Нове життя можна розпочинати з понеділка, а якщо плани аж надто глобальні - з нового року. Позаяк 2020-й дедалі ближчий, директор телеканалів «Футбол 1» та «Футбол 2» Олександр Денисов і директор зі стратегії та розвитку бізнесу «Медіа Групи Україна» Федір Гречанінов вирішили нарешті розповісти журналістам, які зміни чекають на футбольних мовників і глядачів.
До центру Klitschko Expo, де відбувався захід, Федір Гречанінов прибув одним із перших
До початку ще пів години, можна й поговорити за чашкою кави
А заразом поснідати свіжими круасанами
Схоже, приблизно так канали групи планують вразити всіх наповал. Щоправда, офіціант цього ентузіазму не підтримує
Ну, поїли, час і починати
Як я вам уже розповідала, головних новин було дві - запуск нового телеканалу «Футбол 3» і введення платної підписки на «Футбол 1» та «Футбол 2».
«Футбол 3» Олександр Денисов назвав не так новим продуктом, як «продовженням сімейної історії». Контент там буде і новий, і вже продемонстрований на інших каналах групи. Також директор мовників зізнався, що планується показ нових ліг і турнірів, проте назвати їх він поки не може - на угодах іще не стоїть печатка. Наразі ж «Футбол 3» визначається з ведучими, коментаторами та журналістами, які там працюватимуть.
Певна річ, головною спортивною подією наступного року для каналів медіагрупи стане Євро-2020, яке відбудеться влітку.
А це означає, що журналісти каналів попрямують до отаких міст:
Звісно, увага буде прикута до групи С, в яку ввійшла наша збірна. Основні матчі - півфінали та фінал - покажуть у слоті 22:00.
Канал «Україна» придбав права на показ щонайменше 24 матчів у цьому слоті.
Загалом сітка матиме приблизно такий вигляд:
Що цікаво, фінал Чемпіонату Європи на каналах групи «Футбол» можна буде вперше побачити у форматі 4К. Таким чином Денисов і Ко мають намір вивчити попит аудиторії: в разі високого інтересу до цього формату покази в 4К проводитимуться частіше, в разі низького - експеримент доведеться згорнути, адже лише прийом сигналу коштує близько 8 тис. євро.
Також із нового - студія для прямих включень, запису новин та інших програм власного виробництва.
Тепер докладніше про другу новину - платну підписку. У широких пакетах провайдерів каналів «Футбол 1» та «Футбол 2» уже не буде. Для того, аби їх дивитись, доведеться оформити окрему підписку вартістю 109 грн на місяць. Недешево, але цілком прийнятно.
«Рішення було для нас непросте, - каже Федір Гречанінов. - Це означає скорочення аудиторії, що дуже неприємно. Та ми розуміємо: без цього не зможемо купувати права на трансляцію нових матчів. Бізнес збитковий, і треба це виправляти. Я зараз навіть не кажу про заробіток, не він у нас у пріоритеті. Хоча для закупівлі контенту потрібні фінанси, як і для сплати податків. З іншого боку, в платній підписці немає нічого драматичного. Ми даємо глядачеві вибір - він може сам визначитись, платити за перегляд нашого каналу або ні. Краще так, ніж коли за нього все вирішить провайдер. Ті, хто любить футбол, підпишуться».
Гречанінов очікує, що зміни спровокують нову хвилю піратства, однак запевняє: телегрупа має в запасі чимало «сюрпризів» для боротьби з незаконним розповсюдженням контенту.
До речі, саме такі плани на 2020 рік привели до того, що канали «Футбол 1» і «Футбол 2» були доступні лише в пакетах «ВОЛЯ», головного партнера мовників, і двох власних провайдерів (Xtra.TV та Oll.tv). Це обурило їхніх конкурентів, які написали «Медіа Групі Україна» і Федору зокрема відкритий лист зі звинуваченням у створенні нерівної конкуренції на ринку. Гречанінова, щоправда, в даній ситуації найбільше збентежило, що обурені відразу написали публічний, а не приватний лист, навіть не спробувавши з'ясувати подробиць. Як вирішення проблеми провайдери просили дати їм транслювати хоча б «Футбол 3», і, як я розумію, вони його отримають.
«Ми намагатимемось зробити все, аби будь-який провайдер, маленький чи великий, мав доступ до передплати на наші канали», - пообіцяв Федір.
На цій ноті вирішили перейти до фуршету, а я затримала Олександра Денисова, щоби поставити йому кілька запитань.
- Олександре, ухвалюючи рішення про показ фіналу Чемпіонату Європи в 4К, ви проводили аналітику щодо кількості телевізорів із підтримкою такого формату?
- Так, у нас вона є, але, поки не спробуємо, нічого не зрозуміємо. Хтозна, може, люди купують такі телевізори для перегляду кіно. Тож чекатимемо на реакцію, раптом із цікавості захочуть подивитися. Якщо історія монетизується - будемо працювати. Якщо ні - відмовимось, адже вартість занадто вже велика.
- Розкажіть докладніше про нову студію. Чому взагалі вирішили її переробити?
- Ми зрозуміли, що студії, які в нас є, вже вимагають змін. До речі, нікому не розповідали, та процес тендера на декорації і дизайн ми розпочали ще у травні, проте в Україні нікого не знайшли - все не підходило. Учасникам тендера ми відправляли референси європейських футбольних студій, однак безрезультатно. У підсумку працюємо з польським дизайнером.
- Дорого вам такий ребрендинг коштував?
- Не дуже. По суті, гроші в нас здебільшого йдуть на дизайнера.
- Якою буде ця студія?
- Схожою на студію Ліги Чемпіонів європейських країн. Ми хочемо зробити її універсальною, з різними ракурсами, аби в одній студії можна було знімати різні програми.
Ну а що з цього вийде, зможете побачити вже наступного року. Обіцяю бути серед перших, хто покаже вам фото.