Мабуть, більшість із вас погодиться з твердженням, що ми живемо в майже божевільному та шалено мінливому світі. Але на щастя, певних приємних традицій у ньому дотримуються, і щорічна презентація проекту Zeitgeist від «Google Україна» - саме з таких. Коли ви з якоїсь дивної причини досі не знаєте, що це, пояснюю: наприкінці кожного року українське представництво IT-гіганта збирає друзів та журналістів, аби розповісти, що наші співвітчизники гуглили протягом минулих 365 днів. У компанії впевнені, що пошукові тренди відображають дух часу в країні, і сперечатися з цим у мене немає жодних підстав.
Деякі подробиці з учорашнього заходу ви вже знаєте (а якщо ні - терміново виправляйтесь). Але український Google не був би собою, якби не зробив з івенту маленьке свято, а я би зрадила себе, якби не показала вам його в усій красі. Тож влаштовуйтеся зручніше та приготуйтесь просто зараз як слід зарядитися новорічним настроєм. Підказка - робити це з келихом ігристого в руках буде значно комфортніше.
Як мінімум тому, що перше, що впало в очі на заході, - дуже інстаграмний фуршет
А кому було не до їжі, намагалися ще до початку фірмової google-вікторини придбати подарунки. У більшості вийшло, це вам не автомат у парку атракціонів
Гостям, для яких головні подарунки - це враження, компанія підготувала надзвичайно новорічну фотозону: тут усі бажаючі робили гіфки для соцмереж
Загалом, веселитися перед початком головної гугл-події року присутнім було де. Але щойно бамкнуло 11:00, Дмитро Шоломко виявив свою легендарну пунктуальність та запросив займати місця.
За гостями не заіржавіло: всі хотіли мерщій дізнатись про головні тренди країни
Спочатку Шоломко пробігся найбільш швидкозростаючими запитами кожного місяця року, що минає. І буквально одразу спантеличив: якщо раніше в січні українців понад усе цікавили щедрівки та інша новорічно-різдвяна метушня, то 2019-го вся їхня енергія пішла на запит «Таємне кохання».
Дмитро збентежений, а я підказую, що це серіал Star Media для каналу «Україна», фінальна серія якого зібрала неймовірні цифри
У лютому всі тільки й гуглили, що Децла, причому з дуже сумного приводу
Натомість квітень був радісний: ми ще не знали, куди нас заведуть Девід Беніофф та Д. Б. Вайсс у восьмому сезоні «Гри престолів»
Жовтень особисто мене теж потішив: світова слава «Джокера» докотилася й до нас
Швидкозростаючі запити - це, звісно, цікаво, але окрасою програми все ж таки були не вони. Бувалі ходоки в курсі правил Zeitgeist і вже готові однією рукою фіксувати дух часу, а іншою - брати участь у вікторині з угадуванням запитів за категоріями
Тим паче подарунки вже зачекалися майбутніх господарів
А Дмитро й утішений: ця частина програми ніколи не буває нудна
Та перед тим, як розпочати інтерактив, Шоломко двома словами змалював тренди, в які наші з вами гугл-запити вилилися в році, що спливає.
«Українці, як і до цього, мало цікавляться політикою, вона в запити майже не потрапила. Як і раніше, людям у нашій країні цікавіші серіали та спорт», - зазначив глава українського Google, додавши, що йдеться, звісно, не про високочастотні запити.
Переможців в основних категоріях ви вже знаєте, тож перейду відразу до найцікавішого - результатів абстрактних запитів.
Такий вигляд, наприклад, має інтерес українців до навколишньої дійсності,
такий - їхня практичність
А ця категорія демонструє жвавість розуму. Чи ні?
І якщо ви думаєте, що результатів ніхто не вгадав, то це не так: були й бажаючі,
і ті, хто в підсумку забрав заповітний пакетик додому
Традиційно цікавою та промовистою вийшла категорія «Покупка року». Першу позицію в ній вгадали практично відразу, а от із рештою довелося поморочитись.
«Результати говорять про те, що українці дуже люблять подорожувати», - почав підказувати Дмитро, і після цього труднощів у присутніх не було.
І справді: айфоном у нас нікого не здивуєш, а от автокріслом...
