Дивно, але журнал Forbes таки повертається в Україну. Ще дивніше, що відбувається це під час викликаної пандемією кризи, коли більшість видань залишились без реклами (друковані - ще й без дистрибуції), а отже - без засобів до існування.
Сьогодні глобальний Forbes оголосив, що новим видавцем журналу в Україні стане ТОВ «УЯВИ!» (UYAVY!). «Forbes Україна» буде перезапущений уже навесні (заплановані десять виходів на рік українською та російською мовами), а в другій половині 2020-го з'явиться його онлайн-версія. Понад 80% контенту журналу буде локальним.
«Я дуже радий повернутись до роботи з Forbes, - коментує Володимир Федорин, видавець і головний редактор «Forbes Україна». - Ми збираємося створити приголомшливий продукт, допомагаючи українським читачам і користувачам реалізувати величезний потенціал нашої країни».
Українська видавнича компанія «УЯВИ!» заснована Володимиром Федориним. Контрольний пакет акцій ТОВ належить швейцарській компанії Mimier Trade, якою володіє бізнесмен та інвестор Артур Гранц - співвласник найбільшої в Україні мережі магазинів дьюті-фрі. Він же - голова правління компанії «УЯВИ!».
«Початок проекту співпав із найскладнішим викликом у нашому житті, але я впевнений, що Україна і світ подолають його, зробивши все можливе для підтримки країни і людей», - каже Гранц.
Нагадаємо, Володимир Федорин був головним редактором «Forbes Україна» у 2010-2013 роках, коли видання належало Борису Ложкіну. Влітку 2013-го - після покупки UMH group, що володіла ліцензією на видання журналу в Україні, Сергієм Курченком - Федорин звільнився з компанії, а з ним і велика частина журналістів. Наступні три роки багатостраждальний журнал змінював головних редакторів і команди, проте так і не зміг реабілітуватись після зміни власника. 2016-го компанія Forbes Media відкликала в UMH права на використання бренду, з журналом було покінчено, доменну адресу онлайн-версії змінили з forbes.ua на forbes.net.ua. Від 2017 року компанія зовсім перестала підтримувати сайт.
Чутки про повернення Forbes в Україну активно курсували на ринку з минулого року, але тоді можливим інвестором видання називали словацьку компанію Barecz & Conrad Media, котра вже випускає Forbes у Словаччині, Чехії, Австрії та Угорщині. Втім, появи в цій історії зв'язки Федорин + Гранц варто було очікувати: кажуть, торішній прихід Володимира до журналу «Фокус» був підкріплений саме інвестиціями Гранца, в кулуарних розмовах про якого щоразу чомусь спливав екс-власник UMH.
З огляду на кризу на українському ринку преси, нестачі в кадрах у відродженого «Forbes Україна» не буде. А ось чи вистачить на всі ділові видання рекламодавців - враховуючи, що в умовах поділу пріоритетів їхній вибір явно впаде на нового великого гравця, - велике питання.