrarium. Сценарна резиденція», на створення якого ГО «Кінозона» вже отримала грант президента України в розмірі 75 тис. грн.
Представляти свої роботи за кордоном хочуть не тільки дорослі, а й діти: підопічних дитячої студії «Кімната 16» при київській школі №256, що навчаються створення аудіовізуального контенту, запросили презентувати свій мультфільм на фестивалях в Хорватії, Сербії та Ізраїлі. На поїздки 14 учнів і викладача просять 650 тис. грн, правда, заявник - ТОВ «А-ФОР» - ні до мультфільмів, ні до студії відношення не має (основні види діяльності компанії - промисловий дизайн, а також лісопильне та стругальне виробництво).
На цьому огляд заявок не закінчується, попереду - важка артилерія з телевізійного продукту, а також освітніх програм для кінематографістів.