Вивчаючи вчора запит «Персона року», ви напевно помітили - в ньому геть відсутні померлі знаменитості. Все тому, що цьогоріч організатори виділили для них окрему категорію «Втрата»:
І правильно, давно час
Наостанок Google приберіг запит «Пісня року»:
Результати категорії навряд чи здивують тих, хто уважно вивчив звіт YouTube Rewind, який опублікували за кілька днів до Zeitgeist
Коли офіційна частина програми добігла кінця, я, не зраджуючи власних традицій, попрямувала просто до Дмитра Шоломка: пошуковик хоч і встановлює тренди, але на запитання, що накопичилися в мене, відповісти зміг би лише глава «Google Україна».
- Дмитре, перше запитання традиційне: про що вам говорять пошукові результати року, який минає?
- Дещо залишилося незмінним: як зазвичай, у результатах багато трешу. Однак чогось надприродного, чесно кажучи, для мене в них не було. Ви бачили - ми вирішили розділити живих та мертвих, і це теж певним чином позначилося на результатах. Крім того, Марина (Тарасова, менеджер «Google Україна» зі зв'язків із громадськістю) зараз у відпустці, а замість неї над звітом працював Женя (Євген Качалін). Він підійшов до цього творчо, трохи поміняв категорії, тому спадковість - тобто те, що ви бачите в результатах щороку, - зберігається лише в основних категоріях. У будь-якому разі результати повеселили.
- У нашої нової влади доволі великі амбіції: нещодавно Давид Арахамія, приміром, казав, що ведуться перемовини з Google про перенесення штаб-квартири з ЄС до України. Що вам про це відомо?
- Чомусь я чекав цього питання (сміється). Проте нічого конкретного вам сказати не можу, бо не знаю. Мабуть, краще запитати самого Давида - якщо він із кимось розмовляв, то нехай розповість із ким. Узагалі він мій добрий товариш і давній клієнт, із ним завжди було добре та комфортно працювати, але ми не бачилися відтоді, як він потрапив до Ради.
- А як ви загалом оцінюєте таку можливість, чи реальне перенесення?
- Скажімо так, амбіції у Давида і Ко справді дуже великі, а плани - грандіозні. Дай боже, аби в них вийшло. Не думаю, що переїзд штаб-квартири Google до України якось би відбився на нашому офісі, та загалом така перспектива надихає.
- Ще один представник влади, Дмитро Дубілет, місяць тому розповів, що Google подарувала нашому Кабміну тисячу безкоштовних акаунтів. Хто був ініціатором цього кроку - ви чи уряд?
- Ну, «подарувала» - мабуть, загучне слово, радше надала у використання. Щодо ініціативи, то з Дмитром ми теж давно один одного знаємо, він запитав, як це зробити, я йому розповів, і вони вирішили спробувати.
- З огляду на минулорічний скандал, коли файли з GoogleDocs потрапили до пошуку «Яндекса», наскільки працівникам Кабміну безпечно використовувати сервіс?
- Насправді якщо там правильно все налаштувати, то працювати в GoogleDocs набагато безпечніше та комфортніше, ніж у будь-якій іншій кастомній системі. І звісно, на працівників Кабміну це теж поширюється: для них зараз це пілотний проект, але якщо все піде за планом, то їм буде і безпечно, і зручно.
- Уже є тендер від уряду на оцифровування України. Вам логічно було б у цьому брати участь - тут і досвід, і ресурс Google. Чи берете?
- По-перше, ми самі ніколи нічого такого не робили, а завжди користувалися послугами підрядників. По-друге, ми в принципі не беремо участі в тендерах, тож це не наша історія.
- Минулого року у вас було багато проектів із державою. Це змінилося з приходом нових людей? Як зміна влади вплинула на якість співпраці? Що з проектами, котрі вже були в роботі?
- У цьому плані все залишилось без змін, ми як робили багато проектів із державою, так і продовжуємо. Єдина відмінність у тому, що раніше фокус був на оригінальних територіях - ми по них проїхалися як могли, а тепер більше уваги приділяємо проектам центральної влади. От, наприклад, проект із Дубілетом - частина такої роботи.
- А ще про якісь приклади співпраці вже можете говорити?
- Наразі ні, адже ми ніколи ні про що не говоримо наперед (посміхається).
Попри те що Дмитро на завершення вирішив посекретничати, головні результати івенту ми з вами знаємо. Ну а коли так, можна з легким серцем розпочинати святкове підготування та підкорення нових висот у Google. А от чи вдалось здійснити останнє - дізнаємося за рік на тому самому місці в тій самій компанії.