Новина з розряду фантастики: Суспільний мовник повідомив, що за три квартали 2020 року сумарна частка перегляду каналів «UA: Перший» і «UA: Культура» зросла до показника 1,04%. При цьому «UA: Перший» за перші дев'ять місяців поточного року збільшив частку до 0,93%, що на 29% більше, ніж в аналогічному періоді 2019-го, коли частка становила 0,72%, а «UA: Культура» - до 0,11%, продемонструвавши зростання на 22% (минулого року цей показник склав 0,09%).
Найбільш рейтинговими за звітний період цілком передбачувано стали спортивні трансляції. Наприклад, 8 липня матч Кубка України з футболу між «Динамо» і «Ворсклою» отримав частку 6,73%, а показ Кубка світу з біатлону від 25 січня - 5,59%. Серед кращих проектів власного виробництва - «Новини» і «Спорт», топові випуски яких у пік-праймі збирали частку 3,03% і 2,99% відповідно. Також глядачі не обійшли увагою релігійні трансляції: недільна меса Римо-католицької церкви в Україні може похвалитися часткою в 4,7%, Божественна літургія ПЦУ в Свято-Михайлівському кафедральному соборі - 5,32%, а Великоднє богослужіння УГКЦ - 5,79%. Крім того, в третьому кварталі 2020-го частка аудиторії каналу «UA: Перший» в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросла на 31% - з 0,64 до 0,84%.
«Тридцятивідсоткове зростання сукупної частки суспільних телеканалів «UA: Перший» та «UA: Культура» за результатами перших трьох кварталів я пов'язую з кількома основними факторами, - зазначає генеральний продюсер дирекції телебачення Суспільного Григорій Тичина. - По-перше, було систематизовано роботу із сітками мовлення каналів і вибудувано їхню жорстку лінійну структуру. По-друге, завдяки переходу до безшовного програмування й оптимізації розміщення рекламно-анонсних блоків ми досягли перетікання аудиторії між слотами. Ретельно сплановано та стабілізовано прайм. Він будується переважно на документальному контенті, але його стрижнем на «UA: Перший» є наш власний продукт - якісні випуски «Новин» і «Спорту». Ще одним важливим фактором є прямоефірні трансляції значущих подій, які резонують у суспільстві й збирають біля екранів велику аудиторію. Тому навіть попри скасування літньої Олімпіади, на показники якої ми покладалися, прогнозуючи результати третього кварталу цього року, ми зберігаємо позитивну динаміку й почуваємося набагато впевненіше, ніж минулого року».
Звучить дуже добре, чи не так? Втім, усі цифри, що згадуються в звіті, стосуються лише однієї аудиторії - 18+, вся Україна. А ось якщо подивитися дані по аудиторіях 18-54, 50+ і 18+, 50+, то все виглядає набагато сумніше - частка «UA: Перший» за три квартали 2020-го склала 0,43% і 0,68% відповідно (0,42% і 0,63% 2019-го). Що ж до «UA: Культура», то тут все загадково: канал не вимірюється в панелі з початку липня 2020-го, тож походження цифр у повідомленні Суспільного не дуже зрозуміле.
Сумно, що Суспільне, розповідаючи про зростання рейтингів, вдається до методів комерційних каналів, екстраполюючи дані за однією аудиторією на загальну картину дивлення. Сподіваюся, в майбутньому канали мовника демонструватимуть настільки позитивну динаміку, що жодні недомовки в прес-релізах будуть непотрібні.